اخبار روز

فیلم نت چگونه با محتوای خود پیش قدم شده است؟ | مخاطب برنده سکوها را تعیین می کند

جهت‌گیری محتوایی پلتفرم‌ها به میل به احیای نوستالژی ختم نشد، بلکه سعی کردند طیف وسیع‌تری از مردم را از نظر اعتقادی و اجتماعی در تولیدات خود بازنمایی کنند. با این حال، در رقابت بین پلتفرمی، کسی که تسلط دارد، استراتژی ها را توسعه می دهد و محتوا را برنامه ریزی می کند، به نظر برنده می شود. اگرچه در آخرین روزهای سال 1402 اخباری مبنی بر ظهور پلتفرم های جدید دیگری منتشر شد، اما سه رقیب اصلی این فضا یعنی فیلیمو، فیلم نت و واضح است که عبور از مرز این سه برای تازه واردان کار آسانی نخواهد بود.

اگرچه موفقیت تولید پلت فرم به عوامل مختلفی از جمله زیرساخت های فنی، تبلیغات، سابقه حضور و تجربه و تخصص در تولید بستگی دارد، اما شاید عامل تعیین کننده، دانش و تولید افراد بر اساس نیازها و پلتفرم های خواسته های آنها باشد. شاهد این مدعا میزان علاقه مردم به سری 18 است که پلتفرم ها در سال 1402 ارائه کردند. اگرچه تعداد این سریال ها زیاد بود، اما در پلتفرم های مختلف و متفاوتی عرضه شدند، از بازیگران مشهور و محبوب استفاده کردند، اما در نهایت تنها حدود 5 سریال به زبان مردم آمد و در این میان سریال هایی بودند که پیشرفت It را دنبال کردند. مشخص شد که آنها فقط با محبوبیت بازیگران و تبلیغات گسترده آنها حمایت می شدند و خیلی زود مخاطب را ناامید کردند.

در فضای رقابتی تولیدات شبکه خانگی، ظاهراً حفظ اعتماد مخاطب دشوارتر از قبل شده است یکی این یکی از مهم ترین موضوعاتی است که پلتفرم ها باید به صورت ویژه در آن سرمایه گذاری کنند. حفظ اعتماد مخاطبانی که در شرایط سخت اقتصادی همچنان به دنبال داستان زندگی خود و هموطنان خود هستند، کار بزرگی است. مخاطبی که نه تنها برای سرگرمی، بلکه گاه برای یافتن زندگی نیز به داستان ها و سریال های ملی پناه می برد که در غیر این صورت نمی توانند نیاز خود را به معنا، داستان و سرگرمی در تولیدات قدرتمند جهانی در دنیای کنونی ارتباطات بیابند.

با تمام این تفاسیر بد نیست نگاهی به تلاش های صورت گرفته برای افزایش کیفیت محتوا و پاسخگویی به نیاز مخاطبان مختلف بیندازیم.

اولین نشانه های این پاسخ را می توان در محبوبیت سریال پوست شیر ​​محصول فیلم نت مشاهده کرد. سریالی که بین مردم محبوبیت باورنکردنی داشت و هنوز هم نامش بر سر زبان ها افتاده است. علاوه بر داستان این سریال که داستانی از دل اقشار متوسط ​​و پایین جامعه بود، در مورد تقلای شخصیت اصلی برای احقاق حق خود نیز می باشد. یکی این یکی از دلایل اصلی همذات پنداری مردم با این سریال بود. در واقع مزیت اصلی این پلتفرم علاوه بر بازی، کارگردانی و داستان، محتوای مهم آن بود. تلاش برای درست انجام دادن علیرغم همه چیز معنایی بود که «پوست شیر» در دل مخاطب بیدار شد و این مضمون بر آن افزود.

به نظر می رسد پس از این پیروزی شیرین، تیم سازنده فیلم نت دست از تلاش برنداشته و با وجود اینکه جوان تر از رقبای خود بودند، همچنان بر روی این نقطه قوت تمرکز کردند و بیشتر بر محتوا، موضوع و داستان ها تمرکز کردند تا بر آنچه لازم است تمرکز کنند. برای تولید فیلم

علاقه مردم به سری نوت بوک به دلیل فیلمنامه قوی آن است. یکی نشانه دیگری از توجه فیلم نت به محتوا. چرا که در برخی نظرسنجی ها این سریال به عنوان بهترین سریال شبکه داخلی 1402 شناخته شد و نظرات بینندگان در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که با وجود رعایت استانداردها در زمینه هایی مانند بازیگری، موسیقی، طراحی صحنه و لباس، مهمترین آنها نقطه قوت نوت بوک اسکریپت. بود

شاید آخرین ساخته فیلم نت، سریال «عفیی تهران» از نظر محتوایی نیز شایسته توجه باشد. اگرچه این دو قسمت نمی تواند نمایانگر کل شخصیت این سریال باشد و نباید در مورد آن نظر نهایی داد، اما به تصویر کشیدن داستانی از طبقه متوسط ​​روشنفکر که بر اهمیت روانکاوی تاکید دارد، یکی از نقاط قوت سریال است. نگاه اول.

به نظر می رسد فیلم نت با این مجموعه گامی رو به جلو برداشته و بدون توسل به داستان های عامه پسند، سعی کرده داستان زندگی گروه خاصی از مردم (فیلمسازان و هنرمندان) و علاوه بر آن چالش های زندگی خانوادگی را روایت کند. رابطه بین آرمان و همسر و فرزندش) عمیق شود و دلایل فروپاشی زندگی فردی و اجتماعی مردم را آشکار کند.

اهمیتی که در این سریال به موضوع روانکاوی و خودشناسی داده می شود را ابتدا می توان با انتخاب بازیگر مطرح نقش روانکاو درک کرد. اینکه مشتری روانکاو فردی است که خودش را خیلی خوب قبول دارد و ظاهراً از نظر روانی سالم است. یکی این یکی از نکاتی است که برای رساندن این پیام به مخاطبان مورد استفاده قرار می گیرد که همه افراد ممکن است در برهه ای از زندگی خود به مشاوره مراجع مربوطه نیاز داشته باشند.

اما مخاطب فهیم ایرانی که اکنون بازار بزرگ تری برای انتخاب فیلم و سریال دارد، نقش تعیین کننده تری در انتخاب پلتفرم های برنده دارد. تماشاگران هر روز توجه، زمان و پول خود را با دقت بیشتری خرج می کنند، بنابراین تولیدکنندگان بازی باید بیش از هر زمان دیگری مخاطبان را بشناسند، رفتار آنها را مشاهده کنند و داستان ها و محتوای قدرتمندی ارائه دهند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا