دانستنی ها

5 نوشیدنی مفید برای چربی سوزی

یکی یکی از توصیه های رایج برای کاهش وزن، مصرف نوشیدنی های چربی سوز قبل از خواب است.

به گزارش مگتو، گفته می شود این نوشیدنی ها با تسریع متابولیسم و ​​تشدید چربی سوزی هنگام خواب می توانند به کاهش وزن کمک کنند.

نوشیدنی های چربی سوز برای کاهش وزن

1. چای سبز

برخی از نوشیدنی های چربی سوز متابولیسم را تسریع می کنند و کالری می سوزانند. می توانیم به عنوان مثال در مورد چای سبز صحبت کنیم. کاتچین موجود در چای سبز می تواند اکسیداسیون چربی را تحریک کرده و متابولیسم را تسریع کند. مصرف چای سبز همراه با ورزش منظم و تغذیه سالم در چربی سوزی موثرتر است.

2. قهوه سیاه

بسیاری از نوشیدنی های چربی سوز مانند قهوه سیاه حاوی کافئین هستند. کافئین ممکن است هوشیاری را افزایش دهد، عملکرد ورزشی را بهبود بخشد و به طور موقت متابولیسم را سرعت بخشد.

3. مکمل پروتئین

پروتئین اثر حرارتی بالاتری نسبت به کربوهیدرات ها یا چربی ها دارد. این بدان معناست که انرژی بیشتری برای هضم و جذب آن مورد نیاز است. علاوه بر این، پروتئین ممکن است باعث سیری شود و به کاهش میان وعده کمک کند. مصرف نوشیدنی هایی که منابع پروتئینی باکیفیت هستند، مانند شیک های پروتئینی یا یک لیوان شیر ساده، گزینه های خوبی برای کاهش وزن هستند. ساده ترین راه برای تهیه شیک پروتئینی این است که موز، کره بادام زمینی، پودر پروتئین و شیر را در مخلوط کن بریزید تا خوب مخلوط شوند و سپس بنوشید.

4. چای زنجبیل

زنجبیل به عنوان ادویه ای برای طعم دادن به غذاها و به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند تهوع، سرماخوردگی و آرتریت استفاده می شود. مطالعات انسانی و حیوانی نشان داده است که این گیاه تأثیر مفیدی بر کاهش وزن دارد. بهترین زمان مصرف چای دارچین و زنجبیل برای کاهش وزن و سرعت بخشیدن به متابولیسم، ربع ساعت قبل از هر وعده غذایی است. این چای که باعث کاهش اشتها و افزایش احساس سیری می شود به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید و کاهش وزن را تسریع کنید.

5. چای سیاه

مانند چای سبز، چای سیاه حاوی ترکیباتی است که باعث کاهش وزن می شود. چای سیاه سرشار از ترکیباتی به نام فلاونوئیدها است. پلی فنول ها آنتی اکسیدان های قوی هستند که به کاهش چربی بدن کمک می کنند. مطالعات نشان داده است که پلی فنول های موجود در چای سیاه با کاهش کالری دریافتی، افزایش چربی سوزی و افزایش رشد باکتری های مفید روده به کاهش وزن کمک می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا