دانستنی ها

تشخیص این سرطان کشنده با شستشوی دهان در مطب!

پس از بررسی آب دهانشویه افراد، محققان تفاوت های قابل توجهی را در نمونه های باکتریایی که از دهان افراد مبتلا به سرطان معده یا شرایط پیش سرطانی معده گرفته بودند، در مقایسه با نمونه های بیماران سالم دریافتند.

به گزارش یو اس نیوز، محققان در نشست هفته بیماری های گوارشی در واشنگتن در 20 می سخنرانی کردند. دی C نشان می دهد که یک دهانشویه ساده می تواند این باکتری ها را به عنوان بخشی از غربالگری سریع و آسان سرطان جذب کند.

دکتر D.، متخصص جراحی عمومی در مدرسه رابرت وود جانسون راتگرز. شروتی ردی پراتی گفت: “ما می دانیم که میکروبیوم دهان و میکروبیوم روده به هم مرتبط هستند و دانستن اینکه چه باکتری هایی در دهان شما وجود دارد به ما می گوید که محیط روده چیست.” پزشکی این چطوره؟ این پیامدهای مهمی دارد که می تواند منجر به آزمایش ها و دستورالعمل هایی شود که روش تشخیص سرطان معده را تغییر می دهد.

برای این مطالعه، محققان نمونه‌هایی را از 30 نفر مبتلا به سرطان معده، 30 نفر در معرض خطر بالای سرطان معده (با شرایط پیش سرطانی در معده) و یک گروه کنترل شامل 38 بیمار سالم مقایسه کردند.

در نتیجه این مطالعه، محققان تفاوت کمی در باکتری های دهان افراد مبتلا به سرطان معده و افراد مبتلا به شرایط پیش سرطانی معده پیدا کردند. به گفته محققان، این نتایج نشان می دهد زمانی که تغییرات سرطان زا در معده فرد شروع می شود، تغییراتی در میکروبیوم نیز رخ می دهد.

اگر این نتایج درست باشد، به این معنی است که آزمایش دهانشویه می‌تواند به پزشکان و بیماران فرصتی بدهد تا از سرطان معده قبل از بروز آن پیشگیری کنند.

پراتی گفت: در دنیای سرطان اگر بیماری بعد از تشخیص سرطان تشخیص داده شود کمی دیر شده است. زمان ایده آل برای تلاش برای پیشگیری از سرطان زمانی است که در شرف تبدیل شدن به سرطان است. طی این تحقیقات توانستیم افراد مبتلا به شرایط پیش سرطانی را شناسایی کنیم. یک دهانشویه ساده به عنوان یک ابزار غربالگری و پیشگیری پتانسیل بالایی را نشان داده است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا