اخبار روز

80 درصد از کلاس های G استاندارد مرسدس هنوز در جاده ها هستند! (+عکس)

خودروهای آلمانی به دلیل قابلیت اطمینان بالا معروف نیستند. طراحی های پیچیده، قطعات گران قیمت و هزینه های بالای سرویس و نگهداری به این معنی است که خودروهای آلمانی به اندازه محصولات ژاپنی مانند تویوتا یا هوندا استفاده نمی شوند. ولی مرسدس بنز کلاس G برخلاف سایر خودروهای آلمانی، اکثر مدل های تولید شده از سال 1979 هنوز در جاده ها هستند.

به گزارش پدال، مایکل شیبه، مدیرعامل AMG و مدیر واحدهای کلاس G و مایباخ که در مورد خودروی الکتریکی جدید کلاس G صحبت کرد، به نقل از پدال، خاطرنشان کرد که طراحی این مدل جدید از نظر طراحی مشابه مدل های بنزینی است. عمر نگهداری برای صاحبان او در جمع خبرنگاران حاضر در کنفرانس مطبوعاتی در فرانسه گفت:

80 درصد از تمام سری های کلاس G هنوز در بازار هستند. این خودروها طول عمر بسیار بالایی دارند، بنابراین می توان انتظار داشت که G-Class ممکن است به هزینه های سرویس و نگهداری بیشتری نسبت به یک خودروی جمع و جور نیاز داشته باشد، اما دوام آنها بسیار بالا است. در واقع، اگر می خواهید ماشین دیگری مانند G کلاس عمر طولانی داشته باشد، باید زیاد با آن ماشین رانندگی کنید.

مرسدس بنز 500000 امین کلاس G را در سال 2023 تولید کرد، یعنی هنوز بیش از 400000 دستگاه از این خودرو در جاده ها وجود دارد. از سوی دیگر باید به پورشه اشاره کرد که اخیرا گفته بود حدود 70 درصد از کل 911های تولیدی هنوز در جاده ها هستند.

اگرچه مرسدس به انتظارات مدیران شرکت از سهم بازار برای کلاس G الکتریکی اشاره ای نکرد، اما نسبت به رضایت فروشنده و مشتری از این محصول جدید خوش بین است. او توضیح می دهد:

ما در تلاش هستیم تا یک برند قوی متمرکز بر مصرف کننده باشیم. ما می خواهیم هر چیزی را که مشتری می خواهد ارائه دهیم و اگر آنها موتورهای 8 سیلندر می خواهند، مأموریت ما تولید موتورهای 8 سیلندر بسیار قدرتمند و کم مصرف است.

او ادامه می دهد:

کلاس برق G جدید فرصت های جدیدی را برای آژانس های ما باز کرده است. شاید در سال های گذشته مشتریان به چنین محصولی علاقه مند نبودند، اما اکنون این فرصت را داریم که با آنها آشنا شویم.

برای اولین بار در تاریخ، G کلاس 2025 با موتوری غیر از V8 در ایالات متحده عرضه می شود. علاوه بر پیشرانه های الکتریکی، نسخه پایه G500 از موتور 6 سیلندر هیبریدی توربو به جای موتور 8 سیلندر بیتوربو استفاده خواهد کرد. مدیر مرسدس می افزاید:

ما مشتریانی داریم که واقعاً V8 را دوست دارند و آن را برای همیشه در کلاس G می خواهند. شما می توانید مدل G63 را انتخاب کنید. ما همچنین مشتریانی داریم که به دنبال یک موتور احتراق داخلی کم مصرف و قدرتمند هستند و این امکان را داریم که مدل 6 سیلندر G550 را انتخاب کنند. این موتور نسبت به موتور 8 سیلندر قبلی کارآمدتر و پویاتر بوده و انتخاب مناسبی برای افراد فوق خواهد بود. سپس پیشرانه های الکتریکی برای افرادی وجود دارد که ظاهر و احساس G واگن را دوست دارند اما می گویند که این روزها نمی خواهند با کلاس G بنزینی رانندگی کنند. به همین دلیل است که از منظر تجاری استراتژی کم خطرتری را انتخاب کردیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا