سبک زندگی

۸ ایده خلاقانه برای تبدیل لاک براق به لاک مات

دیجی کالامگ: یک مانیکور ناخن شیک می تواند به سرعت ظاهر را بهبود بخشد و همه عناصر استایل را هماهنگ جلوه دهد. اگرچه لاک های براق بسیار زیبا هستند، اما لاک های مات جایگاه ویژه تری دارند. زیرا بسیار ظریف به نظر می رسد و می تواند زیبایی لاک را چندین درجه بهبود بخشد.

اما اگر تمام لاک های شما براق هستند و لاک های مات در دسترس ندارید، نگران نباشید زیرا در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه یک لاک براق را به لاک مات تبدیل کنید.

طرح های زیرسازی مات، رژلب مات و لاک ناخن مات این روزها مد شده اند، بنابراین می توان گفت که با ترند مات می توانید ظاهری زیبا خلق کنید. تصور کنید برای خرید لاک به فروشگاه لوازم آرایشی رفته اید و لاک های جدیدی می بینید که متاسفانه مات نیستند. نگران نباشید. با ترفندهایی که در ادامه به شما ارائه می کنیم می توانید آن رنگ های زیبا را خریداری کرده و لاک براق را به مات تبدیل کنید.

1. یک تاپ کات شفاف مات بخرید

تاپ کات ها محلول های بی رنگی هستند که یک لایه آن زیر ناخن و لایه دیگر روی ناخن قرار می گیرد. روکش های مات گران هستند، اما خرید آنها ارزان تر از خرید چندین لاک مات است. برای استفاده از تاپ کات ابتدا باید لاک مورد نظر خود را بزنید و صبر کنید تا خشک شود. سپس ناخن های خود را با برش بالایی بپوشانید و صبر کنید تا خشک شود. اینجا یکی یکی از روش های تبدیل لاک براق به لاک مات است.

همانطور که براق کننده لب از مجموعه لوازم آرایشی می تواند درخشندگی رژ لب را افزایش دهد، استفاده از برش بالایی می تواند ظاهری تمیز و یکدست به ناخن بدهد و روکشی مات ایجاد کند. برش مات شفاف نه تنها بافت مات مورد نظر شما را ایجاد می کند، بلکه طول عمر مانیکور را نیز افزایش می دهد.

2. لاک ناخن را با پودر تالک ترکیب کنید

از دیرباز از پودرها برای روشن کردن صورت، محصولات و موارد دیگر استفاده می شده است. پس اگر به دنبال مدل لاک مات مورد علاقه خود هستید، آن را با پودر تالک ترکیب کنید. علاوه بر این، می توانید از مواد دیگری مانند نشاسته ذرت و بیکینگ پودر استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که به جای ریختن پودر در کل بطری، آن را در مقدار کمی لاک بریزید. مقداری لاک روی پالت یا کاسه بریزید، پودر را اضافه کنید و با خلال دندان مخلوط کنید. سپس آن را با یک برس روی ناخن بمالید تا ظاهری کاملا مات ایجاد کنید.

3. سوهان زدن ناخن

8 ایده خلاقانه برای تبدیل لاک ناخن براق به لاک ناخن مات

اگر فکر می کنید که ترکیب پودر با لاک یک کار اضافی است، به سادگی لاک را صاف کنید تا مات به نظر برسد. برای این کار چند ساعت صبر کنید تا مانیکور شما کاملا خشک شود و سطح لاک را به آرامی و به آرامی براق کنید. فقط مراقب باشید که برش بالایی را صاف نکنید، بلکه سطح کافی از ناخن را با بافر بپوشانید تا ظاهری یکنواخت ایجاد کنید.

4. از رژگونه پودری استفاده کنید

از رژگونه پودری برای ایجاد تاپ مات و ایجاد رنگ های زیبای صورتی پاستلی و قرمز مات استفاده کنید. برای این کار مقدار کمی لاک یا لاک بی رنگ را در ظرف شیشه ای بریزید و کمی رژگونه و پودر تالک به آن اضافه کنید. سپس با استفاده از خلال دندان، آن ها را با هم ترکیب کرده و روی تمام ناخن های خود بمالید تا یک مانیکور مات زیبا ایجاد کنید.

5. میخک ها را در مقابل بخار قرار دهید.

به جای اینکه اجازه دهید ناخن هایتان در هوا خشک شوند، از اسپری صورت استفاده کنید تا ناخن هایتان خشک شود و آن ها را در مقابل بخار قرار دهید. فقط مراقب حرارت و شدت بخارپز باشید زیرا می تواند به پوست شما آسیب برساند. قرار دادن ناخن ها در مقابل بخار پز تا زمانی که خشک شوند، درخشندگی لاک را از بین می برد و ظاهری مات زیبا به ناخن های شما می بخشد.

همچنین پس از خشک شدن کامل لاک ناخن، می توانید آن را تنها برای چند ثانیه روی بخار مستقیم قرار دهید تا لاک شما مات به نظر برسد و درخشندگی خود را از دست بدهد. آنچه در این روش باید در نظر داشته باشید این است که تمام قسمت های ناخن را در بخار آب قرار دهید تا ظاهر آن یکنواخت مات شود.

6. از سایه چشم استفاده کنید

8 ایده خلاقانه برای تبدیل لاک ناخن براق به لاک ناخن مات

یکی ابزار دیگری که می توانید برای مات کردن لاک ناخن براق استفاده کنید، سایه چشم است. برای این کار کافی است ناخن را با سوهان لاک بزنید و یک لایه پایه روی آن بمالید. سپس مقداری لاک ناخن را روی فویل آلومینیومی یا کاغذ روغنی بریزید و مقداری سایه چشم به لاک بزنید و با خلال دندان خوب مخلوط کنید. برای جلوگیری از خشک شدن لاک باید خیلی سریع این کار را انجام دهید. سپس لاک بزنید.

در روش دوم که زمانی مناسب است که فقط می خواهید از یک رنگ لاک استفاده کنید، باید سایه چشم پودری را مستقیماً با لاک یا خلال دندان داخل بطری لاک بزنید. زمانی که از این لاک بر روی ناخن های خود استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که پودر سایه موجود در لاک باعث برآمدگی و برآمدگی روی ناخن های شما نشود. همچنین برای خشک شدن لاک باید اجازه دهید در هوا خشک شود.

7. از لاک مات کننده استفاده کنید

یکی یکی از بهترین محصولاتی که می توانید برای تغییر از لاک ناخن براق به لاک مات استفاده کنید، لاک ناخن مات است. این محصول می تواند به سرعت تمامی لاک های براق را به لاک های مات تبدیل کند. خرید این محصول نوعی صرفه جویی در هزینه است. زیرا می توانید چندین لاک براق بخرید و آنها را به لاک های مات تبدیل کنید. برای استفاده از لاک ناخن مات، کافی است لاک براق را بزنید و صبر کنید تا خشک شود. بعد از خشک شدن ناخن براق، مقداری لاک مات روی ناخن بمالید تا لاک مورد نظرتان به سرعت مات شود.

8. از لاک پایه استفاده کنید

8 ایده خلاقانه برای تبدیل لاک ناخن براق به لاک ناخن مات

لاک پایه یک لاک ناخن بی رنگ مانند لاک ناخن یا تاپ کات است. چه بخواهید لاک ناخن مات یا براق بزنید، ابتدا باید لاک پایه را روی ناخن های خود بزنید. برای این کار ابتدا باید لاک پایه را روی ناخن های خود بزنید و پس از خشک شدن، لاک مورد نظر را روی ناخن های خود بزنید. لاک پایه ناخن ها را زیباتر کرده و ماندگاری لاک را افزایش می دهد. علاوه بر این، از بازگشت رنگ لاک نیز جلوگیری می کند.

در پایان

در این مقاله ۸ روش برای تبدیل لاک براق به لاک مات ارائه می کنیم که ساده هستند و در مدت زمان کوتاهی قابل انجام هستند. برای تبدیل لاک براق به لاک مات چه روشی را ترجیح می دهید یا استفاده کرده اید؟

منبع:برترینها

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا