سبک زندگی

روحانی مشهور و پرطرفدار که حرف‌هایش امروز خریدار ندارد






۱۴۲۵۰۳۶


۰۲ خرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۱۴


بهترین: چه کسی فکر می کرد که 27 سال پس از دوم خرداد 76 و آن شور فراموش نشدنی، محبوبیت سید محمد خاتمی باید در شرایط فعلی باشد. بنابراین اکنون و پس از انتشار فایل صوتی اخیر وی، پاسخی که از سوی رسانه ها و مردم دریافت کرده این است نبود چیزی که خیلی ها فکر می کردند

انتخابات هفتمین دوره ریاست جمهوری در 2 خرداد در سال 1376 برگزار شد. این انتخابات که به پیروزی غیرمنتظره سید محمد خاتمی انجامید، آغاز دوره اصلاحات و دومین دوره است. خرداد با عنوان حماسه دوم در میان اصلاح طلبان شهرت یافت. خرداد برای به یاد ماندن. در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری حدود 80 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند. محمد خاتمی در این انتخابات رقبای خود ناطق نوری، محمدی ری شهری و زوارهی را با بیش از 20 میلیون رای شکست داد و رئیس جمهور شد.

محمد خاتمی در سال 1363 از کاخ ریاست جمهوری خارج شد. مردی که عملکردش در فضای رسانه ای و فرهنگی حداقلی بود و مردم در هشت سال عمرش در محدوده مطلوبیت اقتصادی و معیشتی قدم گذاشتند.

روحانی معروف و محبوبی که امروز حرفش خریدار ندارد.

مسائلی که محمد خاتمی در هشت سال ریاست جمهوری خود سعی در کنترل آنها داشت، اتفاقات دوران احمدی نژاد و شروع موج تحریم ها، تا حد زیادی به نقطه صفر بازگشته است. چهار سال بعد، او در پشت سر میرحسین موسوی تلاش می‌کرد تا تفکر اصلاح‌طلبی و خواسته‌های طرفدارانش را دوباره به بدنه دولت تزریق کند. اما اتفاقات خرداد 88 علاوه بر موسوی و کروبی، جایگاه محمد خاتمی در عرصه سیاسی ایران نیز تحت تأثیر قرار گرفت.

محمد خاتمی با همه تحولات پس از کناره گیری محمدرضا عارف (دوست قدیمی خاتمی) حسن روحانی را به عنوان کاندیدای مورد اعتماد خود انتخاب کرد. در سال 1992، خاتمی همچنان از اعتماد بخشی از جامعه برخوردار بود که از برخی تغییرات فرهنگی بین سال های 1976 تا 1984 بهره های نسبتا خوبی برده بودند.

روحانی معروف و محبوبی که امروز حرفش خریدار ندارد.

با روی کار آمدن دولت روحانی و فضای جزئی اصلاحات در جامعه، حالا نوبت به همسویی مجلس با دولت رسیده بود. اما برخی ملاحظات شورای نگهبان در این دوره منجر به رد صلاحیت گسترده کاندیداهای مجلس شد تا محمد خاتمی این بار با لیست امید وارد میدان شد. لیست امید متشکل از برخی اصلاح طلبان و اصولگرایان بود که کمی از جناح راست رادیکال دور شده بودند. این احتمالا آخرین باری بود که سید محمد خاتمی در جریانات سیاسی مورد حمایت مردم قرار گرفت.

پس از آغاز به کار مجلس دهم در سال 95 و تقریباً یکسان شدن قوای مجریه و مقننه، مردم انتظار تصمیمات جدیدی را داشتند که حداقل معیشت جامعه را متحول کند. اما با گذشت زمان و انفعال نمایندگانی که با حمایت «منتظران» وارد خانه ملت شده بودند، شاید جامعه دلسرد شده باشد و این سرآغاز زوال انسانی بود که فضا را متفرق کرد. سیاست ایران پس از انقلاب در قبل و بعد.

روحانی معروف و محبوبی که امروز حرفش خریدار ندارد.

محمد خاتمی در تمام این سال ها از حمایت نسبی جامعه برخوردار بود اما با اتفاقات بعد از سال 96 گویا استقبال گذشته را ندارد. حتی در انتخابات اخیر مجلس و پس از انتشار فایل صوتی منتسب به وی، خبر از بدون رای انگار دیگه مثل قبل خبری نبود.

حالا و به بهانه ورود دوم خرداد و آغاز حرکتی جدید در فضای سیاسی ایران، عکس هایی از آن روز تاریخی را مرور می کنیم.

روحانی معروف و محبوبی که امروز حرفش خریدار ندارد.

روحانی معروف و محبوبی که امروز حرفش خریدار ندارد.

روحانی معروف و محبوبی که امروز حرفش خریدار ندارد.

روحانی معروف و محبوبی که امروز حرفش خریدار ندارد.

روحانی معروف و محبوبی که امروز حرفش خریدار ندارد.





برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان بهترین اپلیکیشن را نصب کنید.






ایمپلنت، ارتودنسی و کامپوزیت دندان.

همراه با تضمین و تضمین کیفیت.

پرداخت اقساطی توسط متخصص مجرب.

ایمپلنت با گارانتی 15 ساله، 5.9 میلیون توکن






منبع:برترینها

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا