دانستنی ها

خوردن پوست میوه ها؛ مفید یا مضر؟

بر اساس داده های منتشر شده در وب سایت سلامت ویدال، پوست کندن یک میوه یا سبزی تا 25 درصد از ریزمغذی های ضروری آن را از بین می برد.

خطرات ناشی از پوست میوه ها و سبزیجات

به گزارش یورونیوز، وظیفه اصلی آفت کش ها دور نگه داشتن جوندگان، نرم تنان و حشرات از میوه ها و سبزیجات است. این حق ماست که از مصرف مواد شیمیایی به هر قیمتی اجتناب کنیم زیرا این مواد حاوی ترکیبات سرطان زا هستند و مصرف منظم آنها می تواند منجر به بیماری های جدی شود.

استفاده از آفت کش ها در فرانسه به خوبی کنترل می شود، به طوری که 97 درصد محصولات فروخته شده در این کشور دارای سطوح زیر حداقل باقیمانده آفت کش های مجاز (MRL) مطابق با مقررات هستند.

3 درصد باقیمانده شامل فلفل، گوجه فرنگی، اسفناج، نارنگی، کاهو و انگور، میوه ها و سبزیجات است که به طور منظم مصرف می شوند. حال سوال این است: آیا میوه ها و سبزیجات دارای برچسب ارگانیک (BIO) می توانند جایگزین مناسبی برای جلوگیری از آفت کش ها باشند؟

راه حل دوری از آفت کش ها؟

راه حل های دیگری برای محافظت از خود در برابر علف کش ها، قارچ کش ها، حشره کش ها و حتی نیترات ها و در عین حال حفظ بسیاری از مواد مغذی موجود در میوه ها و سبزیجات تازه وجود دارد. اگر می خواهید پوست میوه را بگیرید، بهتر است این کار را با پوست گیر انجام دهید که قسمت نازکی از پوست میوه را جدا می کند. این تضمین می کند که بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها به خوبی در نزدیکی پوست میوه حفظ می شوند.

می توانید مقداری از پوست برخی از سبزیجات مانند کدو سبز، بادمجان و خیار را پس از شستن کامل، ذخیره کنید. سبزیجات با پوست ضخیم‌تر مانند سیب‌زمینی، هویج، تره‌فرنگی و شلغم را می‌توان قبل از استفاده با یک اسفنج درشت یا مسواک کاملاً شستشو داد تا از مزایای کامل پاک کردن بقایای آفت‌کش‌ها بهره ببرید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا