اخبار روز سینما جهان

محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی از بنیاد سینمایی فارابی و شورای فیلم اول بازدید کرد و از زحمات بی شائبه اعضای شورای صدور گواهینامه فیلمسازان یکم قدردانی کرد. و گفت: امید بسیاری از جوانان و علاقمندان به فیلمسازی. و سینما متعلق به این شورا است و طبق گزارش هایی که از طرق مختلف به سازمان رسیده است، این شورا عملکردی شفاف و قابل دفاع با دقت و پویایی از خود به جای گذاشته و چهره های مستعد، توانمند، امین و آینده دار را به میدان آورده است. سینمای ایران معرفی کرده است.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به تعداد زیاد متقاضیان عضویت در گروه تخصصی سینماگران از اقصی نقاط کشور، توصیه اکید اعضای شورای احراز صلاحیت فیلمسازان یکم را مطرح کرد و گفت: آنچه در حال حاضر در حال رخ دادن است تزریق فیلم است. با انرژی جوان، تازه و با انگیزه وارد عرصه سینما شد. کشوری است که سالهاست کمتر در این بخش مورد توجه قرار گرفته است. معتقدم سینماگران حرفه ای هم از این طرح و راهبرد سازمان سینمایی استقبال می کنند و اگر هرکسی با دید منصفانه به این سمت نگاه کند قطعا قدر نتیجه را خواهد داشت. گواه مدعای من مدیران جدیدی هستند که از این شورا تاییدیه گرفتند و وارد عرصه حرفه ای شدند و در 2 جشنواره اخیر جوایز مهمی کسب کردند. در کنار جوانان مستعد، متعهد و آینده دار برای سینمای ملی کشورمان نباید از تجربه و تخصص پیشکسوتان غافل شد، سینمای ملی و اسلامی ایران برای توسعه باید از همه ظرفیت های کشور بهره مند شود. در زمینه های مختلف ملی و بین المللی

خزایی در ادامه گفت: امسال برای حمایت از 10 فیلم اول البته از فیلم های ارزان قیمت در بودجه فارابی مصوب کرده ایم تا حمایت از نسل جدید به شکل جدی تری آغاز شود. به آینده و افتخارات بزرگ این نسل متفکر، متخصص و متعهد امیدوارم. نسلی که درک بالایی از زبان تصویر و درک خوبی از مسائل کشور و دغدغه های ملی دارد و سعی خواهد کرد افتخارات این کشور را در عرصه داخلی و خارجی به تصویر بکشد.

وی تصریح کرد: سینمای ایران نیازمند نواندیشان و اندیشه های نو و بدیع با دغدغه های ملی و مذهبی است، فیلمسازانی که تفکر در آثار شبه روشنفکری و جشنواره ها را در نظر نمی گیرند و ارتباط با مخاطب نیز در دغدغه های آنان دیده می شود.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: ایجاد و بررسی مجوزهای اولین کارگردان در حوزه تخصصی به دور از جریان سرمایه داری است که این حوزه را احاطه کرده و تعیین می کند و نوعی عدالت فرهنگی بر اساس کشف استعداد

خزایی در پایان ضمن تشکر از شورا و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خواستار برگزاری مراسم ویژه معرفی تهیه کنندگان، سرمایه گذاران و موسسات تولیدی شد.

در این جلسه در مورد پرونده یکی نمونه ای از متقاضیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رئیس سازمان سینمایی در جریان ارزیابی ها و تصمیمات اعضای شورا قرار گرفت. این جلسه با حضور اعضای شورای صلاحیت فیلم اول از جمله مجید زین العابدین، رسول صدر عاملی، حبیب ایل بیگی، محمدرضا عرب، مجید اسماعیلی، مهدی آذرپندار، امیر بوعلی و روح الله سهرابی برگزار شد.

فرزاد اژدری دبیر این شورا است.

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا