اخبار روز سینما جهان

کاپولا و لوکاس روی صحنه مراسم پایانی جشنواره کن/ اهدای نخل طلا

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، فرانسیس فورد کاپولا شب گذشته با اهدای نخل طلای افتخاری جشنواره کن به جورج لوکاس، پیوند همیشگی خود با کارگردان «جنگ ستارگان» را یادآور شد.

مهر وی نوشت: لوکاس قبل از دریافت جایزه، دقایقی با تشویق ایستاده در سالن مراسم روبرو شد که در این مدت چشمانش پر از اشک شد. وقتی کاپولا روی صحنه رفت، آن دو در آغوش گرفتند.

کاپولا در سخنرانی خود اولین ملاقات خود با لوکاس را به یاد آورد و گفت که او را در صحنه فیلمبرداری فیلم رنگین کمان فینیان در سال 1968 تحت تاثیر قرار داده است.

کاپولا گفت: خوشحال بودم که او فردی از نسل من بود و به او پیشنهاد دادم که هر روز بیاید، اما فقط به یک شرط. هر روز یک پیشنهاد درخشان ارائه دهید، آن را به طور مداوم انجام دهید و رابطه ای را شروع کنید که یک عمر طول بکشد.

کوپولا همچنین به زمانی اشاره کرد که اقتباس لوکاس فیلم توسط صاحبان کمیک استریپ فلش گوردون رد شد. او به من نگاه کرد و گفت: خب من فیلم خودم را می سازم، اسمش را می گذارم «جنگ ستارگان» یا «جنگ ستارگان» یا چیزی شبیه این.

کوپولا با تاکید بر اینکه باید این کار را می کرد و به او تبریک گفت، افزود: نه تنها من و بسیاری از دوستانت به تو افتخار می کنیم، بلکه دنیا اینجاست و افتخار می کند که به تو افتخار کند.

لوکاس با پذیرفتن این جایزه گفت: “من نمی توانم به اندازه کافی از همه شما تشکر کنم، زیرا من فقط بچه ای هستم که در تاکستانی در مودستو، کالیفرنیا، بزرگ شده و با فرانسیس در سانفرانسیسکو فیلم می سازد.”

لوکاس با نگاهی به 60 سال فعالیت خود در صنعت سینما، اضافه کرد که اکنون جهان قطعاً تغییر کرده است و در پایان گفت: “من هرگز به عنوان کارگردان فیلمی در هالیوود نساختم، بنابراین حضور در اینجا باعث افتخار است.”

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا