اخبار روز سینما جهان

جایزه بهترین کارگردان جشنواره فروم به علیرضا دهقان رسید

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، این مستند سینمایی جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بین المللی فروم انگلستان را برای علیرضا دهقان به ارمغان آورد.
جشنواره بین المللی فیلم اقلیمی فروم که سومین دوره خود را پشت سر گذاشت، با هدف ارتقای اقلیم و محیط زیست از طریق سینما برگزار می شود.
مستند «اوسیا» نیز مرثیه ای است بر عمر طولانی ترین قنات جهان (قنات زارچ) که سال هاست به دلیل ورود فاضلاب های صنعتی و بیمارستانی با بحران مواجه شده است.

اولین نمایش مستند اوسیا در سال 1393 در جشنواره سینما حقیقت بود و تاکنون در 40 جشنواره داخلی و خارجی برگزیده شده است. از مهم ترین جوایزی که این مستند تاکنون کسب کرده است می توان به جایزه بهترین مستند کوتاه جشن خانه سینما، جایزه بخش محیط زیست و آب جشنواره سینمایی حکت، بهترین مستند محیطی جشنواره فیلم کوتاه تهران اشاره کرد. ، جایزه بهترین فیلم جشنواره تلویزیونی مستند، بهترین فیلم مستند جشنواره «ترنتون» آمریکا، جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم معماری و شهرسازی «استانبول» ترکیه، جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم علمی استرالیا و جشنواره محیط زیست “کلکته” هند.

۲۴۵۲۲۰

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا