اخبار روز سینما جهان

۱۰ سریال رازآلود و مرموز جذاب که نمی‌تواند پایان را حدس بزنید

سریال‌های تلویزیونی اسرارآمیز زیادی وجود دارند که بینندگان را تا انتها حدس می‌زنند و هر ایده و شبهه اولیه را غافلگیر می‌کنند.

به گفته روزیاتو، ژانر معمایی و معمایی با استفاده از قالب سریال برای آشکار کردن آرام آرام سرنخ‌ها، پیچیدگی‌های داستانی، انگیزه‌ها و موارد دیگر در طول هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها همچنان برای نمایش‌های کوچک خانگی جذاب بوده است. به این ترتیب کیفیت اعتیادآوری ایجاد کرده است که در فیلم های بلند وجود ندارد. برخلاف فیلم‌های جنایی و پلیسی که به دو ساعت محدود می‌شوند، سریال‌های معمایی مانند Lost به شخصیت‌ها، روابط و مظنونان اجازه می‌دهند تا در حالی که تحقیقات اصلی پرتنش در حال گسترش است و منتظر افشای نهایی هستند، توسعه پیدا کنند. فراهم كردن

این نمایش معمایی که یک تجربه بسیار تعاملی بین سازنده و بیننده است، بیننده را به انجام کارهای پلیسی دعوت می کند و آنها را تشویق می کند تا جزئیات و موقعیت ها را موشکافی کنند تا هر چیزی که عمداً گمراه کننده بوده است را شناسایی کند.

برای ارضای این میل ذاتی انسان برای کشف اسرار، مجموعه‌ای از مجموعه‌های معمایی پرتعلیق، از داستان‌های پلیسی کلاسیک تا تحقیقات ماوراء الطبیعه، وجود دارد که دائماً بینندگان را با پیچ و تاب‌های جدید حدس می‌زند. برای کسانی که به دنبال داستان‌های پرتعلیق هستند که کارآگاه درونی خود را تحریک کند، سریال‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد که میل به نظریه‌پردازی و نگه داشتن کارآگاه‌های خانگی را در لبه صندلی‌هایشان تغذیه می‌کند. به همین بهانه در ادامه این مطلب قصد داریم 10 سریال مرموز و مرموز را به شما معرفی کنیم که از ابتدا تا انتها شما را در حدس زدن نگه می دارد.

۱۰- نیلوفر سفید (۲۰۲۱-)

نیلوفر سفید یک مجموعه گلچین غیرقابل پیش بینی و پرپیچ و خم است که در طول دو فصل خود مخاطب را در حدس زدن نگه داشته است. این سریال که توسط مایک وایت ساخته شده است، مهمانان و کارمندان مختلفی را در اقامتگاه های لوکس وایت لوتوس هر فصل دنبال می کند و نشان می دهد که چگونه رفتارها و شخصیت های ناکارآمد آنها بر یکدیگر تأثیر می گذارد و اغلب منجر به مرگ های مرموز می شود.

این کمدی سیاه که در سال 2021 برای اولین بار با تحسین منتقدان و رکوردشکنی بینندگان به نمایش درآمد، جوایز متعددی از امی و گلدن گلوب را برای بازیگران با استعداد خود دریافت کرده است. این سریال یک طنز خنده دار با شخصیت های پیچیده است که از نمایش ساده و کارتونی افراد ثروتمند و ممتاز اجتناب می کند. در کنار کمدی، تنش‌های زیادی در سرتاسر سریال وجود دارد، جایی که مخاطب می‌داند کسی قرار است بمیرد و هر احتمالی وجود دارد. این سریال در اصل یک سریال کوتاه بود که در هاوایی اتفاق می‌افتاد، اما محبوبیت آن باعث شد HBO سفارش دهد فصل‌های بیشتری در مکان‌های جدید پر زرق و برق مانند سیسیل و فصل 3 در تایلند تنظیم شود.

۹- فقط قتل در ساختمان (۲۰۲۱-)

Just Inside the Building یک سریال معمایی قتل با طرحی غیرقابل پیش بینی است که داستان سه کارآگاه آماتور عجیب و غریب را دنبال می کند. این سریال بر روی سه همسایه در ساختمان آرکونیا در نیویورک تمرکز دارد که برای بررسی مرگ‌هایی که در محله‌شان اتفاق می‌افتد به یکدیگر ملحق می‌شوند و هر فصل مظنونان و عوارض جدیدی را کشف می‌کنند. این روایت داستانی سرگرم کننده از دوستی بعید و متفاوت سه نفر است.

این سریال اصلی Hulu که در سال 2021 پخش شد، به دلیل شخصیت‌های عجیب و غریب، نوشته‌های هوشمندانه، و ترکیبی خلاقانه از حل جرم و مضامین دوستی و اجتماع متمایز است. همچنین چندین ستاره مهمان سرشناس، از مریل استریپ گرفته تا تینا فی و پل راد، داشته است، اما این سریال هرگز یافتن آخرین قاتل را آسان نمی کند. با رویکرد تازه خود به ژانر معمایی قتل، فقط قتل های داخل ساختمان همچنان مخاطبان خود را شگفت زده و خوشحال می کند زیرا شخصیت های آن سعی می کنند حقیقت موارد جدید را کشف کنند.

۸- Broadchurch (۲۰۱۳-۲۰۱۷)

Broadchurch دو کارآگاه با بازی استادانه دیوید تنانت و اولیویا کولمن را دنبال می کند که در مورد قتل تکان دهنده یک پسر جوان در یک شهر ساحلی کسل کننده که همه یکدیگر را می شناسند تحقیق می کنند. رمز و راز داستان که بسیار هم جذاب است هیچ احتمالی را نادیده نمی گیرد و داستان هر مظنون به نوعی تراژیک تر از مظنون قبلی است. این سریال یکی یکی از بهترین سریال های معمایی جنایی بریتانیایی با داستان های جنایی مربوط به شهری کوچک و غمگین است که در این ژانر بسیار محبوب شده است.

جذابیت Broadchurch در تعلیق فزاینده، شخصیت‌های متفکر و در عین حال مرموز، و تنش محسوس بین تنانت و کلمن نهفته است. در حالی که فصل‌های بعدی نمی‌توانستند با قدرت و کیفیت فصل اول رقابت کنند، Broadchurch به دلیل بازی‌های خارق‌العاده و راز غیرقابل پیش‌بینی روایتش شناخته می‌شود. یکی این یکی از معمایی ترین و اعتیادآورترین درام های جنایی تاریخ تلویزیون است. ترکیبی از بازیگران باکیفیت، داستان‌های هیجان‌انگیز و پیچش‌های خیره‌کننده این سریال را به این سریال تبدیل کرده است یکی این سریال به یکی از بهترین سریال های معمایی در سال های اخیر از نظر طرفداران ژانر معمایی و پلیسی تبدیل شده است.

۷- تابستان بی رحمانه (۲۰۲۱-۲۰۲۳)

سریال معمایی نوجوانانه تابستان بی رحمانه داستان گروهی از نوجوانان و عواقب پس از گم شدن یا مرگ آنها را دنبال می کند. یکی چک از گروه داستان فصل اول بین سال های 1993 تا 1995 اتفاق می افتد و داستان ناپدید شدن کیت والیس و بهبود مشکوک موقعیت اجتماعی جانت ترنر در دوران غیبت او را روایت می کند. فصل دوم که در سال‌های 1999 تا 2000 اتفاق می‌افتد، با قتل یک دختر نوجوان آغاز می‌شود و تحقیقاتی را در بر می‌گیرد که اسرار زشت قربانی و دوستانش را آشکار می‌کند.

تابستان بی‌رحم که به خاطر شخصیت‌های نوجوان دقیق و دقیق، داستان‌سرایی خلاقانه در دوره‌های زمانی متعدد و کاوش در آسیب‌های روحی تحسین شده، در ترکیب عناصر هیجان‌انگیز و درام نوجوانان در یک داستان رازآلود غیرقابل پیش‌بینی و گیرا عالی است. با حضور بازیگران جوان به عنوان شخصیت‌های اصلی، نمایش موفق می‌شود به برخی از موضوعات مهم و تاثیرگذار بپردازد و در عین حال مخاطب را دائماً با رمز و راز پیچیده و جذاب خود حدس بزند. تاکنون هر فصل از این سریال دارای یک پیچش اصلی بوده که پیش بینی آن تا لحظه وقوع آن سخت است.

۶- گمشده (۲۰۰۴-۲۰۱۰)

زمانی که Lost برای اولین بار در سال 2004 پخش شد، رویکرد جدیدی به ژانر درام معمایی ارائه کرد. سریال Lost داستان گروهی از شخصیت‌ها را در جزیره‌ای مرموز پس از سقوط هواپیما دنبال می‌کند که در آنجا با پدیده‌ها و تهدیدات عجیبی روبرو می‌شوند. با پیشروی داستان، مشخص می‌شود که این جزیره یک مکان معمولی نیست و رمز و راز آن زمانی عمیق‌تر می‌شود که بازماندگان متوجه می‌شوند که تنها آن‌ها در جزیره نیستند.

چیزی که این سریال را متمایز می کرد تمرکز شدید آن بر توسعه گذشته هر شخصیت از طریق فلاش بک و درهم آمیختن روایت های گذشته آنها با اتفاقات عجیب و غریب در جزیره بود. سریال Lost عناصر علمی تخیلی، فراطبیعی و معنوی را به روشی جاه طلبانه اما جذاب ترکیب می کند و رمز و راز و جذابیت را به این ترکیب اضافه می کند. اگرچه پایان Lost بحث‌برانگیز بود، اما باز تعریف کرد که یک سریال معمایی با برخی از نمادین‌ترین پیچش‌های داستانی در تاریخ تلویزیون چه چیزی می‌تواند به دست آورد.

۵- اخراج (۲۰۲۲)

چیزی که شبیه یک سناریوی ساده در مورد مردی است که برای تقسیم خاطراتش بین کار و زندگی شخصی خود، تحت یک روش “جدایی” شرکتی قرار می گیرد، در سریال جدایی به یک فیلم معمایی پیچیده تبدیل می شود. این مجموعه در زیر نمای بیرونی ساده خود، به طور خلاقانه ای به مسائل هویت، واقعیت و تعادل بین کار و زندگی می پردازد که همگی از دریچه یک روایت علمی تخیلی مرموز و توطئه محور دیده می شوند.

زمانی که مارک، کارمند صنایع لومون، تناقضات بین دو نیمه جدا شده خود را کشف می کند، تصمیم می گیرد نیت مخفی کارفرمایش را فاش کند. این داستان دیوانه کننده خوب خود را به عنوان یک سریال اصلی ثابت می کند که شما را بی صبرانه منتظر فصل دوم سریال برای افشای لایه بعدی رازها می کند. در دنیای این سریال حس سوررئالیسم بسیار قابل درک و جذابی وجود دارد که در آن شخصیت ها تصمیم می گیرند برای آزادی که از آنها سلب شده است بجنگند.

۴- تاریک (۲۰۱۷-۲۰۲۰)

تریلر علمی تخیلی بسیار پیچیده آلمانی Dark در طول سه فصل پر رمز و راز از تعلیق چند نسلی به بالاترین کیفیت ممکن خود می رسد. معمای اصلی داستان از سال 2019 آغاز می شود، زمانی که کودکان در شهر ویندن آلمان ناپدید می شوند که یادآور ناپدید شدن سال های گذشته است. آنچه آشکار می شود شبکه درهم توطئه ای است که چهار خانواده را به غاری متصل می کند که امکان سفر در زمان را فراهم می کند و در نهایت اسرار شوم و دروغ های مدفون در گذشته، حال و آینده این جامعه منزوی را فاش می کند.

تماشای دقیق سریال برای درک و حل معماهای فلسفی و جدول زمانی درهم تنیده آن که منجر به پایان عاطفی می شود ضروری است. در اینجا ما داستانی داریم که کاوش و درک آن آسان نیست، اما تماشای چنین داستان بلندپروازانه ای که به نتیجه رضایت بخشی می رسد لذت بخش خواهد بود. Dark با داستان سرایی متراکم و پیچیده و بازیگران خارق‌العاده‌اش یک داستان معمایی واقعاً منحصر به فرد و جسورانه است.

۳- مانیفست (۲۰۱۸-۲۰۲۳)

Manifesto که با نام The Flight and Passenger List نیز شناخته می‌شود، بینندگان را با رمز و راز اصلی خود برای سه فصل از سال 2018 مجذوب کرد، که در ابتدا از NBC پخش شد و بعداً توسط Netflix برای فصل آخر احیا شد. . داستان این درام فراطبیعی از آنجا شروع می شود که پرواز 826 مونتگو ایر پس از یک سفر پرتلاطم در نیویورک فرود می آید، اما در کمال ناباوری جهانیان، پنج سال غیرقابل توضیح از پرواز می گذرد. این نمایش مانند Lost است که زندگی افراد مختلفی را که تحت تأثیر یک پرواز عجیب قرار گرفته اند را بررسی می کند.

این یک داستان متقاعد کننده است که بلافاصله بینندگان را با تمایل به یادگیری بیشتر در مورد چگونگی وقوع این اتفاق و معنای آن جذب می کند. مانیفست در حالی که اوج احساسی مرتبط با تمرکز بر روابط آسیب دیده از ناپدید شدن مسافران را بررسی می کند، با آشکار کردن آرام آرام سرنخ هایی در مورد ارتباط هواپیما با نیروهای قدرتمندتر، به معمای داستان می افزاید. این سریال با ایجاد تعادل بین درام مبتنی بر شخصیت های قوی و مکاشفات فراطبیعی موفق به جذب مخاطب می شود.

۲- جلیقه زرد (۲۰۲۱-)

با Lost, Manifest و حالا The Yellowjackets، به نظر می رسد سوار شدن به هواپیما زمینه را برای داستانی مرموز فراهم می کند، پدیده ای که جذابیت این سریال ها به نظر می رسد آن را تایید می کند. سری جلیقه زرد که یکی این سریال که یکی از بهترین سریال‌های سال 2023 در نظر گرفته می‌شود، مبارزه ناامیدانه یک تیم فوتبال دختران نیوجرسی برای بقا را در طول 19 ماه در بیابان پس از سقوط هواپیمایشان شرح می‌دهد. جلیقه زردها در کنار فاش شدن مشکلات و سختی های گذشته خود، زندگی امروزی بازماندگان این حادثه را که اکنون بالغ شده اند به تصویر می کشد و نشان می دهد که ماه ها اقامت در جنگل چگونه آنها را تغییر داده و چه رازهای ترسناکی دارند. در این سال ها کشف کرده اند. بین خود نگه داشته اند

این جذاب و راضی کننده است، در حالی که نزول وحشتناک نوجوانان مضطرب به ورطه خشونت را با اشاراتی از ماوراء طبیعی به تصویر می کشد، سریالی که عمداً بسیاری از عناصر را مبهم می گذارد تا حدس و گمان در مورد آنچه واقعاً برای این دختران در انتظار است. این قبل از نجات آنها رخ داده است تا آن را تا حد امکان بالا نگه دارند. لحظاتی از کمدی تاریک نیز در این سریال وجود دارد تا لایه های بیشتری به داستان جذاب آن اضافه شود.

۱- True Detective (۲۰۱۴-)

به عنوان یک سریال گلچین، True Detective هر فصل خود را دوباره اختراع می کند، اما هیچ یک از این فصل ها با موفقیت فصل اول در سال 2014 برابری نکرده است، با بازی متیو مک کانهی و وودی هارلسون در نقش کارآگاهان مشکل و ناقصی که یک پرونده را حل می کنند. قتل ها در لوئیزیانا با هم کار می کنند، نمی رسد. رمز و راز در جدول های زمانی پراکنده ای است که به گذشته معیوب کارآگاهان نگاه می کند. در حالی که این سریال بیشتر نگاهی به این دو مرد است، اما داستانی اسرارآمیز نیز دارد که کاملاً آشکار می شود و طرفداران زیادی نظریه پردازی می کند.

تصویری جذاب از تمایلات خود ویرانگر این همکاران به درام داستان می افزاید، روابطی که روند تحقیقات را به خطر می اندازد، زیرا به نظر می رسد قتل های شوم مربوط به گذشته است. یکی مربوط به کارآگاهان است. درام نیمه جنایی، نیمه گوتیک جنوبی، فصل اول True Detective هیجان‌انگیزترین و بهترین فصلی است که تاکنون وجود دارد و هر فریم را با تعلیق محسوسی اشباع می‌کند که بیننده را تا زمان افشای نهایی تکان‌دهنده داستان حدس می‌زند. حقیقت باشد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا