اخبار روز سینما جهان

نمایش ۱۲۵ فیلم کودک و نوجوان در مراکز کانون سراسر کشور

به گزارش این خبرگزاری بازتاب آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل مرکز، اکران این فیلم ها از 8 خرداد شروع می شود و تا 30 ادامه دارد مهر 1403 در سایت مرکز در اختیار مربیان مرکز قرار خواهد گرفت.

همزمان با آغاز فصل تابستان و برنامه ریزی کانون برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، برنامه های متنوعی در تمامی مراکز فرهنگی هنری برگزار می شود.

بر این اساس، 120 انیمیشن کوتاه و پنج فیلم بلند در ابتدای فصل تابستان در تمامی مراکز فرهنگی و هنری سراسر کشور اکران می شود.

«سبز کوچک»، «مسیر عشق»، «کلانتری غیرانتفاعی»، «آقای مدیر» و «یدو» عناوین این پنج فیلم سینمایی هستند.

بر این اساس، “این دیگر، گرگ و میش، توکان در قفس، آسمان دوست داشتنی، زمین بازی، نگهبان آبنما، همراهان فیل، کدو تنبل جغجغه، دویدم و دویدم، مرد جوان و خیاط حیله گر، دزد درختان، قوز طاس، نقاش و پرنده، چنگی پیر، ماه مهربان، آرزوی بزرگ بسیار بزرگ، حجستم و وجستم، مجموعه عروسی (عروسی، تاج خروس، عروسی عروسی، تاج خروس)، روباه دم بریده، ننه جان کلاغ و روباه، داستان یک نقاشی، نقاش رومی، راز آن درخت، بازگشت به خانه، گلدکرست، ماه من، رویاها در یک روز، سلطان، پنیر و موش، چرا این تلفن زنگ نمی زند، آهنگ شبانه، من ایستاده ام در برابر باد، آدم برفی، بچه گربه، بیداری، حکایت کلاه جادویی، وقتی بچه بودم، پرنده سخنگو، سلطان و آهو، بزهای ابری، قلب مترسک، مومو، بال های سفید، چادر آفتاب سوخته، سبز کوچولو، کیمیاگر، سایه ای که روشن شد، من پنگوئنم، مثل پروانه ای روی قلب، سیاه یا سفید، کاش برادری داشتم، باغ هزار دختر، روباهی که صدا را دنبال می کرد، ماهیگیر و بهار، قهرمان، شب ترسناک لومو و سگی که بیماری داشت» از جمله انیمیشن هایی است که در مراکز کانون به نمایش در می آید. پرده پایین می رود.

همچنین باد دوچرخه سوار، قدم یازدهم، کشاورز و ربات، گیلگمش، بیماری شفقت، زندگی مورچه ها، دیو گلدان، خاکستر قلمکار، ماهوری، ماه و روباه، مادربزرگ پرنده، ریشه در آسمان، رزی کلاغ، من پنجره هستم و گربه، سمپاش، گرگ و گله، همه روزهای خوب، تونپیچ، بازگشت به خانه، تبر، سیب، ده ساله، همبازی، تقلید و کریستال های برف، همسفر، سفید کبوتر کنار آینه، داستان های بازار (طوطی و بقال)، بدلی و آفتابگردان، کوه جواهر، داستان های خاله رعنا و خاله نسا، داستانی شیرین، یکی کم است، کلاغی که می خواست قوی ترین باشد، کشتی نوح، چکاوک و چمنزار، دوستان در کنار هم، مداد قرمز و کلاغ سیاه، طولانی ترین سفر دنیا، شنگول و مغول، زیباترین آهنگ، ماهی رنگین کمان، بهادر حکایت سیب و گل و پرنده و خورشید و کشاورز و گاو پرنده سپیدبال گنجشک و پنبه دانه بادهای پاییزی بادهای بهاری و دو کبوتر باران می آید کشاورز و خروس، ژنرال و بادبادک، تولد، اردک و کشاورز، سفر بیداری، دوست عزیز، دوست خوشمزه، چه فرقی دارد؟، نشانی، بعلا، رستم و اسفندیار، بچه گربه، ماه من، ما ماه، رویاها در یک روز، من یک پنگوئن هستم، مانند پروانه ای روی قلب و سیاه یا سفید» از دیگر انیمیشن های این مرکز است که در مراکز نمایش داده شده است.

این فیلم‌ها مجموعه‌ای از آثاری است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول بیش از ۵۸ سال فعالیت خود تولید کرده است و برخی از این آثار جزو تولیدات جدید کانون در سال‌های اخیر است.

هر یک از فیلم های منتشر شده در تابستان به مدت دو روز روی این سامانه قابل مشاهده هستند.

علاقه مندان می توانند با عضویت در کانون های فرهنگی هنری و حضور در کانون ضمن استفاده از کلیات از فعالیت های فوق برنامه کانون پرورش فکری مانند اکران فیلم های تولیدی کانون در حوزه کودک و نوجوان بهره مند شوند. و کارگاه های تخصصی

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا