اخبار روز سینما جهان

مورگان اسپرلاک مستندساز جنجالی درگذشت

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، مورگان اسپورلوک، مستندساز که علائم روحی و جسمی خود را پس از یک ماه خوردن مک دونالد در فیلم «Supersize Me» یا «Supersize Me» ثبت کرده بود، در سال 2004 نامزد دریافت جایزه اسکار شد، بر اثر سرطان در نیویورک درگذشت. او 53 سال داشت.

مهر نوشت: اسپرلوک با “My Super Size” به شهرت رسید. او در این فیلم آزمایشی را به تصویر کشید که شامل خوردن غذای مک دونالد به مدت 30 روز بود. فیلمساز همچنین کمتر ورزش می کرد تا با فعالیت بدنی متوسط ​​آمریکایی ها مطابقت داشته باشد. او در پایان آزمایش گفت 25 پوند اضافه کرده و از افسردگی و اختلال عملکرد کبد رنج می برد.

Super Size Me در سال 2004 منتشر شد و 22 میلیون دلار درآمد داشت و بحثی را در مورد اینکه چگونه صنعت فست فود تغذیه ضعیف و ناسالم را ترویج می کند، آغاز کرد. متوقف شد اگرچه این مستند هنوز به عنوان کمک آموزشی در برخی از کلاس های بهداشت مدارس استفاده می شود، بحث هایی در مورد صحت چنین ادعایی وجود داشته است و اسپرلاک بعداً فاش کرد که او مشکل سوء مصرف الکل داشته است و باعث شد برخی به این نتیجه برسند که اختلال کبد عملکرد ناشی از مصرف الکل است نه فست فود.

اسپورلوک که در ویرجینیا به دنیا آمده است، از دانشگاه نیویورک در رشته فیلم فارغ التحصیل شد و در طول 13 سال، نزدیک به 70 مستند و سریال تلویزیونی را برای شرکت سازنده خود شاعران جنگجو تولید و کارگردانی کرد. او در فیلم هایش به موضوعات بحث برانگیز و جنگ آمریکا در افغانستان با فیلم «اسامه بن لادن کجای دنیاست»، حداقل دستمزد و نیروی کار مهاجر با فیلم «30 روز»، حساسیت مصرف کننده به بازاریابی با فیلم “بزرگترین فیلم فروخته شده تا کنون”، اصلاح بدن با “7 گناه مرگبار”، مراقبت از سالمندان و قمار با “مرد درونی مورگان اسپرلاک” و فشار بر مزارع خانوادگی با “مرغ مقدس! در میان آنها است.

در دسامبر 2017، در حالی که جنبش “من هم” در حال اوج گیری بود، اسپرلوک فاش کرد که بخشی از این مشکل بوده و به خیانت سریالی اعتراف کرده است و گفت که ادعای آزار و اذیت دستیار سابق را حل و فصل کرده و به تجاوز جنسی در کالج متهم شده است. بود. این پست عملاً به حرفه مستندسازی اسپورلاک پایان داد و او مدت کوتاهی پس از آن از شرکت تولید فیلم خود استعفا داد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا