اخبار خودرو

کوراندو ؛ شاسی بلند کره ای و جدید سامانه وارداتی ها

کوراندو ؛ شاسی بلند کره ای و جدید سامانه وارداتی ها

به تازگی KG Mobility Korando به عنوان یک SUV جدید کره ای به لیست خودروهای وارداتی اضافه شده است.

با بروزرسانی جدید سامانه عرضه خودروهای وارداتی، دو خودروی جدید BMW Cars به ​​لیست خودروهای وارداتی اضافه شد. هاوال H6 هیبرید و کوراندو خودروهای وارداتی شرکت BMW Cars هستند و عرضه آنها به زودی در سامانه خودروهای وارداتی انجام می شود. نام کوراندو برای ما آشناست زیرا در مدل های قبلی شاهد واردات این خودرو بوده ایم. اما اکنون آخرین نسل آن با گروه است. بهمن به ایران می آید اگرچه نام کوراندو همیشه با سانگ یانگ گره خورده است، اما اکنون نشان مادر این خودرو KG Mobility نام دارد. در سال های اخیر، پس از فراز و نشیب های فراوان، سرانجام سانگ یانگ به شرکت مادر خود بازگشت و نام آن KG Mobility بود. KGM تغییر توجه داشته باشید که سانگ یانگ یکی این یکی از قدیمی ترین خودروسازان در آسیا به حساب می آید و همیشه در تولید خودروهای کراس اوور و SUV حرفی برای گفتن داشته است. این بدان معناست که کوراندو از یک خودروساز اصیل کره ای می آید که اگرچه به معروفیت کیا یا هیوندای نیست، اما کیفیت بالا و دوام خوبی ارائه می دهد.

مشخصات فنی SUV کره ای

زیر کاپوت این SUV کره ای یک موتور 1.5 لیتری پنهان شده است توربوشارژر TGDI برای تولید حداکثر توان 163 قرار گرفته است رزومه و در نهایت گشتاور 280 نیوتن متر را فراهم می کند. قدرت از طریق گیربکس 6 سرعته. AT اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. البته کوراندو در دو نسخه دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک یا AWD به ایران می آید و در نسخه دو دیفرانسیل هم همین گیربکس AT نیرو را به تمام چرخ ها می فرستد. سیستم تعلیق در جلو از نوع. مک فرسون و در پشت آن پسر چند پیوندی و مصرف سوخت ترکیبی برای این کراس اوور 7.7 لیتر در 100 کیلومتر است.

کوراندو؛ SUV کره ای و سیستم جدید وارداتی
کوراندو ؛ شاسی بلند کره ای و جدید سامانه وارداتی ها

کابین و امکانات

طراحی داخلی SUV کره ای Samane کاملا سنتی و ساده است. در داخل کابین شاهد کلیدهای مختلفی برای پیکربندی خودرو هستیم و اکثر آپشن ها با کلیدهای فیزیکی فعال یا غیرفعال می شوند. البته این نوع طراحی سنتی و غیر مدرن طرفداران خاص خود را دارد و نمی توان برای کوراندو نکته منفی به حساب آورد.

کوراندو؛ SUV کره ای و سیستم جدید وارداتی
کوراندو ؛ شاسی بلند کره ای و جدید سامانه وارداتی ها

در این کراس اوور وارداتی امکاناتی مانند ترمز دستی برقی،صبر کن، سیستم کنترل پایداریسنسور کنترل فشار تایرTPMS)، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سنسور نور، 6 کیسه هوا 10 امتیاز، صندلی برقی برای راننده و سرنشین، سیستم Mirror Link، تقویت کننده دیجیتال جلو، صفحه نمایش 8 اینچی چند رسانه ای، شارژر بی سیم، آینه های جانبی تاشو برقی، سقف کشویی، تهویه دو کانال اتوماتیک، سنسور باران، رادار نقطه کورهشدار رانندگی در خط (نسخه تک دیفرانسیل)، رانندگی در خط خودکار (نسخه تک دیفرانسیل)، ترمز اضطراری (نسخه تک دیفرانسیل)، کروز کنترل تطبیقی (نسخه تک دیفرانسیل)، کروز کنترل و … می توانید ببینید.

لیست ویژگی ها نشان می دهد که نسخه تک دیفرانسیل اختیاری تر از نسخه دو دیفرانسیل است. حال باید دید کوراندوهای وارداتی با چه قیمتی و چه زمانی عرضه می شوند. کوراندو در داخل ایران، دو نسخه دیفرانسیل به صورت محدود توسط نوراموتور مونتاژ می شوند و رقابت بین نسخه های وارداتی و مونتاژی چگونه باید در بازار ایجاد شود.

ویدیوی معرفی مونتاژ کوراندو

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا