اخبار روز

خوردن یا تماس با گوشت آلوده باعث ابتلای فرد به تب کریمه کنگو می شود

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: خرید و مصرف گوشت قرمز از قصابی ها و کشتارگاه های غیرمجاز باعث ابتلای مردم به تب کشنده کریمه کنگو می شود.

دکتر. یونس احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توسط کنه ها به عنوان میزبان و ناقل این بیماری ایجاد می شود و در ماه های گرم سال فعالیت کنه ها افزایش می یابد و احتمال ابتلا نیز بیماری را افزایش می دهد. در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه دامپزشکی گله های دامداران را سمپاشی و عقیم می کند، افزود: اما قصابی ها و کشتارگاه ها عامل اصلی انتشار این ویروس از طریق دام ها و لاشه های آلوده هستند.

احمدی یادآور شد: اگرچه گزارشی مبنی بر ابتلا به این ویروس در استان ایلام گزارش نشده است، اما نمی توان عدم گزارش ابتلا به این ویروس را نادیده گرفت. نبود این بیماری در استان شیوع پیدا کرده است بنابراین مردم برای حفظ سلامت خود گوشت را از مراکز عرضه مجاز و دارای مجوز تهیه کنند.

وی به مردم توصیه کرد گوشت قرمز خود را از فروشگاه های عرضه و هایپر مارکت ها خریداری کنند زیرا این گوشت در کشتارگاه های مجاز و تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی ذبح و عرضه می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام یادآور شد: 20 تا 30 درصد گوشت سالم مورد نیاز بازار استان توسط این فروشگاه ها تامین و تحویل می شود و مصرف کنندگان گوشت خود را از این مراکز عرضه خریداری کنند.

وی از مصرف کنندگان خواست از خرید گوشت آلوده خودداری کنند مهر و از برچسب های دامپزشکی خودداری کنید زیرا این ویروس از طریق گوشت های آلوده منتقل می شود.

احمدی توسعه مغازه ها و مراکز عرضه گوشت در شهرها را راهکاری برای مبارزه با ذبح و عرضه غیرقانونی گوشت عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: گوشت خریداری شده 24 ساعت قبل از مصرف در یخچال نگهداری شود و روده و روده حیوان نیز 48 ساعت در یخچال نگهداری شود.

به گزارش ایرنا، ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از طریق مصرف یا تماس با گوشت آلوده به بدن منتقل می شود و علائمی مانند تب، سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، اسهال، درد گردن و مفاصل، گلودرد، حساسیت به نور و روشنایی. لکه های قرمز روی سقف دهان یا گلو را نشان می دهد.

علائم این بیماری پس از مصرف یا تماس با گوشت آلوده به سرعت ظاهر می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا