اخبار روز

هوش مصنوعی جدید بدون نیاز به نمونه گیری به تشخیص دقیق سرطان سینه کمک می کند

یک مطالعه جدید نشان می دهد که هوش مصنوعی جدید می تواند به تشخیص سرطان سینه که بدون نیاز به بیوپسی به سایر قسمت های بدن گسترش یافته است کمک کند.

چیزی را گزارش کنید مهر با توجه به سلامت دی به گفته محققان، هوش مصنوعی اسکن های MRI را برای تشخیص وجود سلول های سرطانی در غدد لنفاوی زیر بازو تجزیه و تحلیل می کند.

نتایج نشان داد که هوش مصنوعی در عمل بالینی می‌تواند به جلوگیری از 51 درصد از نمونه‌گیری‌های غیرضروری برای آزمایش غدد لنفاوی برای سرطان کمک کند، در حالی که نتایج نشان داد که به درستی 95 درصد از بیمارانی را که سرطان سینه‌شان گسترش یافته بود، شناسایی کرد.

دکتر توضیح داد: “بیشتر مرگ و میرهای ناشی از سرطان سینه به دلیل سرطانی است که در جاهای دیگر گسترش یافته است و سرطان معمولاً ابتدا به غدد لنفاوی زیر بغل گسترش می یابد.” بساک دوگان، رئیس تحقیقات تصویربرداری پستان در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس.

دوگان در بیانیه‌ای از مرکز پزشکی گفت: «پیدا کردن سرطانی که به غدد لنفاوی گسترش یافته است برای تصمیم‌گیری درمانی بسیار مهم است، اما تکنیک‌های تصویربرداری سنتی به تنهایی برای تشخیص مؤثر آن حساس نیستند.

دوگان گفت: بیمارانی که یافته‌های خوش‌خیم در MRI یا بیوپسی سوزنی دارند، اغلب نیاز به بیوپسی غدد لنفاوی جراحی دارند زیرا این آزمایش‌ها می‌توانند تعداد زیادی از سلول‌های سرطانی را که به سینه گسترش یافته‌اند، از دست بدهند.

محققان هوش مصنوعی را با تغذیه برنامه اسکن ام آر آی از 350 بیمار مبتلا به سرطان سینه که به تازگی تشخیص داده شده بودند، آموزش دادند.

محققان اخیرا گزارش دادند که آزمایش‌ها نشان می‌دهد که هوش مصنوعی جدید می‌تواند این بیماران را به‌طور قابل‌توجهی بهتر از پزشکان انسانی با استفاده از MRI ​​یا اولتراسوند شناسایی کند.

دوگان توضیح داد: «این یک پیشرفت مهم است زیرا بیوپسی‌های جراحی با عوارض و خطراتی همراه هستند، علی‌رغم احتمال کم نتیجه مثبت که حضور سلول‌های سرطانی را تأیید می‌کند.» “بهبود توانایی تشخیصی ما می تواند این خطر را کاهش دهد و در عین حال نتایج بالینی را بهبود بخشد.”

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا