اخبار روز

جزئیات مهم و فوری بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری


به گزارش مانیبان، پس از مشخص شدن بیمه ملت در قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری در سال 1403، برخی از بازنشستگان مطرح شده اند که در اطلاعیه های بعدی به آنها پاسخ داده می شود.

بیمه تکمیلی بازنشستگان به صورت خودکار تمدید می شود

قرارداد امسال طبق روال سال های گذشته اجرا می شود و بر اساس آن کلیه مشمولان قرارداد بیمه تکمیلی درمان ۱۴۰۲ به صورت خودکار به قرارداد ۱۴۰۳ منتقل می شوند و نیازی به ثبت نام مجدد نخواهد بود. .

ثبت درخواست انصراف و ثبت نام به این معناست که بازنشستگان و کارکنان مشمول قرارداد بیمه تکمیلی درمان در صورت نیاز به اضافه یا تفریق افراد تحت تکفل خود که در قرارداد سال قبل ثبت نام کرده اند یا نشده اند، می توانند نسبت به ثبت نام یا حذف آنها (. افراد تحت تکفل ) اقدام نمایند. آن را در قسمت مربوطه درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری درخواست کنید.

بازنشستگان و شاغلانی که مایل به استفاده از این خدمت برای سال 1403 نیستند نیز می توانند در همین سامانه آیس قرارداد پوشش بیمه تکمیلی درمان را لغو کنند.

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده است که متقاضیان حذف یا اضافه افراد تحت تکفل می توانند به سایت اعلام شده مراجعه و مانند سال گذشته اقدام کنند.

بازنشستگان و شاغلین صندوق بازنشستگی کشوری از ابتدا خرداد آنها تا پایان مرداد 1403 می توانند به صورت آنلاین و فقط از طریق رایانه یا لپ تاپ اقدامات لازم را انجام دهند.

افزایش نرخ سرانه (صندوق)

قرارداد امسال صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت بیمه برخلاف 12 سال گذشته از نرخ (صندوق) به سرانه تغییر کرده است. هزینه سرانه این قرارداد برای سال 1403 از 67 هزار و 500 تومان به هر نفر 107 هزار و 400 تومان افزایش یافته است.

هزینه قرارداد جدید به ازای هر نفر 358 هزار تومان است که 70 درصد آن توسط صندوق بازنشستگی کشوری و 30 درصد مابقی (107 هزار و 400 تومان) به عهده بازنشسته خواهد بود.

طبق قرارداد جدید منعقد و اجرا شده در ابتدای سال 1403 سرانه از ابتدا فروردین ماه محاسبه شده و از حقوق بازنشستگان ماه بعد (خرداد) کسر خواهد شد.

پرداخت اسناد پزشکی و اسناد قرارداد ۱۴۰۲.

همچنین بر اساس این گزارش، مدارک پزشکی سال 1402 تحویل شرکت کار حافظ آتیه سازان پس از ارسال توسط این شرکت پس از تامین منابع لازم پرداخت می شود.

مدارک پزشکی 1403 که به شرکت پردازش قبلی تحویل داده شده است توسط آن شرکت برای بیمه ملت ارسال می شود. ملت سگروس پس از انجام محاسبات لازم و درج جدول پوشش مصوب در قرارداد جدید هزینه ها را در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد کرد.

بازنشستگان برای تحویل مدارک و مدارک 1403 که تاکنون تحویل نداده اند با حفظ مدارک مورد نظر باید منتظر اطلاعیه های بعدی باشند، همچنین هدف از قرارداد جدید بیمه درمان تکمیلی تحویل یا ارسال آنلاین مدارک و مدارک پزشکی است. به شرکت بیمه ملت و بدون نیاز به مراجعه حضوری بازنشستگان خواهد بود. بنابراین مدارک را تا پایان مراحل نزد خود نگه دارید.

صندوق بازنشستگی ملی CM اردیبهشت ماه ماه در اطلاعیه ای اعلام کرد: شرکت «بمه ملت» برنده مناقصه ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری شد.

بر اساس نامه کمیسیون معاملات صندوق بازنشستگی کشوری، «شرکت بیمه ملت» به عنوان برنده مناقصه عمومی بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان در سال 1403 اعلام شد.

متقاضیان بازنشسته و فعال این خدمت می توانند «درخواست تأسیس و انصراف» ایکم را به صورت اینترنتی ثبت کنند. خرداد 1403 به مدت سه ماه تا 31 ام مرداد 1403 طبق سنوات قبل عمل کند.

بر این اساس بازنشستگان می توانند در محدوده زمانی تعیین شده به سامانه ثبت نام اینترنتی که به صورت لینک ثابت در صفحه اصلی سایت اطلاع رسانی (cspf.ir) و همچنین درگاه خدمات الکترونیک صندوق (eservices.cspf.ir) فعال می شود، دسترسی داشته باشند. دوره زمانی. دوره زمانی.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا