دانستنی ها

چه چیزی باعث چرخش مچ پا می شود؟

چرخش مچ پا به داخل به طور طبیعی زمانی اتفاق می افتد که پا روی زمین باشد و وزن بدن روی آن متمرکز شود.

به گزارش جام جم، چرخش مچ پا در واقع طبیعی است و مزایای خود را دارد، اما هیپرچرخش مچ پا که به سندرم وارونگی مچ پا نیز معروف است، زمانی اتفاق می افتد که میزان چرخش داخلی مچ پا بیشتر از حد طبیعی باشد و مچ پا بیش از حد طبیعی به سمت داخل منحرف شود.

در افرادی که این عارضه را تجربه می کنند، مشاهده می شود که مچ پا به سمت داخل منحرف می شود و افزایش چرخش مچ پا باعث می شود مفاصل نامرتب شوند و در نتیجه باعث درد یا آسیب در مچ پا، زانو و حتی مچ پا می شود. مفاصل ران و تحتانی را درگیر می کند و در صورت عدم درمان چرخش مچ پا مشکلات عدیده ای را ایجاد می کند و این موضوع به ویژه برای کودکان اهمیت دارد.

چه چیزی باعث چرخش مچ پا می شود؟

از علل چرخش مچ پا می توان به نقص های ژنتیکی یا مادرزادی، صافی کف پا، افزایش سن و ضعف عضلانی، استفاده از کفش های پاشنه بلند و کفش های نامناسب و … اشاره کرد. اتفاق میافتد.

راه های تشخیص چرخش بیش از حد و غیر طبیعی مچ پا

هنگامی که فرد به طور طبیعی می ایستد، استخوان مچ پا درست بالای پاشنه قرار می گیرد و پزشک متخصص می تواند با انجام اسکن مچ پا، اسکن کف پا و همچنین معاینه بالینی، تجزیه و تحلیل حرکت و راه رفتن، بیماری روتاتور کاف مچ پا را تشخیص دهد. روش های دیگری نیز برای تشخیص مچ دست و این بیماری وجود دارد.

تمرینات اصلاحی متنوعی برای این بیماری وجود دارد که شامل کشش پا با حرکت کوتاه پا، حرکت ایستاده اردک و حرکت زنجیره باز به عنوان تمرینات اصلاحی است.

حرکت کوتاه پا

کفش های خود را در بیاورید و پاهای خود را به اندازه عرض باسن از هم باز کنید. در حالی که انگشتان پا هنوز روی زمین هستند، وزن بدن خود را به قسمت بیرونی پای خود منتقل کنید تا زمانی که قوس شما از روی زمین بلند شود. چند ثانیه در این حالت بمانید و سپس به حالت اولیه برگردید. باید به تدریج به حفظ این موقعیت در حین انجام کارهای روزانه عادت کنید.

حرکت اردک ایستاده

بایستید و پاشنه های خود را به هم متصل کنید و انگشتان پا را به گونه ای باز کنید که پاهایتان به صورت اردک باشد. سعی کنید ران های خود را به سمت بیرون بچرخانید و از باسن خود برای چرخش لگن خود استفاده کنید. همانطور که ران شما می چرخد، ممکن است احساس کنید کف پا بالا می رود و مچ پا به سمت داخل می چرخد. این وضعیت را به مدت 30 ثانیه حفظ کنید.

کشش پا با زنجیره باز

حرکت زنجیره باز در حالت نشسته انجام می شود. روی زمین بنشینید و پاهای خود را دراز کنید. پاهای خود را در حالت خنثی و طبیعی نگه دارید. به آرامی به جلو خم شوید و انگشتان پا را با دستان خود بگیرید و به سمت خود بکشید. این باعث کشیده شدن پا می شود. این وضعیت را به مدت 10 تا 20 ثانیه نگه دارید و سپس به حالت عادی بازگردید. این کشش را چندین بار تکرار کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا