دانستنی ها

آیا آب دو بار جوشانده مضر است؟

ممکن است مقداری ناخالصی در آب لوله کشی وجود داشته باشد که ما را مجبور کند قبل از استفاده آب را بجوشانیم، اما برخی معتقدند آب جوشاندن چندباره خطرناک است. آیا این درست است؟

به گزارش بازتاب آنلاین، همه می دانند که نوشیدن آب از شیر آب خوشایند نیست و بسیاری از مردم در این فکر هستند که آیا می توان دوباره آب را جوشاند. در نتیجه این عقیده وجود دارد که با جوشاندن مکرر آب، ترکیباتی مانند آب سنگین، نمک های معدنی غلیظ و مواد سمی کلر به وجود می آید و در نتیجه نوشیدن چنین آبی برای سلامتی خطرناک است.

کیفیت آب در کشورهای مختلف متفاوت است، اما اگر شاخص های کلی در نظر گرفته شود، ممکن است برخی ناخالصی ها در چنین آبی وجود داشته باشد، کلر اولین ماده ای است که برای تصفیه آب استفاده می شود.

ماده خطرناک بعدی نمک های کلسیم و منیزیم است که هنگام جوشاندن به صورت رسوب به دیواره های داخلی کتری می چسبد و فلزات سنگینی مانند سرب، استرانسیوم و روی نیز ممکن است در مقادیر کم وجود داشته باشد.

جوشاندن آب باعث تشکیل موادی به نام «آب سنگین» حاوی دوتریوم و ترتیوم می شود، اما پس از جوشاندن آب، این دو ماده در اندازه های بسیار کوچک تشکیل می شوند و ضرری ندارند.

زمانی که آب به جوش می آید غلظت املاح معدنی در آن افزایش می یابد، با تبخیر آب، اما املاح باقی می مانند و به همین دلیل املاح به راحتی در داخل قوری جمع می شوند و این رسوبات بی خطر هستند، اما بهتر است از کتری استفاده کنید. به طور منظم تمیز کنید.

هنگام جوشاندن آب، کلر با ترکیبات آلی موجود در آب تعامل می کند و مواد سمی بیشتری ایجاد می کند، بنابراین برای تصفیه آب لوله کشی کلر اضافه می کنند، اما کلر برای سلامتی مضر نیست، اما آب کلردار به آرامی پوست را خشک می کند و می تواند آکنه را تشدید کند. بنابراین، اگر از آب با کیفیت استفاده شود و رسوبات داخل کتری به طور مرتب تمیز شوند، می توان آب را به طور مکرر جوشاند زیرا هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارد.

همه این ایده ها رد شد و باید بدانید که آب لوله کشی چندین بار جوشانده شده برای سلامتی انسان مفید نخواهد بود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا