دانستنی ها

تغذیه مناسب برای افراد مبتلا به واریس

وریدهای واریسی نوعی اختلال در جریان خون به وریدهای پا است که باعث متورم شدن و تغییر رنگ سیاهرگ‌ها می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از مدیکال نیوز تودی، پزشکان توصیه می کنند فردی که از واریس رنج می برد از محلول های تغذیه ای برای کمک به درمان این بیماری و بهبود علائم آن استفاده کند.

مصرف غذاهای نمکی و غنی از سدیم به حفظ آب اضافی در بدن کمک می کند که به تشدید علائم واریس کمک می کند و بنابراین کاهش مصرف غذاهای نمکی و غنی از سدیم و افزایش استفاده از غذاهای حاوی پتاسیم ممکن است مفید باشد. . مفید باشید.

منابع غذایی غنی از پتاسیم عبارتند از: بادام، پسته، عدس، لوبیا سفید، سیب زمینی، سبزیجات برگ دار و برخی ماهی ها مانند سالمون و تن.

غذاهای حاوی فیبر مانند آجیل، دانه ها و حبوبات، جو، گندم، بذر کتان و غلات کامل، با جلوگیری از یبوست و کاهش فشار بر دریچه های آسیب دیده در رگ های پا، به کاهش علائم واریس کمک می کنند.

خطر ابتلا به واریس در افراد دارای اضافه وزن بیشتر است، بنابراین کاهش وزن در درمان این بیماری بسیار موثر است.

فلاونوئیدها با بهبود گردش خون و حفظ جریان خون، رگ های واریسی را کاهش می دهند. این ترکیبات با کاهش فشار خون و گشاد شدن رگ ها در درمان این بیماری نیز موثر هستند. غذاهای حاوی فلاونوئیدها عبارتند از سبزیجاتی مانند پیاز، فلفل، اسفناج و کلم بروکلی و همچنین مرکبات، انگور، گیلاس، سیب، زغال اخته، کاکائو و سیر.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا