اخبار روز

اخبار ضد و نقیض درباره سلامت پادشاه انگلیس

پس از گزارش هایی مبنی بر بدتر شدن سرطان چارلز سوم. کاخ باکینگهام انگلیس و برنامه های پشت صحنه مراسم خاکسپاری او اعلام کرد که سلامت پادشاه پس از یک دوره درمان بهبود یافته است.

به گزارش ایرنا، چارلز سوم خواهد بود کاخ باکینگهام در بیانیه ای اعلام کرد جلسات عمومی خود را هفته آینده از سر می گیرد. او قرار است سه شنبه آینده به طور نمادین از یک کلینیک درمان سرطان بازدید کند و در ماه ژوئن با امپراتور و امپراتور ژاپن دیدار کند.

در همین حال، هفته آینده سالگرد تاجگذاری چارلز به عنوان پادشاه انگلیس است و مقامات دربار در اینجا در حال تدارک جشن های سلطنتی هستند. چارلز شهریور در سال 1401 پس از مرگ مادرش الیزابت دوم بر تخت سلطنت نشست. اردیبهشت ماه در سال 1402 در مراسمی باشکوه تاج گذاری کرد.

اما حدود 9 ماه بعد بهمن سال گذشته، کاخ باکینگهام اعلام کرد که چارلز از سرطان رنج می‌برد و حضورش در انظار کاهش خواهد یافت. نوع سرطان چارلز مشخص نیست، اما هر از چند گاهی گمانه زنی هایی در مورد سلامت او به گوش می رسد.

دو ماه پیش اعلام شد که چارلز به طور غیر منتظره درگذشت. این خبر ابتدا در یکی از شبکه های تلگرامی روسی زبان منتشر شد و به سرعت به سایر رسانه های روسیه راه یافت. سرانجام، خبرگزاری TASS وابسته به دولت روسیه گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه مقامات کاخ باکینگهام خبر چارلز سوم را منتشر کردند. زندگی و تجارت، مورد مناقشه و تایید است.

اما اکنون خبر مذکور به مرزهای روسیه رسید و در شرق آسیا به طور گسترده پخش شد. بر همین اساس سفارت انگلیس در اوکراین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: «خبر مرگ شاه چارلز سوم. سفارت انگلیس در روسیه نیز با انتشار بیانیه ای این خبر را تکذیب کرد.

از سوی دیگر، نیویورک پست در گزارش اخیر خود با اشاره به وخامت وضعیت سلامتی چارلز گزارش داد که این روند رو به وخامت مقامات دادگاه را بر آن داشته است تا به طور مرتب «برنامه تشییع جنازه» او را به روز کنند.

چندین منبع آگاه به Daily Beast گفته اند که وضعیت جسمانی چارلز 75 ساله خوب نیست و اخیراً کمتر در انظار عمومی حضور داشته است. “برنامه تشییع جنازه” او بلافاصله پس از تشییع جنازه الیزابت دوم مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

کاخ باکینگهام مدت هاست که برای مرگ الیزابت و چارلز برنامه آماده ای دارد که به محض مرگ آنها اجرا می شود. در حالی که الیزابت مشغول آماده سازی و به روز رسانی مراسم تشییع جنازه آتی خود بود، چارلز از جزئیات این طرح آگاه بود.

با این حال، در مورد وضعیت جسمانی چارلز سوم شک و تردید وجود ندارد. کاخ باکینگهام امروز گفت هنوز خیلی زود است که بگوییم پادشاه تا چه زمانی به درمان نیاز دارد. در بیانیه دادگاه آمده است که پزشکان از پیشرفت‌هایی که تاکنون به دست آمده بسیار دلگرم شده‌اند و به بهبود مستمر پادشاه امیدوارند.

بی بی سی گزارش داد که چارلز سوم. هنوز نمی تواند وظایف خود را به طور کامل انجام دهد و به نظر می رسد دادگاه در حال تلاش برای ارسال “سیگنال های مثبت” در مورد سلامت او است.

کاخ باکینگهام امروز (جمعه) تصویری از چارلز در حال قدم زدن در باغ ها با همسرش کامیلا منتشر کرد. البته دادگاه بریتانیا در زمینه انتشار تصاویر جعلی هنوز راه زیادی در پیش دارد اسفند او در گذشته با انتشار تصویری دستکاری شده از کاترین میدلتون، همسر ولیعهد بریتانیا که مدتی است در انظار عمومی دیده نمی شود و مرگ او موضوع گمانه زنی های مکرر بوده، در کانون توجه رسانه ها قرار گرفت.

طبق بیانیه کاخ باکینگهام، برنامه چارلز سوم برای جلسات عمومی است اما در آستانه جشن تاجگذاری وی بسیار محدود بوده و در مراسم و جشن های بزرگ شرکت نخواهد کرد. بر اساس بیانیه منتشر شده، حضور شاه در هر برنامه نیز با تشخیص پزشک مطابقت دارد و در تمام برنامه های عمومی تابستان شرکت نخواهد کرد.

در واقع، به نظر می رسد که بیانیه دادگاه در مورد از سرگیری ملاقات های عمومی توسط چارلز، اقدامی صحنه سازی شده و هماهنگ شده برای کاهش فشار افکار عمومی در آستانه سالگرد تاجگذاری وی باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا