دانستنی ها

از تب کریمه کنگو چه می دانیم؟

بعد- تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی جدی است که اثرات مخرب و کشنده ای بر انسان دارد. این بیماری یکی از بیماری های بیولوژیکی خطرناک ناشی از ویروس کریمه کنگو (CCHFV) است.

بر اساس گزارش فردا، در این مقاله به بررسی منشا، نحوه انتقال، علائم، روش های پیشگیری و درمان تب کریمه کنگو می پردازیم.

منشا: ویروس کریمه کنگو از خانواده ویروس Bunyaviridae است که از طریق کنه به انسان منتقل می شود. این ویروس عامل اصلی تب کریمه کنگو است. این بیماری اولین بار در منطقه کریمه اوکراین مشاهده شد.

نحوه سرایت به انسان: ویروس تب کریمه کنگو از طریق نیش کنه وارد بدن انسان می شود. انسان می تواند از طریق نیش کنه های آلوده یا از طریق تماس با خون، مواد بدن یا اندام های داخلی حیوانات آلوده به ویروس آلوده شود. همچنین ممکن است این ویروس از طریق خون، مواد بدن و تماس نزدیک از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

علائم: علائم تب کریمه کنگو شامل تب، سردرد، درد عضلانی، خستگی، تهوع و استفراغ، درد شکم و کهیر (جوش) روی پوست است. در موارد شدیدتر، این بیماری می تواند منجر به عفونت ریه، کلیه و سایر اندام ها شود و اسهال، استفراغ و خونریزی از علائم حاد و حتی منجر به مرگ می شود.

این ویروس از طریق آزمایش خون و نمونه برداری از بافت های حیاتی بدن قابل شناسایی است.

روش های پیشگیری: برای پیشگیری از تب کریمه کنگو می توان اقدامات احتیاطی زیر را انجام داد:

  • استفاده از محافظ شخصی مانند پیش بند و دستکش پزشکی
  • پیشگیری از گزش کنه با استفاده از اسپری های ضد گزش و محافظ
  • از تماس با خون و مواد بدن حیوانات آلوده خودداری کنید
  • بهبود بهداشت محیط و شرایط بهداشتی

روش های درمان: تا به امروز درمان موثری برای تب کریمه کنگو ارائه نشده است و درمان با توجه به علائم بیماری انجام می شود. درمان معمولاً شامل مراقبت‌های حمایتی مانند مایعات و ضد تب می‌شود. در موارد شدیدتر، ممکن است بیمار برای درمان و مراقبت های شدیدتر در بیمارستان بستری شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا