اخبار روز

سهم هوش بیولوژیکی در آینده به کمتر از 1 درصد خواهد رسید

“درک هوش بیولوژیکی هر ماه که می گذرد در حال کاهش است. در پایان، [سهم] هوش بیولوژیکی کمتر از 1 درصد خواهد بود. هوش بیولوژیکی می تواند اثر حمایتی و واسطه ای داشته باشد. ولی [در آینده] “تقریباً تمام اطلاعات دیجیتال خواهد بود.”

ایلان ماسک در بیست و هفتمین کنفرانس جهانی سالانه موسسه مستقل اقتصادی “موسسه میلکن” در مورد تاثیر هوش مصنوعی، اکتشاف فضایی و استارلینک صحبت کرد.

به گزارش دیجیاتو؛ او در سخنرانی خود پیش بینی کرد که هوش مصنوعی به زودی از هوش انسانی پیشی خواهد گرفت و به قدری گسترده خواهد شد که نسبت هوش بیولوژیکی در کل کمتر از 1 درصد خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالات حضار در مورد موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، گفت: این فناوری در بین تمامی موضوعات از همه مهمتر است. ماسک گفت: پذیرش هوش بیولوژیکی هر ماه در حال کاهش است. در پایان، [سهم] هوش بیولوژیکی کمتر از 1 درصد خواهد بود. هوش بیولوژیکی می تواند اثر حمایتی و واسطه ای داشته باشد. ولی [در آینده] “تقریباً تمام اطلاعات دیجیتال خواهد بود.”

ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس، به صحبت در مورد اکتشافات فضایی ادامه داد. او که مشتاقانه منتظر برنامه های “الهام بخش” در این زمینه است، گفت: “ما می خواهیم داستان های علمی تخیلی را به واقعیت تبدیل کنیم.” بیایید زندگی را چند سیاره ای و تمدن فضایی کنیم و در میان ستاره ها باشیم.»

ماسک درباره سرویس Starlink که دسترسی به اینترنت را در نقاط دورافتاده در سراسر جهان فراهم می‌کند، گفت که معتقد است این سرویس می‌تواند «تولید ناخالص داخلی کشورها را متحول کند». او استدلال می کند که ارتباطات اینترنتی دانش و ابزار مورد نیاز مردم را برای فروش خدمات و محصولات فراهم می کند.

در نهایت، ماسک به مقررات نیز اشاره کرد و از آنها انتقاد کرد: «سال به سال، قوانین و مقررات بیشتری تصویب می‌شود و مقامات نظارتی بیشتری ایجاد می‌شوند: «در مقطعی همه چیز غیرقانونی خواهد بود».

این مشکل را سومین فرد ثروتمند جهان بیان کرد که سال گذشته به همراه فعالان صنعت فناوری با ارسال نامه ای سرگشاده خواستار توقف شش ماهه توسعه هوش مصنوعی شدند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا