دانستنی ها

روغن زرد چیست و چه خواصی برای بدن دارد؟

چربی حیوانی از چربی شیر گاو، گوسفند و بز به دست می آید، چربی حیوانی مشابه کره حیوانی با محتوای چربی بین 0.2 تا 99.8 درصد است.

به گفته دلگرم، مسئله این است که چربی حیوانی گوسفند نسبت به چربی حیوانی کلسترول بیشتری دارد. این روغن ماندگاری بالایی دارد و حتی گفته می شود یک قرن ماندگاری دارد.

این روغن در هنگام پخت و پز در برابر حرارت مقاوم است و تا دویست و پنجاه درجه را تحمل می کند.

ارزش غذایی روغن زرد:

روغن زرد دارای تمام مواد مغذی ضروری به همراه خواص ضد ویروسی، آنتی اکسیدانی، ضد قارچی و ضد باکتریایی است.

چربی گوشت گاو سرشار از چربی اشباع است و تقریباً 7.9 گرم چربی دارد.

مانند همه چربی ها، چربی گوشت گاو نسبتاً کالری بالایی دارد. تقریباً یک قاشق غذاخوری حاوی 112 کالری است. کل چربی مصرفی باید بین 25 تا 30 درصد کل کالری باشد، یعنی برای فردی که رژیم غذایی 2000 کالری دارد، مصرف چربی ایده آل باید بین 56 تا 78 گرم باشد و چربی اشباع شده نباید بیشتر از 16 گرم باشد. . یک بدن سالم می تواند چربی خود را تولید کند، اما مصرف کمی چربی بیشتر مفید است.

فواید باورنکردنی کره و چربی یا زرده حیوانی برای بدن:

1. کم چرب:

اگر مشکلات کلسترول دارید، کره گزینه سالم تری نسبت به کره است زیرا چربی کمتری دارد. بنابراین، هضم آن آسان تر است. مطالعات نشان داده است که روغن می تواند کلسترول خون را کاهش دهد.

2. چربی حیوانی که به دستگاه گوارش کمک می کند:

کره منبع غنی اسید بوتیریک، یک اسید چرب با زنجیره کوتاه است. این اسید به یک پاسخ ایمنی متصل می شود که می تواند به کاهش التهاب و بهبود سیستم گوارش کمک کند. چربی حیوانی همچنین به تحریک ترشح اسید معده کمک می کند که به هضم صحیح غذا کمک می کند.

3. چربی حیوانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن:

کره حیوانی همچنین حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است. این به افزایش توانایی بدن شما برای جذب ویتامین ها و مواد معدنی از غذاهایی که می خورید کمک می کند. این سیستم ایمنی شما را قوی نگه می دارد. مطالعات همچنین نشان داده‌اند که وقتی اسید بوتیریک کافی تولید شود، تولید سلول‌های T کشنده در روده پشتیبانی می‌شود و سیستم ایمنی بدن شما تقویت می‌شود.

4. چربی حیوانی برای تامین ویتامین های ضروری:

کره حیوانی سرشار از ویتامین های a، d، e و k است که ویتامین های محلول در چربی هستند. قلب، مغز و استخوان نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی دارند.

5. چربی حیوانی با خواص ضد سرطانی و ضد التهابی:

به گفته محققان، مکمل های بوتیرات و مصرف خوراکی بوتیرات می تواند در درمان موثر بیماری هایی مانند کولیت اولسراتیو و بیماری کرون استفاده شود. چربی حیوانی نیز به طور طبیعی سرشار از کلر (اسید لینولئیک) است. CLA مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد و پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد. آنها همچنین معتقدند که غلظت بالای اسید بوتیریک که دارای خواص ضد ویروسی است، می تواند از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری کند.

6. چربی حیوانی به لبنیات حساسیت ایجاد نمی کند:

کره از شیر درست می شود. کازئین، پروتئین اصلی شیر، به مقدار بسیار کمی در کره حیوانی یافت می شود. همچنین حاوی لاکتوز بسیار کمی است. بنابراین اگر نمی توانید لاکتوز یا کازئین را تحمل کنید، جای نگرانی نیست زیرا چربی های حیوانی هیچ واکنش نامطلوبی ایجاد نمی کنند.

7. چربی حیوانی انرژی ضروری را تامین می کند:

بدن شما برای انجام وظایف حیاتی به چربی های خاصی نیاز دارد. این عملکردها شامل محافظت از دیواره شکم در برابر اسیدهای گوارشی، حمایت و تقویت مغز، اعصاب و پوست و همچنین غشای سلولی است. این فواید از روغن های هیدروژنه اکسید شده توسط چربی های موجود در کره، بدون چربی های ترانس یا کلسترول موجود در کره و سایر روغن ها ناشی می شود.

8. چربی حیوانی نقطه دود بالایی دارد:

به گفته متخصصان تغذیه، کره گزینه خوبی برای پخت و پز به خصوص برای سرخ کردن است. چون نقطه دود بالایی دارد. برخلاف بسیاری از روغن های پخت و پز، این روغن به رادیکال های آزاد مضر تجزیه نمی شود و در دمای بالا گازهای سمی تولید نمی کند. نقطه دود آن نزدیک به 500 درجه فارنهایت است، در حالی که کره معمولی 350 درجه فارنهایت است.

9. کره حیوانی برای کمک به درمان سوختگی:

کره حیوانی یکی این یکی از رایج ترین درمان های طبیعی برای سوختگی است. همچنین به طور گسترده در درمان تورم در قسمت های مختلف بدن استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای کاهش التهاب پوست با استفاده از آن در ناحیه آسیب دیده استفاده کرد. اگر از خشکی بیش از حد رنج می برید، می توانید از آن به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست و پوست سر خود استفاده کنید.

10. کره حیوانی بدون ناخالصی:

کره منشا حیوانی خالص است و بنابراین برای پخت و پز ایده آل است. این کره حاوی نمک یا چیز دیگری نیست، هیچ روغن هیدروژنه ای در این کره وجود ندارد.

همانطور که می دانید چربی ترانس ندارد. از آنجایی که هیچ ماده خارجی در آن وجود ندارد، در آشپزخانه شما باید داشته باشید.

11. کره حیوانی برای تامین انرژی:

کره حیوانی تقریباً 470 کیلوژول انرژی در هر قاشق غذاخوری دارد. اسیدهای چرب دارای زنجیره متوسط ​​بزرگی هستند که می توانند مستقیماً در کبد جذب شده و به عنوان انرژی بسوزانند. حتی اگر قبل از ورزش یک قاشق چایخوری بخورید، در اواسط ورزش احساس خستگی نخواهید کرد. در واقع، این اسیدهای چرب با زنجیره متوسط، سایر چربی ها را نیز می سوزانند.

12. کره روغن زرد برای زیبایی پوست و صورت:

مصرف و استفاده روزانه از کره حیوانی می تواند برای پوست شما بسیار مفید باشد. کره یک مرطوب کننده خوب است. پوست خود را با این روغن ماساژ دهید تا در زمستان پوستی نرم و انعطاف پذیر داشته باشید.

لب های خشکی داری؟

مقداری روغن حیوانی بمالید تا لب هایتان نرم شود.

کم خوابی می تواند باعث سیاه شدن چشمان شما شود، اما چربی حیوانی این امر را کاهش می دهد. قبل از رفتن به رختخواب به آرامی دور چشمان خود بمالید.

سوختگی و جوش با کره حیوانی به سرعت بهبود می یابد.

13. چربی حیوانی برای بهبود بینایی و تقویت چشم:

آیا از فواید روغن گاوی برای چشم می دانید؟ خوردن کره حیوانی به طور منظم ممکن است بینایی را بهبود بخشد. اگر چشمانتان می سوزد، یک تکه کره زیر چشمتان بمالید. اگرچه آیورودا (طب هندی باستان) ریختن روغن گرم شده را به آرامی در چشم باز توصیه می کند، اما توصیه نمی شود زیرا چربی حیوانی خریداری شده می تواند آلوده شده و به چشم شما آسیب برساند.

14. روغن زرد برای درمان سرفه:

این یک درمان خانگی قدیمی است و بسیار موثر است. می توانید مستقیماً یک قاشق چای خوری روغن داغ یا یک مخلوط گیاهی مصرف کنید. یک تکه چوب دارچین را در روغن سرخ کنید. اجازه دهید کمی خنک شود و سپس چوب را بردارید و قورت دهید.

علاوه بر این، اگر مخاط را در دستگاه تنفسی خود مسدود کرده اید، زنجبیل سرخ شده و پودر هل نیز ممکن است مفید باشد.

15. روغن زرد برای رفع یبوست:

کره یک درمان خوب برای کسانی است که از یبوست رنج می برند. کره حیوانی در هند باستان، جایی که آیورودا رهبری می کرد، بسیار مفید بود. علاوه بر افزایش مصرف فیبر، اغلب به زنان باردار توصیه می شود که هر شب یک لیوان شیر با یک قاشق چای خوری کره بنوشند. می تواند یبوست را کاهش دهد و متابولیسم را افزایش دهد.

16. چربی حیوانی برای درمان ناهنجاری های تیروئید:

اختلال تیروئید یک بیماری شایع در میان زنان میانسال است و می تواند منجر به تغییرات هورمونی در بدن و همچنین مشکلات باروری شود. کره حیوانی یا چربی حیوانی حاوی لبنیات نیست و این محصولات لبنی برای کسانی که از این وضعیت رنج می برند مفید است. سیستم گوارش و سیستم ایمنی که هر دو توسط غده تیروئید غیرطبیعی آسیب می بینند، توسط چربی محافظت می شوند. علاوه بر این، هورمون تیروکسین توسط مواد شیمیایی موجود در کره حیوانی کنترل می شود.

17. چربی حیوانی تأثیر مثبتی بر روح و روان دارد:

گفته می شود کره حیوانی تأثیر مثبتی بر انتقال دهنده های عصبی در مغز ما دارد و ما را شادتر می کند.

18. کاربردهای خاص روغن زرد:

در هند همیشه از کره در فرآورده های گیاهی استفاده می شده است. با پیروی از دستورالعمل های زیر می توانید کره دارویی خود را درست کنید:

حدود نیم لیتر کره حیوانی را در یک تابه بزرگ گرم کنید.

در تابه ای جداگانه، نیم لیتر کره حیوانی را با دارچین، پودر زنجبیل و هل گرم کنید. اجازه ندهید روغن بسوزد.

وقتی کره به خوبی مزه دار شد، نصف دیگر را اضافه کنید و قبل از برداشتن چاشنی، یک دقیقه هم بزنید.

روغن را خنک کرده و به عنوان یک داروی گیاهی برای هضم غذا، سرفه، سرماخوردگی و حتی یبوست استفاده کنید.

در واقع، این داروی گیاهی علاوه بر پخت و پز برای بسیاری از مصارف دیگر نیز مفید است.

هشدارها و خطوط قرمز مصرف چربی حیوانی

قبل از انجام این کار، مهم است که این نکات را در نظر داشته باشید:

اگر بیماری های قلبی عروقی دارید یا اضافه وزن دارید، از مصرف آن خودداری کنید.

اگر چاق هستید، بهتر است از مصرف کره خودداری کنید.

مقدار توصیه شده روزانه چربی برای هر نفر 10 تا 15 گرم است، بنابراین نباید از این مقدار تجاوز کنید.

اگر سالم هستید، روغن روغنی جایگزین سالم تری برای کره و بیشتر روغن هایی است که برای پخت و پز استفاده می کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا