اخبار روز

بازسازی تصاویر هفت عجایب با هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که عجایب هفتگانه باستانی جهان مانند کلوسوس رودس و باغ های معلق بابل را به زندگی بازگرداند.

Visualizer AI، Midjourney، با موفقیت این شگفتی های تاریخی را در دنیای امروز بازسازی کرده است. به غیر از هرم بزرگ جیزه، تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان، عوامل مختلفی مانند جنگ ها، زوال تمدن ها و بلایای طبیعی منجر به تخریب این سازه ها در طول زمان شده است.

هوش مصنوعی همچنین پناهگاه بز جیزه را بازسازی کرده است. ساخت و ساز در اوایل قرن 26 قبل از میلاد آغاز شد. قبل از میلاد و 27 سال به طول انجامید. مصریان باستان به فرماندهی فرعون خوفو برای ساخت این معجزه از سنگ هایی به وزن دو و نیم تن استفاده کردند.

با گذشت زمان، قسمت اعظم سقف آهکی صاف و سفید حرم جیزه برداشته شد و ارتفاع هرم از 146.6 متر به 138.5 متر کاهش یافت. هوش مصنوعی سنگ آهک سفید ضریح را بازسازی کرد و ظاهری بکر به آن بخشید.

زیارتگاه جیزه

مجسمه طلایی بزرگ زئوس به ارتفاع 12 متر، زمانی معبدی در المپیا یونان را تزئین می کرد. این شاهکار برای رقابت با آتنی ها ساخته شده است. جورجیوس کدرنوس، مورخ بیزانسی قرن یازدهم، می گوید که این مجسمه به قسطنطنیه برده شد و در آتش سوزی بزرگ کاخ لاوسوس در سال 475 پس از میلاد از بین رفت.

بازسازی تصاویر هفت عجایب با هوش مصنوعی

مجسمه زئوس

مجسمه معروف 30 متری خدای خورشید یونانی هلیوس یک شگفتی مهندسی بود که بندر جزیره یونانی رودس را زینت داده بود. مجسمه کلوسوس رودز در زلزله بعدی به زانو افتاد.

تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی، غول بزرگ را در مکان دقیق خود نشان می دهد و همچنین افرادی را در بر می گیرد تا تصوری از آنچه امروز به نظر می رسد را نشان دهند.

بازسازی تصاویر هفت عجایب با هوش مصنوعی

مجسمه غول پیکر رودز

معبد آرتمیس یکی یکی دیگر از عجایب هفتگانه جهان است. این معبد که به الهه یونانی آرتمیس تقدیم شده بود، تاریخ پرتلاطمی را تجربه کرد و سه بار بازسازی و ویران شد.

او در ابتدا قربانی هروستراتوس بود که به دنبال شهرت بود. سپس گوت ها با فرار از دست رومیان، این معبد را در حین عبور از آن ویران کردند. مرگ نهایی آن در سال 401 پس از میلاد اتفاق افتاد، زمانی که گروهی از مسیحیان آن را تخریب کردند و امروزه تنها پایه ها و یک ستون آن قابل مشاهده است.

بازسازی تصاویر هفت عجایب با هوش مصنوعی

معبد آرتمیس

فانوس اسکندریه با ارتفاع حدود 106 متر در مصر باستان در جزیره فاروس در بندر اسکندریه قرار گرفته است. این سازه که در زمان سلطنت بطلمیوس دوم فیلادلفوس ساخته شد، ساختاری پیچیده بود که برای نمایش دستاوردهای فکری جهان ساخته شد و پایه های ریاضی و هندسی آن نشان دهنده این دستاوردها بود. (سوستراتوس کنیدوس) آغازگر این طرح بود.

اما پس از سه زمین لرزه بین سال های 965 تا 1323 میلادی، فانوس دریایی به تدریج تخریب شد.

بازسازی تصاویر هفت عجایب با هوش مصنوعی

فانوس دریایی اسکندریه

مقبره هالیکارناسوس در سال 350 قبل از میلاد ساخته شد. این بنا که در قرن اول قبل از میلاد به عنوان محل دفن ماوسولوس، فرمانروای کاریا در آسیای صغیر باستان ساخته شد، آنقدر قابل توجه بود که باعث پیدایش اصطلاح “مقبره” شد که امروزه اغلب برای بناهای تدفین مهم استفاده می شود.

این سازه عناصر طراحی از سنت های یونان، خاورمیانه و مصر را با استفاده از سنگ مرمر آناتولی و پنتلیک ترکیب کرده است.

بازسازی تصاویر هفت عجایب با هوش مصنوعی

فانوس دریایی اسکندریه

باغ های معلق بابل حدود 600 سال قبل از میلاد ساخته شده است. آنها در قرن اول قبل از میلاد ساخته شده‌اند و دارای تراس‌های پیچیده، آب‌نماهای خیره‌کننده و گیاهان شناور هستند. طبق افسانه، آنها در حدود 80 کیلومتری جنوب بغداد امروزی، عراق قرار داشتند.

بازسازی تصاویر هفت عجایب با هوش مصنوعی

باغ های معلق بابل

منبع: thetimes.gr

۲۲۷۲۲۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا