اخبار روز

حقوق خرداد بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، ارتش و کشور متفاوت بودند.


به گزارش مانیبان به نقل از عصر ایران، حاجی بابایی با اشاره به اینکه تناسب حقوق بازنشستگان از ابتدا فروردین باید در این ماه اجرایی شود، گفت: بودجه هم پیش بینی شده اما چرا از ابتدا؟ فروردین ماه اضافه پرداخت به دلیل برخی مسائل قانونی انجام نشده است.

به گفته وی، برنامه هفتم توسعه مصوب مجلس یک بار توسط شورای نگهبان برگردانده شد، بر این اساس اخیراً موادی را تصویب کردیم و برنامه هفتم مصوب دوباره به شورای نگهبان می رود تا دیگر مشکلی پیش نیاید. .

حاجی بابایی گفت: بر این اساس با قانون شدن برنامه هفتم توسعه، دولت موظف به صدور احکام جدیدی در خصوص حقوق بازنشستگان می شود. حاجی بابایی گفت: هر زمان که دولت احکام جدیدی صادر می کند از ابتدا. فروردین تناسب حقوق بازنشستگان محاسبه می شود و ما خود را در آن متمایز می کنیم خرداد ماه واریز خواهد شد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان نزدیک است و بر اساس این اقدام حقوق بازنشستگان با افزایش 90 درصدی به نزدیک به 20 میلیون تومان خواهد رسید.

حاجی بابایی با اشاره به تعدیل حقوق بازنشستگان از ابتدا فروردین باید در این ماه اجرایی شود، گفت: بودجه هم پیش بینی شده اما چرا از ابتدا؟ فروردین ماه اضافه پرداخت به دلیل برخی مسائل قانونی انجام نشده است.

وی افزود: موضوع تناسب 90 درصدی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم تصویب شد، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است.

به گفته حاجی بابایی، برنامه هفتم توسعه مصوب مجلس یک بار توسط شورای نگهبان برگشت داده شد، بر این اساس اخیراً موادی را تصویب کردیم و برنامه هفتم مصوب یک بار دیگر به شورای نگهبان می رود تا دیگر مشکلی پیش نیاید. .

وی گفت: بر این اساس با قانون شدن برنامه هفتم توسعه، دولت موظف به صدور احکام جدیدی برای احقاق حقوق بازنشستگان می شود.

حاجی بابایی گفت: دولت هر بار از ابتدا دستورات جدیدی صادر می کند فروردین نسبت حقوق بازنشستگان محاسبه می شود و مابه التفاوت را به ما پرداخت می کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگری آران و بیدگل نیز گفت: لزوم تعدیل حقوق بازنشستگان نه تنها نتیجه سیاست های کلان نیست، بلکه ناشی از بی توجهی به ماده 96 قانون تامین اجتماعی و حفظ حقوق از محل هزینه های زندگی است. و همه دولت ها مسئول این وضعیت هستند.

مجتبی حاجی زاده (فعال کارگری) درباره تناسب حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در برنامه هفتم توسعه، اجرای تناسب حقوق بازنشستگان الزامی شد و از ابتدا نمایندگان مجلس این قانون را قابل اجرا دانستند. کلیه صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری ​​و تامین اجتماعی.

وی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی نگران عدم تناسب بیمه شدگان در صندوق تامین اجتماعی هستند. البته در همان زمان وزارت کار نسبت به تامین منابع متناسب برای بازنشستگان تامین اجتماعی ابراز نگرانی کرد. به هر حال این قانون در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده است و دولت باید با همه بازنشستگان صندوق اجتماعی عادلانه رفتار کند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا