اخبار روز

9 قسمت بدن که با دقت و به طور کامل تمیز نمی کنید

سابیدن صابون این فقط روی بدن شما اتفاق نمی افتد، قسمت هایی وجود دارد که باید به طور منظم تمیز کنید، تازه و عاری از باکتری های مضر باشید، اما این کار را به خوبی انجام نمی دهید.

این قسمت از بدن را با دقت بیشتری بشویید

به گزارش نمناک، نقاطی از بدن وجود دارد که هنگام شستشو به آنها توجه خاصی نمی کنیم و یا با روش صحیح تمیز نمی کنیم و در این زمینه سلامت و تندرستی نمناک را در اختیار شما قرار می دهیم. پاسخ درست ما شستشو را شرح می دهیم:

پوست سر:

مطمئناً شما موهای خود را می شویید، اما چقدر از پوست سر خود مراقبت می کنید؟ لازم نیست هر روز موهای خود را بشویید. برای جلوگیری از تجمع سلول های مرده پوست، هر روز پوست سر خود را با آب گرم بشویید. ماساژ دادن و همچنین کمک به حذف سلول های مرده که می تواند منجر به آن شود دهنه و خارش پوستقرمزی و پوسته پوسته شدن بدن، آن را برطرف کنید.

کمر:

اگرچه هنگام دوش گرفتن پشت خیس می شود، اما برای کاهش خطر عفونت های پوستی، بافت های نرم را با اسفنج حمام، لوفا یا کیسه تمیز نمی کند.

زیر ناخن:

می‌دانید که بعد از رفتن به دستشویی، عطسه کردن، دست زدن به گوشت خام و غیره فقط نیمی از کار را انجام می‌دهید. پنبه‌ای را با آب گرم و آب صابون مرطوب کنید و زیر ناخن‌هایتان بگذارید تا باکتری‌ها را به آرامی از بین ببرید. ناخن های کوتاه می توانند به جلوگیری از رشد باکتری ها کمک کنند.

پشت گوش:

پشت گوش یک ناحیه گرم پر از غدد چربی است که روغن ترشح می کنند. اگر روزانه تمیز نشود، ممکن است بوی نامطبوعی ایجاد کند.

کف پا و کناره پا:

بسیاری از مردم فکر می کنند که پاها را فقط می توان با آب و صابون در حمام تمیز کرد، اما اینطور نیست. مهم است که سنگ پا زمانی که به شدت عرق می کنید یا دمپایی می پوشید از آن استفاده کنید. برای جلوگیری از عفونت قارچی، هر روز فاصله بین انگشتان پا را با صابون ملایم بشویید و خشک کنید.

ناف:

ناف گرم است و دارای شکاف ها و شیارهایی است که آن را مخفیگاه خوبی برای باکتری ها می کند. ناف را هر روز با یک تکه پنبه آغشته به آب صابون و الکل تمیز کنید. اگر ناف سوراخ شده است، شستن مرتب آن برای جلوگیری از عفونت اهمیت بیشتری دارد.

زبان:

وقتی صحبت از بهداشت دهان و دندان به میان می آید، بیشتر مردم به دندان های خود فکر می کنند و به زبان و تفکر عملی توجه کافی ندارند. دهانشویه اگر زبان به طور مرتب تمیز نشود، باکتری ها روی آن جمع می شوند و باعث می شوند بوی بد دهان و دندان ها آسیب می بینند، زبان خود را با مسواک تمیز کنید.

گردن:

گردن گرم است و اغلب می تواند مرطوب باشد، به خصوص اگر موهای بلندی دارید یا به طور منظم ورزش می کنید، که باکتری ها را جذب می کند. روزانه با صابون ملایم و یک اسفنج گرم و مرطوب حمام را تمیز کنید.

آرنج:

در زندگی روزمره، مردم اغلب آرنج های خود را روی سطوح کثیف مانند میز یا میز رستوران قرار می دهند بدون اینکه متوجه شوند که این سطوح به عنوان دروازه ای برای باکتری ها عمل می کنند و می توانند منجر به عفونت های پوستی شوند. این قسمت ها را روزانه با آب و صابون بشویید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا