اخبار روز

این تغییر در چشم ها نشانه ام اس است!

ام اس یک بیماری غیرقابل پیش بینی است که علائم آن در بیماران مختلف می تواند متفاوت باشد و ممکن است بسیاری از ما متوجه آن نباشیم. در دراز مدت، این بیماری بیش از 900000 نفر را در کشورهای بزرگ تحت تاثیر قرار می دهد و با گذشت زمان تنها بدتر می شود. بنابراین شناخت علائم ام اس و تشخیص زودهنگام آن بسیار مهم است.

نمناک می گوید علائم معمولا برای هر بیمار متفاوت است، اما برخی علائم در ام اس وجود دارد که در اوایل بیماری ظاهر می شوند. یکی از آنها برای چشم مردم موثر است. تحقیقات نشان می دهد که این علامت در بیش از نیمی از بیماران ام اس رخ می دهد و اولین علامت در 20 درصد از مبتلایان به این بیماری است.

درد چشم یا از دست دادن موقت بینایی اولین علامت ام اس است

بسیاری از بیماران ام اس اغلب التهاب عصب بینایی را تجربه می کنند که یکی از اولین علائم است. این عصب بینایی چشم را به مغز متصل می کند و تفسیر اطلاعات بصری را تضمین می کند.

هنگامی که عصب ملتهب می شود، باعث تاری دید یا از دست دادن موقت بینایی می شود چشم درد خواهد بود. یک مطالعه در سال 2016 نشان می دهد که 90٪ از بیماران ام اس در مراحل اولیه این تجربه را تجربه می کنند و بینایی آنها کاهش می یابد.

بیماران ام اس ممکن است مشکلات بینایی دیگری را نیز تجربه کنند

بیماران ام اس ممکن است مشکلات بینایی دیگری را نیز تجربه کنند. یک مطالعه مرتبط نشان می دهد که این افراد ممکن است بدتر شدن دید رنگی یا بدتر شدن بینایی را تجربه کنند.

آنها همچنین برای تکان دادن و حرکت دادن چشمان خود مشکل دارند و به سختی می توانند نورهای مختلف را تشخیص دهند. افراد همچنین ممکن است به شرایطی مبتلا شوند که باعث حرکت غیرقابل کنترل چشم آنها شود. انگار احساس می کنند همه چیز در اطرافشان در حال حرکت است و همچنین ممکن است دچار دوبینی شوند.

در واقع حس تعادل کاهش می یابد و سرگیجه آنها همچنین ممکن است ضعف یا عدم تعادل در پاهای خود را تجربه کنند که خطر این مشکلات بینایی را چند برابر می کند.

تقریبا 50 درصد بیماران ام اس از مشکلات بینایی رنج می برند و این بسیار شایع است. این افراد ممکن است دچار بی حسی و درد در بدن و یا حتی مشکلاتی در راه رفتن شوند که به طرق مختلف روی آنها تاثیر می گذارد. یک مطالعه در سال 2013 شدت این وقایع را در افراد مختلف بررسی کرد و دریافت که بیشتر آنها از این نوع تعادل بینایی رنج می برند.

راه حل و درمان

گزینه های درمانی مختلفی برای مشکلات بینایی در بیماران ام اس وجود دارد. گروهی از محققان توانستند مطالعات زیادی را انجام دهند و دریافتند که برخی از داروها مانند کورتیکواستروئیدها می توانند به بیماران ام اس مبتلا به مشکلات بینایی کمک کنند. آنها حتی عینک های مخصوصی ساخته اند که تاری دید را کاهش می دهد و از چشم آنها در برابر خطر محافظت می کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا