اخبار خودرو

معرفی کیا K4 ؛ جانشین سراتو با طراحی جذاب تر و امکانات بیشتر آمد

کیا در نمایشگاه خودروی نیویورک از مدل جدید K4 رونمایی کرد. این خودرو طراحی اسپرت دارد و قرار است جایگزین فورته یا سراتو شود.

طبق برنامه ریزی های کیا، این سدان جذاب تا پایان سال وارد بازار آمریکا خواهد شد. همین چند روز پیش بود که اولین شرکت کیا تصاویر رسمی از K4 منتشر شده در واقع این خودرو یک مدل کاملا جدید محسوب می شود و در رده سدان های کامپکت قرار می گیرد. البته کیا قبلا یک سدان با همین نام برای بازار چین تولید کرده بود که مدل مذکور هیچ ارتباطی به آن ندارد.

معرفی کیا K4; جانشین سراتو با طراحی جذاب تر و امکانات بیشتر عرضه شد

مشخصات فنی کیا K4

کیا K4 با دو موتور به فروش می رسد. نسخه پایه این خودرو به موتور 2 لیتری چهار سیلندر مجهز شده است. این موتور توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور را دارد و قدرت آن از طریق گیربکس است. CVT به چرخ های محور جلو فرستاده می شود.

معرفی کیا K4; جانشین سراتو با طراحی جذاب تر و امکانات بیشتر عرضه شد

اما نسخه پرچمدار کیا K4 به موتور 1.6 لیتری توربوشارژ مجهز شده است. این موتور می تواند 190 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در این نسخه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. این نسخه از پدال های تعویض دنده پشت فرمان استفاده می کند.

اگر کیا رویه قبلی را ادامه دهد، نسخه GT K4 نیز عرضه خواهد شد. این نسخه در صورت ورود به بازار باید قدرت بیشتری نسبت به فورته یا سراتو GT داشته باشد. شاید بدانید که این خودرو 201 اسب بخار قدرت دارد.

طراحی ظاهری

کیا K4 بر اساس زبان طراحی جدید این شرکت که “اتحادیه تضادها” نام دارد ایجاد شد. مانند محصولات جدید کیا، این سدان جدید نیز چهره ای جذاب و پویا دارد. چراغ های جلوی این خودرو شبیه حرف Y طراحی شده و با جلوپنجره جلویی که به پوزه ببر معروف است یکپارچه شده است.

معرفی کیا K4; جانشین سراتو با طراحی جذاب تر و امکانات بیشتر عرضه شد

اما بدون شک خاص ترین ویژگی ظاهری کیا K4، شیب ملایم انتهای سقف است که این خودرو را به یک سدان فست بک تبدیل می کند. انتقال دستگیره درب عقب به ستون C یکی دیگر از ویژگی های متمایز K4 است. در نمای عقب، این سدان کره ای طراحی جذابی دارد و می توان شباهت هایی را بین آن و SUV الکتریکی EV9 مشاهده کرد.

تریم GT-Line را می توان با قسمت های مشکی جلو و عقب، رینگ های آلیاژی 18 اینچی، قاب آینه های مشکی، رکاب های جانبی و خطوط کرومی از سایرین متمایز کرد. تریم GT-Line توربو علاوه بر این، مجهز به چراغ های اصلی LED، مه شکن LED و رینگ های مخصوص است. هر دو تریم سری GT-Line در محور عقب از سیستم تعلیق چند پیوندی (چند پیوندی) سود. ناگفته نماند که به دلیل استفاده از این نوع سیستم تعلیق پیشرفته، هندلینگ سری GT-Line به مراتب بهتر از سایر تریم ها خواهد بود.

معرفی کیا K4; جانشین سراتو با طراحی جذاب تر و امکانات بیشتر عرضه شد

همانطور که در بالا اشاره کردیم، کیا K4 در کلاس سدان های کامپکت (C) طبقه بندی می شود. طول و عرض این خودرو به ترتیب 4709 و 1849 میلی متر است. با چنین ابعادی، K4 نه تنها از سراتو بزرگتر است، بلکه بزرگترین مدل در کلاس خود است. رشد ابعاد K4 فضای داخلی آن را افزایش داده است. به گفته کیا، میزان فضای پای سرنشینان عقب به 38 اینچ یا 965 میلی متر رسیده است و صندوق عقب آن 413 لیتر گنجایش دارد.

طراحی داخلی کیا K4

در داخل کابین، پنل عریض پشت فرمان بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می کند. معمولا در داخل پنل های عریض دو صفحه نمایش دوقلو تعبیه می شود اما در کیا K4 از صفحه نمایش یکپارچه 30 اینچی استفاده شده است. این ماشین به Apple CarPlay و Android Auto مجهز به بی سیم است و به روز رسانی نرم افزار از راه دور را پشتیبانی می کند.

معرفی کیا K4; جانشین سراتو با طراحی جذاب تر و امکانات بیشتر عرضه شد

محصول جدید کیا در پنج تریم LX، LXS، EX، GT-Line و GT-Line Turbo تولید خواهد شد. همانطور که انتظار می رفت این تریم ها از نظر سطح امکانات و رنگ داخل کابین تفاوت هایی دارند. در سری GT-Line، صندلی ها به صورت استاندارد گرم می شوند، اما خنک کننده و حافظه باید از لیست گزینه ها انتخاب شوند. سیستم صوتی با کیفیت هارمن کاردون همچنین در لیست گزینه ها قابل مشاهده است.

معرفی کیا K4; جانشین سراتو با طراحی جذاب تر و امکانات بیشتر عرضه شد

سدان شیک کیا K4 با انبوهی از امکانات ایمنی در حالت استاندارد وارد میدان رقابت خواهد شد. در این خودرو کیسه هوای جانبی عقب، دستیار حفظ خطوط، سیستم جلوگیری از برخورد از جلو و هشدار ترافیک از عقب به صورت استاندارد موجود است.

قیمت و زمان تحویل

کیا در مرحله فعلی تنها مشخصات فنی و لیست تجهیزات و امکانات K4 را منتشر کرده و از پرداخت قیمت آن خودداری کرده است. با وجود این می توان حدس زد که این خودرو با قیمتی بالاتر از سراتو عرضه شود. شاید بدانید که سراتو مدل 2024 قیمتی در حدود 21 هزار دلار دارد. از سوی دیگر، K4 باید با قیمت کمتری نسبت به K5 بفروشد تا منطقی باشد. ارزان ترین نسخه این سدان سایز متوسط ​​26745 دلار قیمت دارد. با این محاسبه می توان نتیجه گرفت که مدل پایه K4 قیمتی در حدود 24 هزار دلار خواهد داشت. این سدان جمع و جور به عنوان مدل 2025 از نیمه دوم سال جاری وارد بازار خواهد شد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا