اخبار خودرو

پرفروش ترین پیکاپ بازار را بشناسید

پرفروش ترین پیکاپ بازار را بشناسید

بررسی آمار تولید خودروسازان مختلف در سال 1402 نشان می دهد که KMC T8 همچنان پرفروش ترین وانت دو دیفرانسیل در بازار کشور است.

اخیراً آمار تجمعی تولید 1402 در اختیار ما قرار گرفته است، اکنون می توان جزئیات تولید خودرو در 1402 را با عمق بیشتری بررسی کرد. در این مقاله به تولید. بلند شو سال گذشته به طور خاص دو پیکاپ دیفرانسیل را در بازار در نظر گرفتیم. کلاسی که با ورود خودروسازان خصوصی و در نبود شاسی بلندهای مخصوص خارج از جاده به گزینه ای برای رانندگان خارج از جاده تبدیل شد. این بازار به ویژه با معرفی KMC T8 تقویت شد و این خودرو همچنان بزرگترین عرضه را در بین کامیون های دو چرخ محرک دارد.

با پرفروش ترین پیکاپ بازار آشنا شوید
پرفروش ترین پیکاپ بازار را بشناسید

KMC T8 هنوز درصد است

بر اساس آمار تولید وزارت صمت، KMC T8 در سال 1402، 11647 دستگاه تولید شد. یعنی شاهد افزایش 27 درصدی تولید این محصول بوده‌ایم و این آمار زمانی جالب می‌شود که بدانید T8 به تنهایی 56 درصد از سهم تولید وانت‌های دو دیفرانسیل را در سال گذشته در اختیار داشته است. در رتبه دوم Klot Automático با تولید 3392 دستگاه و در رتبه سوم قرار دارد. فوتون تونلند G7 اتوماتیک به دست آمده است که برای آن میزان تولید 2334 دستگاه ثبت شده است.

محصولات زیر کاپرا 2 با تولید 1130 دستگاه، فوتون دیزل با تولید 804 دستگاه، گیر کلوت با تولید 578 دستگاه، آمیکو آسنا با تولید 330 دستگاه و زاگرس با تولید 362 دستگاه هستند. نکته عجیب در آمار تولید وزارت صمت این است که بهمن G9 در تولید دیده نمی شود، هرچند می دانیم که تولید این کامیون از اواخر سال گذشته آغاز شده است. این تناقض در آمار نشان می دهد که ممکن است تعداد کل تولید بیشتر از آنچه در جدول زیر مشاهده می شود باشد و برخی تولیدات نهایی سال در این آمار لحاظ نشده باشد. اما در هر صورت در آمار کلی و در درصد محصولات تغییرات زیادی نخواهیم داشت.

نام محصول تعداد ماشین آلات تولیدی درصد سهم از کل تولید
KMC T9 ۱۱,۶۴۷ 56.6
مکث خودکار کلاچ ۳,۳۹۲ ۱۶.۵
فوتون تونلند G7 ۲,۳۳۴ ۱۱.۳
کاپرا 2 ۱,۱۳۰ 5.5
فوتون دیزل ۸۰۴ ۳.۹
دنده لخته ۵۷۸ 2.8
زاگرس ۳۶۲ ۱.۸
آمیکو آسانا ۳۳۰ 1.6

مشخصات KMC T8

KMC T8یک موتور 2 لیتری توربوشارژر زیر کاپوتش این موتور قابلیت ترکیب 174 را دارد رزومه قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید شده و از طریق گیربکس 6 سرعته کتابچه راهنمای انتقال به تمام چرخ ها KMC T8 یکی از دو پد دیفرانسیل است و قابلیت تنظیم حالت های مختلف دیفرانسیل (دنده سبک و سنگین) را دارد.

با پرفروش ترین پیکاپ بازار آشنا شوید
پرفروش ترین پیکاپ بازار را بشناسید

از جمله ویژگی های KMC T8 می توان به موارد زیر اشاره کرد. دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سیستم کنترل پایداریسیستم استارت زودهنگام، سیستم کنترل کشش، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سنسور نور، فناوری چراغ عقب LED، سیستم چندرسانه ای صفحه نمایش لمسی، پیکربندی حالت دیفرانسیل، کروز کنترلترمز دستی دستی، کامپیوتر سفر، گرمکن شیشه عقب، پدال های جانبی، چراغ های روشنایی در روز و غیره.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا