اخبار روز سینما جهان

فیلم کره‌ای «سایه‌های قصر»؛ اثری رازآلود که طرفداران «دونگ‌یی» باید ببینند

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، لیدی جانگ در سریال دونگی زنی از طبقه پایین اجتماعی بود که توانست همسر امپراطور شود، اما بعداً به دلیل توطئه ای که علیه ملکه اینهیون ترتیب داد به اعدام محکوم شد.

سریال های دیگری مانند «زندگی برای عشق» هستند که داستان را به گونه ای دیگر روایت کرده اند و بانو جانگ را به عنوان یک قهرمان عاشق به تصویر کشیده اند.

به گزارش فرادید، هر کدام از این سریال ها در کنار تاثیرات و الهاماتی که از واقعیت تاریخی گرفته اند، جنبه های تخیلی را نیز به داستان های خود اضافه کرده اند و سعی کرده اند از زاویه ای متفاوت و منحصر به فرد به موضوع بپردازند.

اما در بین همه این آثار، فیلم «سایه‌های قصر» بی‌شک تخیلی‌ترین، متفاوت‌ترین و اسرارآمیزترین روایت را از وقایع کاخ در طول زندگی بانو جنگ ارائه کرد.

داستان فیلم بیشتر به زندگی و روابط پیچیده بین خانم های قصر می پردازد. در ابتدای داستان متوجه می شویم که امپراطور از ملکه خود فرزندی نداشته که وارث تاج و تخت باشد. اما در عین حال یکی یکی از صیغه های امپراتور به نام لیدی ژانگ (هویبین) پسری به دنیا می آورد.

زمزمه هایی برای جانشینی این کودک بلند می شود. این رویدادی است که می تواند هویبین را از یک صیغه سلطنتی به مقام مادر ولیعهد برساند. اما یک شب یک جسد یکی یکی از بانوان قصر که خدمتکار هویبین بود پیدا می شود.

فیلم کره ای

از اینجا، یک پزشک زن به نام چون ریونگ داستان را باز می کند. او پس از معاینه جسد متوجه می شود که بانوی قصر به قتل رسیده است و نکته عجیب دیگر اینکه به نظر می رسد او قبلاً فرزندی به دنیا آورده است. این در حالی است که خانم های خدمتگزار کاخ همگی سوگند یاد کرده اند که ازدواج نکنند.

چون ریونگ دست به کار می شود تا حقیقت داستان را کشف کند و در طول مسیر به رازهای تاریک وقایع پشت صحنه قصر پی می برد. اما فضای اسرارآمیز فیلم تنها به دسیسه ها و توطئه های مخفیانه خانم های دربار محدود نمی شود. «سایه های قصر» از این مرحله فراتر رفته و نوعی داستان ارواح را معرفی می کند.

فیلم «سایه‌های قصر» برای همه کسانی که از دیدن سریال‌های تاریخی کره‌ای مانند «دونگی» به دلیل روایت خاص و ماورایی آن لذت برده‌اند، تجربه‌ای متفاوت است. این فیلم مخاطب را به گوشه‌های تاریک اتاق‌های کاخ چوسان می‌برد و لایه‌های تاریک زندگی را در میان رنگ‌های شاد کاخ به تصویر می‌کشد.

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا