سرگرمی

سوسانو چگونه از دنیا رفت و جومونگ چه بلایی سر او آورد؟

بازتاب آنلاین سریال افسانه جومونگ یکی این یکی از بهترین سریال های کره ای در ژانر رزمی حماسی با بازی سونگ ایل گوک است که در طول مدت پخش خود (81 قسمت) محبوب ترین سریال کره جنوبی بود. این سریال نه تنها جزو پرمخاطب ترین ها در کره بود، بلکه در ایران نیز بسیار محبوب شد و حتی بازپخش آن نیز بازدیدهای زیادی دارد.

در جومونگ 1 مخاطب با سرنوشت خانم سوزانو آشنا شد تا اینکه اعلیحضرت جومونگ را ترک کردند، اگر می خواهید بدانید پس از رفتن گوگوریو چه بر سر سوسانو، بیریو و اونجو آمده است. این قسمت از نمناک را بخوانید.

سوسانو یا سوسونو با نام کامل یون سوسانو، دختر بزرگ گومسو دانگون (یون تابال)، فرمانروای جولبون و فرمانده قبیله جیرو بود که پس از مرگ شوهرش ووتائه، همسر جومونگ شد و ملکه گوگوریو شد. اما پس از بازگشت همسر اول جومونگ به همراه پسرش یوری در سال 17 قبل از میلاد، سوزانو برای جلوگیری از درگیری احتمالی بین پسرانش بیریو، اونجو و یوری بر سر جانشینی گوگوریو، از سلطنت کناره‌گیری کرد و گوگوریو را به همراه فرزندانش، پدرش یون تابال و تعدادی باقی گذاشت. مردم.

به گزارش ایلنا، اگرچه دولت گوگوریو معتقد بود که سوسانو و فرزندانش داوطلبانه گوگوریو را ترک کردند، اما مردم باکجه معتقد بودند که سوسانو داوطلبانه گوگوریو را ترک نکرده و توسط جومونگ از گوگوریو بیرون رانده شده است.

سرانجام، سوزانو و گروهش پس از 18 ماه به جنوب رسیدند و اونجو در هانام و بیریو در میچوهول، که گمان می‌رود اینچئون، کره جنوبی کنونی است، ساکن شدند. سرزمین میچوهول غیرقابل سکونت بود، بنابراین بیریو و مردمش به اونجو رفتند و خواستار پادشاه شدن بیریو برای حکومت در آنجا شدند، اما اونجو نپذیرفت و بیریو به هانام حمله کرد و پس از شکست خودکشی کرد و دولت باکجه تشکیل شد، سوسانو در بنیاد دولت باکجه نقش اساسی داشت.

لیدی سوزانو در سال 6 قبل از میلاد در سن 61 سالگی درگذشت. برخی مرگ سوسانو را طبیعی می دانند و برخی دیگر او را مسموم شده توسط تسو (دائه سو) می دانند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا