دانستنی ها

خواص عجیب این دانه هایی که دور می اندازیم!

این دانه ها تقریباً 3.6 درصد پروتئین، 4 درصد چربی و 2.5 درصد کربوهیدرات دارند. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله World Applied Sciences، محتوای غذایی خاص دانه های خربزه شباهت زیادی به شیر سویا دارد و بنابراین می توان آن را راهی مناسب برای دریافت پروتئین مورد نیاز بدن دانست.

به گزارش عصر ایران، با افزایش دمای هوا و آغاز تابستان، خربزه محبوبیت بیشتری پیدا می کند. یکی یکی از محبوب ترین میوه های این فصل. زیرا این میوه آبدار نه تنها شما را سیر نگه می دارد، بلکه مرطوب می کند، فیبر کافی را تامین می کند، انواع ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین می کند و به بهبود بینایی کمک می کند. به طور خلاصه، خربزه در مورد سلامتی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

با این حال، تمام موقعیت های ذکر شده به پالپ این میوه جادویی محدود نمی شود. دانه های خربزه ای که در سطل زباله ریخته می شوند فواید بی شماری برای سلامتی دارند!

در زیر در مورد فواید بی نظیر و کمتر شناخته شده دانه خربزه صحبت خواهیم کرد. همچنین شایان ذکر است که علاقه مندان می توانند با مراجعه به وب سایت مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا به یافته های علمی کامل در این زمینه دسترسی داشته باشند.

دانه خربزه: منبع عالی پروتئین گیاهی است

به دست آوردن مقادیر قابل توجهی پروتئین از هر چیزی که به عنوان گوشت یا حتی لبنیات طبقه بندی نمی شود، همیشه بسیار دشوار بوده است. با این حال، دانه های خربزه واقعاً گزینه ای ویژه برای رفع این نیاز بدن هستند زیرا منبع غنی پروتئین گیاهی هستند.

این دانه ها تقریباً 3.6 درصد پروتئین، 4 درصد چربی و 2.5 درصد کربوهیدرات دارند. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله World Applied Sciences، محتوای غذایی خاص دانه های خربزه شباهت زیادی به شیر سویا دارد و بنابراین می توان آن را راهی مناسب برای دریافت پروتئین مورد نیاز بدن دانست.

دانه خربزه: منبعی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است

دانه های خربزه به طور باورنکردنی سرشار از ویتامین های A، C و E و همچنین آنتی اکسیدان های مختلف هستند. این ماده در واقع برای بینایی ما عالی است زیرا ویتامین های A، C و E نیز به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا در چشم ها کمک می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در دانه ها نیز سطح کلسترول خون را کنترل می کنند و همچنین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. ویتامین C موجود در دانه خربزه با افزایش قدرت مکانیسم های دفاعی بدن در رفع سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار موثر است.

دانه ها همچنین می توانند منبع خوبی از مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر و پتاسیم باشند و در نتیجه به کنترل سطح فشار خون کمک کنند. مصرف دانه خربزه ممکن است استحکام و تراکم استخوان را افزایش داده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. از دانه های خربزه می توان برای مقابله با اختلالاتی مانند میگرن، بی خوابی و افسردگی استفاده کرد.

دانه خربزه: مبارزه با بیماری های قلبی عروقی

اسیدهای چرب امگا 3 که به مقدار قابل توجهی در دانه های خربزه یافت می شوند، از عملکرد قلب و عروق شما محافظت می کنند و همچنین نقش حیاتی در از بین بردن بیماری های قلبی عروقی دارند. همچنین منبع عالی چربی غیراشباع است (بدن ما به مقادیر خاصی از این چربی نیاز دارد).

دانه خربزه: به رشد مو و ناخن کمک می کند

آیا به تازگی رشد موهای سالم خود را از دست داده اید؟ یا ناخن های شما ضعیف هستند و اغلب به راحتی می شکنند؟ مشاهده شده است که مصرف دانه های خربزه به دلیل داشتن پروتئین بالا می تواند رشد مو و ناخن سالم را تضمین کند. این ترکیب همچنین ممکن است به محافظت از بافت های بدن ما کمک کند، بنابراین مزایای منحصر به فردی را برای علاقه مندان فراهم می کند.

دانه خربزه: سرشار از فواید برای روده ها

بسیاری از مطالعات معتبر نشان داده اند که دانه های خربزه می توانند به تخلیه و از بین بردن کرم های روده کمک کنند. مصرف دانه های خرد شده راهی عالی برای از بین بردن این عوامل مضر محسوب می شود.

دانه خربزه: به کاهش وزن کمک می کند

دانه خربزه و بافت اطراف آن منبع بسیار خوبی از فیبر هستند. مشخص شده است که این ترکیبات می توانند به کاهش وزن کاربران خود کمک کنند.

روش های استفاده از دانه خربزه

راه های زیادی برای مصرف تخمه خربزه وجود دارد. با این حال، رایج ترین و ساده ترین روش، گنجاندن آنها در وعده های غذایی مختلف است. در زیر به طور خلاصه نگاهی به 6 روش برای مصرف تخمه خربزه خواهیم انداخت:

دانه های خربزه را می توان به صورت خام مصرف کرد یا به سالاد و قطعات مختلف میوه اضافه کرد. این ترکیبات باعث افزایش ارزش غذایی غذا و همچنین تغییر طعم آن می شود.

– علاقه مندان می توانند با شستن و خشک کردن دانه های خربزه و سپس سرخ کردن آن در فر یا روی اجاق گاز یک میان وعده ترد و سالم تهیه کنند.

– این دانه ها را می توان به هر اسموتی اضافه کرد و طعم آن را تغییر داد.

– امکان افزودن دانه خربزه به انواع نان نیز وجود دارد.

– این دانه ها می توانند با انواع سوپ، خورش و سس نیز ایده آل باشند.

– دانه های خربزه را می توان به پای سیب و سایر دسرها اضافه کرد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا