دانستنی ها

صبحانه را با این غذاها شروع کنید

محققان اخیراً دریافتند که خوردن برخی غذاها، مانند سبزیجات غیر نشاسته ای، قبل از کربوهیدرات ها می تواند به کاهش قند خون و حفظ آن در محدوده مناسب کمک کند. مصرف سبزیجات به خصوص در ابتدای صبحانه باعث سرکوب هورمون هایی می شود که باعث گرسنگی در طول روز می شوند.

به گزارش سلامت نیوز، کربوهیدرات ها ذاتا بد نیستند. آنها منبع اصلی انرژی برای سیستم عصبی هستند و فیبر مورد نیاز بدن را تامین می کنند که در هضم و کاهش کلسترول موثر است. کربوهیدرات ها البته در غذاهای ناسالم مانند سیب زمینی سرخ کرده یافت می شوند، اما در غذاهای سالم مانند میوه های فرآوری نشده، عدس و لوبیا نیز به وفور یافت می شوند که انرژی مغز و ماهیچه ها را تامین می کنند. با این حال، برخی از غذاهای پر کربوهیدرات، به ویژه زمانی که به مقدار زیاد مصرف شوند، به تنهایی می توانند قند خون را که به گلوکز معروف است، بالاتر از حد ایده آل برسانند و اگر این سطوح بالای قند خون برای سال ها تکرار شوند، پاسخ انسولین سلول ها را متوقف می کنند. . انسولین هورمونی است که به طور معمول به سلول ها می گوید که از گلوکز برای انرژی استفاده کنند. مشکل ایجاد شده به نام مقاومت به انسولین باعث تجمع قند در بدن می شود. یکی این ویژگی اصلی دیابت است.

بسیاری از مردم در سراسر جهان به دیابت نوع 2 مبتلا هستند. تقریباً از هر سه آمریکایی یک نفر در مرحله پیش دیابت است و بیش از 80 درصد آنها از آن بی اطلاع هستند. بسیاری از این افراد به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند و پیامدهای احتمالی آن شامل آسیب عصبی، از دست دادن بینایی و کوتاه شدن طول عمر است. می توانید کربوهیدرات مصرف کنید و با تغییر ترتیب غذا، قند خون خود را به سطح مناسب برسانید. به قول باربارا، “رایگان است و به اراده فوق بشری نیاز ندارد.”

وقتی برای اولین بار سبزیجات می خوریم، فیبرهای موجود در آنها فیلتری در روده ایجاد می کنند. هنگامی که کربوهیدرات ها وارد منطقه می شوند، این فیلتر حمله آنها را کند می کند. این مانند شن است که جلوی سیل را می گیرد و گلوکز به جای تند شدن، به آرامی قطره قطره وارد جریان خون می شود. در این حالت انسولین کمتری برای جذب این ذرات توسط سلول ها لازم است و فشار کمتری به پانکراس وارد می شود.

دکتر. آلپانا شوکلا می‌گوید: «تحقیق از این ایده حمایت می‌کند که سفارش غذا باعث کاهش افزایش گلوکز پس از غذا می‌شود. این طبیعی و مفید است.

شوکلا می گوید 10 دقیقه قبل از خوردن کربوهیدرات سبزیجات بخورید. حتی اگر قصد ندارید این استراحت را انجام دهید، خوردن سبزیجات قبل از کربوهیدرات هنوز فوایدی دارد. از طرفی برای بهره مندی از سبزی ها نیازی به مصرف جداگانه سبزی ها نیست. مصرف سبزیجات با پروتئین قبل از کربوهیدرات، اوج گلوکز و افزایش سنبله در پیش دیابت را تا 46 درصد کاهش می دهد. به گفته شوکلا، این ترکیب حتی بهتر از مصرف سبزیجات به تنهایی عمل می کند.

یکی دیگر از مزایای قرار دادن سبزیجات قبل از کربوهیدرات این است که تا سه ساعت بعد از غذا احساس سیری خواهید کرد. زیرا مصرف سبزیجات و پروتئین باعث سرکوب ترشح هورمونی به نام «گرلین» می شود که در ابتدا عامل گرسنگی است. در نتیجه می توانید کالری کمتری مصرف کنید. با این حال، زمانی که افراد یک وعده غذایی را با الگوی متفاوت و مصرف کربوهیدرات شروع می کنند، سطح گرلین بالاتری را در طول این سه ساعت تجربه می کنند.

یافته های این گزارش به معنای درمان قطعی یا داروی جایگزین برای مبتلایان به بیماری هایی مانند دیابت نیست و بیماران باید داروها و برنامه های غذایی خود را زیر نظر پزشک تنظیم کنند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا