دانستنی ها

عادت های روزانه ای که اشتباه می کنیم

بدن ما دستگاه شگفت انگیزی است که هر روز به آن تکیه می کنیم. با این حال، گاهی اوقات بدون اینکه متوجه باشیم کارهایی را انجام می دهیم که بر سلامتی ما تأثیر منفی می گذارد.

به گزارش روزیاتو، با این عادات غلط آشنا می شویم.

1- دراز کشیدن به پهلوی راست

بسیاری از ما دوست داریم به پهلو بخوابیم. با این حال، هیچ دو طرف بدن ما یکسان نیست. خوابیدن به پهلوی راست سیستم گوارش را مختل می کند، به خصوص برای کسانی که از سوزش سر دل رنج می برند.

از آنجایی که معده در سمت چپ بدن قرار دارد، خوابیدن به سمت چپ به کنترل رفلاکس اسید با شل کردن اتصال عضلانی بین معده و مری کمک می کند.

2- تمیز کردن دست ها با دستمال های ضد باکتری قبل یا بعد از غذا

استفاده از دستمال مرطوب ضد باکتری در حال افزایش است. با این حال، شستن دست ها با آب و صابون به جای آن به مدت یک دقیقه توصیه می شود.

این به این دلیل است که دستمال های ضد باکتری بر روی پوست باقی مانده و همه میکروب ها و باکتری ها را از بین نمی برند. علاوه بر این، الکل موجود در این دستمال‌ها می‌تواند پوست را خشک و تحریک کند.

3- قرار دادن موبایل در جیب شلوار

بسیاری از ما همیشه تلفن همراه خود را همراه خود داریم. با این حال، نگه داشتن تلفن همراه در جیب جلویی شلوار ممکن است بر باروری شما تأثیر بگذارد.

مطالعات نشان داده اند که قرار دادن تلفن همراه در جیب جلویی شلوار می تواند باعث کاهش کیفیت و کمیت اسپرم در مردان شود.

4- نوشیدن قهوه در صبح زود

اکثر ما صبح را با قهوه شروع می کنیم. با این حال، ساعات اولیه صبح زمان مناسبی برای نوشیدن قهوه نیست زیرا بدن ما در این زمان از روز سطوح بالایی کورتیزول تولید می کند. هنگامی که بدن سطوح بالایی از کورتیزول تولید می کند، نوشیدن قهوه می تواند سطح هورمون اضطراب را افزایش دهد که در نهایت باعث سایر مشکلات سلامتی می شود.

از آنجایی که سطح کورتیزول در بدن سه بار در روز افزایش می یابد، کافئین باید بین ساعت 10 صبح تا ظهر و 14:00 تا 17:00 مصرف شود.

5- مسواک زدن بعد از غذا

مسواک زدن بعد از خوردن غذاهای اسیدی می تواند به مینای دندان آسیب برساند. بنابراین باید حداقل 30 دقیقه بعد از غذا صبر کنید یا یک لیوان آب بنوشید و دندان های خود را مسواک بزنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا