اخبار روز

کلید اصلی کاهش وزن فاش شد!

به گفته محققان، علیرغم محبوبیت رژیم های روزه داری، کاهش وزن تنها با کاهش کالری دریافتی روزانه، صرف نظر از زمانی که غذا می خورید، اتفاق می افتد.

مطالعه ای روی افراد دارای اضافه وزن و پیش دیابت که به میزان یکسان کالری روزانه مصرف می کردند – یک گروه از برنامه رژیم غذایی ناشتا پیروی می کردند و گروه دیگر آزادانه غذا می خوردند – هیچ تفاوتی در کاهش وزن یا سایر شاخص های سلامتی نشان نداد.

به گزارش بهداشت نیوز، نیسا ماروثور، سرپرست تیم تحقیقاتی و دانشیار دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، نوشت: خوردن کالری بیشتر در ابتدای روز در یک دوره 10 ساعته باعث کاهش وزن بیشتر از مصرف نشد. آن کالری.”

محققان خاطرنشان کردند که “شواهد نشان می دهد که بزرگسالان دارای اضافه وزن به طور طبیعی کالری دریافتی خود را تقریباً 200 تا 550 کالری در روز کاهش می دهند و در عرض 2 تا 12 ماه وزن کم می کنند.”

اما اگر افراد به سادگی کالری روزانه خود را بدون تغییر رژیم غذایی خود به همان میزان کاهش دهند، چه؟

مطالعه جدید روی 41 فرد مبتلا به چاقی و پیش دیابت انجام شد.

شركت كنندگان یکی به دو رژیم غذایی اختصاص داده شدند.

21 نفر از آنها فقط بین ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر غذا خوردند و بیشتر کالری خود را قبل از ساعت 13 مصرف کردند.

20 شرکت‌کننده دیگر به‌طور منظم‌تر غذا می‌خوردند، هر زمانی بین ساعت 8 صبح تا نیمه‌شب غذا می‌خوردند و اکثر کالری‌های روزانه خود را بعد از ساعت 5 بعد از ظهر مصرف می‌کردند.

نتیجه نهایی: محققان هاپکینز دریافتند که پس از 12 هفته تفاوت معنی داری در کاهش وزن بین دو گروه وجود ندارد.

کسانی که رژیم روزه داشتند به طور متوسط ​​کمی بیش از 2 کیلوگرم وزن کم کردند، در حالی که آنهایی که از رژیم غذایی معمولی پیروی کردند کمی بیشتر، حدود 2.5 کیلوگرم وزن کم کردند.

این تیم همچنین تفاوت معنی داری در تغییرات قند خون بین دو گروه پیدا نکرد.

نتیجه گیری: افراد دارای اضافه وزن و پیش دیابت می توانند با کاهش کالری روزانه بدون پیروی از رژیم غذایی ناشتا که به همان میزان کالری را کاهش می دهد، وزن خود را کاهش دهند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا