اخبار روز

نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه ایران را رد کرد.

به گزارش ایلنا، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به شورای امنیت ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه ایران را رد کرد.

متن کامل نامه ایران به شرح زیر است:

این مکاتبه در پاسخ به نامه 19 آوریل 2024 نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد تهیه شده است. نماینده رژیم اسرائیل در این نامه بار دیگر با تکیه بر اطلاعات نادرست اتهامات واهی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد. علاوه بر مکاتبات قبلی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 13 و 30 آوریل 2024 (S/2024/305-S/2024/349) موارد زیر را متذکر می شوم:

1- جمهوری اسلامی ایران کلیه ادعاهای بی اساس مندرج در نامه مذکور را قاطعانه رد می کند. بر خلاف این ادعاهای بی اساس، جمهوری اسلامی ایران پیوسته قوانین بین المللی را رعایت کرده، اصول منشور ملل متحد را رعایت کرده و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را رعایت کرده است. همچنین جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سازنده خود در عرصه های مختلف نقش فعالی در ارتقای صلح و امنیت بین المللی ایفا کرده است.

2. جمهوری اسلامی ایران در مکاتبات قبلی خود در تاریخ 13 و 30 آوریل 2024 (S/2024/305-S/2024/349) به صراحت اعلام کرده است که اقدام 13 آوریل 2024 به طور مستقیم و رسمی توسط ایران انجام شده است. در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در 1 آوریل 2024 به اماکن دیپلماتیک کشورم در دمشق، پایتخت جمهوری عربی سوریه. اقدامات جمهوری اسلامی ایران ضروری، مشروع و کاملاً مطابق با حق ذاتی آن برای دفاع از خود بر اساس منشور ملل متحد بود. این اقدام منحصراً علیه اهداف نظامی و با دقت و با اطلاع قبلی انجام شد تا آسیبی به مردم غیرنظامی وارد نشود. تاکید می کنم که هیچ یک از گروه های مقاومت در اقدام مشروع جمهوری اسلامی ایران دخالتی نداشته و هرگونه ادعایی در این زمینه مردود است.

3. بر خلاف ادعای رژیم اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران هیچ نیروی نیابتی در منطقه ندارد. هیچ فرد، گروه یا ملتی به دستور ایران عمل نمی کند. علاوه بر این، گروه های مقاومت نیابتی نیستند. این گروه‌ها گروه‌های قانونی و قانونی هستند و تنها نگران اشغال و تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه و دیگر اراضی اشغالی فلسطین و همچنین علیه نیروهای اشغالگر دیگر کشورهای منطقه هستند. بنابراین، تلاش رژیم اسراییل برای برچسب زدن آنها به عنوان گروه های «نیابتی» تنها در جهت پنهان کردن و توجیه اقدامات تهاجمی و بی ثبات کننده خود در منطقه است.

4. نمی توان انکار کرد که رژیم اسرائیل با این سابقه طولانی در نقض آشکار قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، همچنان بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت بین المللی تلقی می شود. هرگونه تلاش مذبوحانه این رژیم برای سرپوش گذاشتن بر این واقعیت از طریق اطلاعات نادرست، انتشار و یا اتهامات بی اساس به دیگران، بیهوده و بی اساس است. رژیم اسرائیل نمی‌تواند مسئولیت مستقیم و مطلق خود را در قتل‌عام و فاجعه انسانی جاری در غزه که همگی با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد مغایرت دارند، انکار کند. نمونه بارز بی توجهی مداوم رژیم اسرائیل به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه 2728 (2024) شورای امنیت است که خواستار آتش بس فوری در نوار غزه است.

این رژیم اشغالگر علیرغم خواسته های صریح شورای امنیت به جنگ وحشیانه خود علیه مردم فلسطین و حملات نظامی خود در رفح ادامه می دهد و آشکارا و تحقیرآمیز خواسته های شورای امنیت را نادیده می گیرد.

5. رژیم اشغالگر در نهایت باید مسئولیت کامل عواقب اقدامات خود را بپذیرد. شورای امنیت باید به اقدامات بی‌ثبات‌کننده و غیرمسئولانه رژیم اسرائیل و جنایات آن علیه مردم فلسطین و سایر ملت‌های منطقه رسیدگی کند. این اقدامات تهدیدی واقعی برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است و نیازمند توجه فوری و اقدام قاطع شورای امنیت است.

6. از این فرصت استفاده می‌کنم و از اتهامات بی‌اساس و سخنان تحریک‌آمیز نماینده رژیم اسرائیل علیه کشورم و نمایندگان ارشد ایران در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ 1 مه 2024 در مورد بازنگری انتقاد می‌کنم. تصمیم توافقی ایالات متحده آمریکا در مورد وتوی پیش نویس قطعنامه شورای امنیت درباره عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل متحد.

هدف از این گونه ادعاهای بی اساس، سخنان نفرت انگیز و سرزنش سازمان ملل و مقامات آن، منحرف کردن توجه بین المللی از جنایات شنیع این رژیم آپارتاید و نسل کشی مداوم علیه مردم فلسطین غزه است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا