دانستنی ها

چرا “مجسمه سازی” نکنیم؟

سیدصاحب حسینی نژاد با اشاره به تمایل به انجام عمل های زیبایی از جمله فرم دهی بدن خاطرنشان کرد: امروزه عمل های زیبایی به ویژه فرم دادن به بدن در جامعه رواج پیدا کرده است اما باید به این نکته نیز توجه داشت که این جراحی ها از جمله اقدامات درمانی هستند. همانطور که افراد برای بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و گوارشی با پزشک مشورت می کنند، برای انجام عمل های زیبایی نیز باید به پزشک مراجعه کنند.

ایسنا افزود: در طول آموزش جراحی پلاستیک و زیبایی، جراحان فوق تخصصی آموزش می بینند تا بسیاری از بیماران را از انجام جراحی منصرف کنند. نباید فراموش کرد که برای انجام یک عمل زیبایی به خصوص فرم دهی بدن باید سلامت عمومی فرد از هر نظر کامل باشد. او هرگز نباید دیابت داشته باشد و در صورت ابتلا به این بیماری باید دیابت او تحت کنترل باشد. ضمناً فرد نباید به بیماری تیروئید مبتلا باشد و در صورت ابتلا به این بیماری باید تحت کنترل باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: زمانی که فرد به متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می کند، باید ارزیابی های قبل از عمل انجام شود. به عنوان مثال عواملی مانند خون، دیابت، تیروئید، کبد و کلیه باید کنترل شوند تا از خوب بودن وضعیت سلامتی فرد یا تحت کنترل بودن بیماری اطمینان حاصل شود.

حسینی نژاد گفت: کانتورینگ بدن شامل تایک شکم، لیپوساکشن و لیپوماتیک است. لیپوساکشن جراحی است که فقط تجمعات چربی موضعی و کوچک روی سطح بدن را از بین می برد، اما لیپوساکشن بسیار جامع تر است و امکان برداشت چربی از قسمت های مختلف بدن را فراهم می کند.

وی افزود: ابدومینوپلاستی یک جراحی اضافی برای لیپوساکشن است. شاخص توده بدنی برای شروع عملیات فرم دهی بدن در این جراحی بسیار مهم است و فردی که این جراحی را انجام می دهد باید شاخص توده بدنی مناسبی داشته باشد و بیش از حد چاق نباشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه جراحی های پلاستیک برای کاهش وزن نیست، گفت: اگر فردی احساس چاقی می کند یا از وزن خود راضی نیست، نباید از قبل به جراحی زیبایی زیبایی فکر کند. با همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مشورت کنید و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل با جراح پلاستیک مشورت کنید.

تاکید شد کسانی که عمل های زیبایی انجام می دهند باید خود را بیمار ببینند، بنابراین بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند و به غیر از جراحان پلاستیک که در کارهای سخت متخصص هستند، نباید به دیگران مراجعه کند.

حسینی نژاد گفت: جراحی های کانتورینگ بدن با عوارض و مرگ همراه است. در صورتی که فرد از نظر سلامت و ایمنی عمومی در شرایط مناسب و ایده آل نباشد، خطر آسیب، عوارض و مرگ وجود دارد، بنابراین تاکید بر مراجعه به جراح پلاستیک برای جراحی و بررسی تمامی موارد کلی است. و اندازه گیری شد.

وی افزود: کار زیبایی باید توسط پزشک زیبایی انجام شود و کلینیک های زیبایی یا کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند صلاحیت انجام این کار را ندارند. این جراحی ها با عوارض و مرگ و میر همراه است و فرد باید در شرایط بسیار مناسب جراحی شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا