اخبار روز

پیام برادران انصاری پس از رحلت عروس امام خمینی

به گزارش خبرگزاری مگتو، محمدعلی انصاری، مجید انصاری و حمید انصاری در پی درگذشت معصومه حائری یزدی همسر آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی پیامی صادر کردند.

به گزارش جماران، متن این پیام به شرح زیر است:

ما برای خدا هستیم و به سوی او باز می گردیم

بیت شریف و شریف حضرت امام خمینی (ره)

و بیت شریف و محترم آیت الله شهید حاج آقا مصطفی خمینی

درگذشت همسر آیت الله شهید حاج سیدمصطفی خمینی، سرکار حاجیه خانم معصومه حائری یزدی، بیشترین تأثر و اندوه را در بین همه علاقه مندان به این خانواده بزرگوار و در بین یاران حضرت امام خمینی (ره) به همراه داشت.

بانوی فاضل و متقی و دختر آیت‌الله حاج شیخ مرتضی حائری و نوه آیت‌الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، مؤسس حوزه علمیه قم، افتخار نسبی و سببی وابسته به سیره شریفه آیات عظام: حائری یزدی. حجت کوه کمره‌ای و خمینی شخصاً در مسیر مبارزات آزادی‌بخش ملت ایران و نهضت امام خمینی (ره) با همراهی سفیران انقلاب اسلامی از مزایای معنوی فراوانی بهره‌مند شدند.

تحمل مصائب دوران مبارزه در خاندان امام خمینی(ره) و تحمل سختی های فراوان زندگی در غربت و هجرت های مکرر. او دورانی را که طی آن 14 سال همراه همسر و فرزندانش در تبعید بود، صبورانه زندگی کرد. تحمل گرمای بی درمان شهادت زن در جوانی; عزیزی مثل آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی که واقعاً امید آینده امام و انقلاب و حوزه های علمیه بود. و پس از آن، پس از تحمل قریب به پنجاه سال رنج و تنهایی و صبر، بدون اینکه حتی یک بار زبان به افتخار باز کند، یا به دلیل موقعیت ممتازی که در مسیر پر افتخار زندگی دشوار خود داشت، اندکی از آن را از آن خود کرد. نام و بصیرت در پرسش های اجتماعی و بزرگ منشی و خویشتن داری از دیگر ویژگی های اخلاقی ارزشمند زندگی با فضیلت این بانوی ایثارگر است.

فقدان این بانوی پرتلاش انقلاب از خاندان بزرگ حایری و خمینی به نوبه خود بر تمامی بستگان ارجمند آن مرحوم بویژه اعضای خانواده بزرگوار ایشان و خانواده نزدیک به حضرت امام خمینی (ره) و بویژه فرزندان داغدارش حجت الاسلام والمسلمین . مصیبت وارده را به سید حسین خمینی و دختر گرامیش تسلیت عرض می نماییم.

محمدعلی انصاری; مجید انصاری; حمید انصاری

۲۷۲۱۸

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا