اخبار روز

عادت های روزانه که نمی دانستید علت اسیدی شدن معده است

رفلاکس اسید معده که به سوزش معده نیز معروف است با علائمی مانند سوزش در قفسه سینه و مشکل در بلع همراه است. دلایل اصلی این مشکل به سبک زندگی ما مربوط می شود.

به گزارش روزیاتو، عادات غذایی نامناسب یا عادات بد خواب و همچنین سایر عادات روزمره می تواند مشکل اسید معده را بدتر کند. در ادامه با این عادت ها آشنا می شویم.

1- شما نامناسب تمرین می کنید

شکی نیست که فعالیت بدنی ضروری است یکی این یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای حفظ سلامتی انجام دهید. اما نوع فعالیت بدنی می تواند حال شما را بهتر یا بدتر کند. اگر با سوزش سر دل دست و پنجه نرم می کنید، ورزش های شدید مانند دوچرخه سواری، ژیمناستیک یا وزنه برداری می تواند علائم سوزش سر دل و نفخ را بدتر کند. اما این بدان معنا نیست که شما باید ورزش را کنار بگذارید، بلکه به سادگی از ورزش های ملایم تری مانند پیاده روی، یوگا، شنا یا دوچرخه های ورزشی استفاده کنید.

2- لباس تنگ می پوشد

اگرچه لباس های تنگ می توانند ما را جذاب به نظر برسانند، اما پوشیدن زیاد آن برای سلامتی ما مضر است. لباس های تنگ نه تنها می تواند گردش خون را مختل کند، بلکه سوزش سر دل را نیز تشدید می کند. هر لباسی که به معده فشار وارد کند، مانند شلوار و کمربند تنگ، علائم سوزش سر دل را افزایش می دهد.

3- وضعیت خواب شما نامناسب است

اگرچه خوابیدن روی یک بالش کم می تواند برای گردن و ستون فقرات شما مفید باشد، اما اگر از سوزش سر دل رنج می برید قطعا کمکی به شما نخواهد کرد. به همین دلیل، کارشناسان توصیه می کنند هنگام خواب سر خود را در ارتفاع حداکثر 20 سانتی متری قرار دهید تا جریان اسید معده به سمت پایین حرکت کند. می توانید با استفاده از چند بالش یا قرار دادن پتو زیر بالش سر خود را بالا ببرید.

علاوه بر این، اگر مستعد سوزش سر دل هستید، برخی از موقعیت های خواب ممکن است مشکل شما را بدتر کند. اگر عادت دارید به پهلوی راست بخوابید، این ممکن است دلیل دل درد شما باشد. خوابیدن به پهلوی راست باعث شل شدن عضلاتی می شود که معده و مری را به هم متصل می کنند و وظیفه آنها مبارزه با رفلاکس اسید است. بنابراین سعی کنید به پهلوی چپ بخوابید زیرا تحقیقات نشان داده است که این وضعیت سوزش سر دل را کاهش می دهد.

4- بعد از غذا دراز می کشد

اگر دوست دارید بعد از غذا دراز بکشید و مشکل اسید معده دارید، بهتر است این عادت را ترک کنید. وقتی دراز می کشید، تمام غذایی که می خورید در پشت دریچه بین مری و معده جمع می شود. بهتر است بلافاصله بعد از غذا بنشینید و فقط بعد از 2-3 ساعت دراز بکشید.

5- سریع غذا می خورید

سریع غذا خوردن می تواند معده شما را ترش کند. کسانی که سریع غذا می خورند بیشتر دچار این مشکل می شوند و بهتر است زمان کافی برای جویدن و قورت دادن غذا صرف شود.

6- زیاد قهوه می نوشید

اگرچه قهوه فواید بسیاری برای سلامتی دارد و بسیاری نمی توانند بدون این نوشیدنی روز را سپری کنند، اما اگر سوزش سر دل دارید، بهتر است مصرف قهوه خود را محدود کنید. قهوه می تواند علائم سوزش سر دل را بدتر کند. اگر بعد از نوشیدن قهوه احساس ناخوشایندی می کنید، کاهش تدریجی سوزش سر دل می تواند اقدام خوبی باشد.

علاوه بر قهوه، نوشیدنی های گازدار و نوشیدنی های بسیار شیرین نیز می توانند منجر به اسیدیته معده شوند. در عوض بدن خود را با آب، سوپ و چای تغذیه کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا