اخبار روز

کنکور با بهترین سلامتی برگزار شد

رئیس سازمان سنجش آموزشی کشور گفت: اولین دوره آزمون سراسری 1403 در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز در صحت و سلامت برگزار شد.

به گزارش سازمان سنجش آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزشی کشور و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تغییرات آزمون سراسری ۱۴۰۳ گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به «دستورالعمل ها و استانداردهای کیفیت دانشگاه فرهنگیان» و «نظام سنجش و پذیرش دانشجوی وزارت آموزش و پرورش»، آزمون پذیرش دانشجو معلمان ویژه با کتاب ویژه با سوالات جداگانه برگزار می شود. یعنی داوطلبان علاقه مند به پذیرش در این دوره ها پس از پاسخ به سوالات آزمون اختصاصی در گروه آزمایشی انتخابی خود، سریعاً به دفترچه سوالات ویژه دانشگاه فرهنگیان که حاوی سوالات مواد آزمون هوش و استعداد به عنوان معلم می باشد، پاسخ دهند. 3 عاملی و تعلیم و تربیت اسلامی با 2 عامل.

وی افزود: انتخاب داوطلبان کنکور ویژه دانش آموزان و معلمان در اردیبهشت ماه فرآیند معرفی داوطلبان مرحله سنجش صلاحیت معلمان و انجام این مرحله به گونه ای انجام می شود که نتیجه نهایی قبولی آنان در نیم سال اول اعلام می شود. مرداد ماه اعلام می شود

پورعباس خاطرنشان کرد: اولین دوره آزمون سراسری 1403 در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز در سلامت کامل برگزار شد. ماموران اجرایی و حراست تمام تلاش خود را برای تامین آرامش و امنیت داوطلبان آزمون سراسری و حفظ امنیت این آزمون سراسری انجام دادند. همچنین به عنوان آخرین اقدام از داوطلبان در برابر هرگونه تقلب و شبهه مصون ماندن از دستگاه های شناسایی نسل اول و دوم و نسل سوم در آزمون امسال در 412 شهر و منطقه استفاده شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از محل ویژه خانواده های معزز داوطلبان بازدید و با آنان گفتگو کردند. اولیای داوطلبان در طول برگزاری آزمون از آنان تقدیر و تشکر کردند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا