اخبار روز

خبرهای خوب در مورد مخزن فوق العاده برای متقاضیان بهزیستی و کمیته امداد


به گزارش مانیبان، وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل برخی موانع قانونی، تصویب بسته پیشنهادی سازمان خصوصی به هیات مدیره دوات در خصوص واگذاری سهام پرتفوی به سهام بازماندگان تکمیل نشد.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: شرایط واگذاری در آخرین جلسه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی با حضور رئیس جمهور تصویب شد و امیدواریم به زودی ارائه و تصویب شود. بسته ای برای پرتفوی شرکت های بورسی که می تواند 5 میلیون سهم باقیمانده را پوشش دهد.

بازیان درباره مشمولان دریافت سهام گفت: این جمعیت 5 میلیون نفری تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند و البته تعدادی از شهدا نیز مشمول دریافت سهام هستند.

وی با بیان اینکه بسته سبد سهام بازماندگان را در اسرع وقت به هیئت واگذاری ارسال و بلافاصله به هیئت دولت ارائه خواهیم کرد، گفت: ضمن تکمیل پروژه سرمایه ناتمام بازماندگان، موضوع را نیز پیگیری می کنیم. مدیریت سرمایه اجتماعی، لازم به ذکر است که امسال سال جهش تولیدی با مشارکت مردمی است و سیاست وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی همگانی کردن اقتصاد است. ما معتقدیم عمومی‌سازی مقدم بر خصوصی‌سازی است و سهام عدالت در رأس واگذاری‌ها قرار دارد، بنابراین نه تنها بر انتقال مالکیت سهام عدالت تاکید می‌کنیم، بلکه مدیریت این سهام را در یک تعاونی استانی دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: امسال اجرای عدالت به بازماندگان محقق می شود و این پروژه تکمیل می شود.

اسفندماه سال گذشته سود سهام به حساب مشمولان واریز شد اما در این بین 8 شرکت نکول کردند که در نتیجه برخی از آنها نتوانستند سود سهام خود را به موقع دریافت کنند.

عدم پرداخت به موقع سود سهام باعث شد تا بازماندگان برای دریافت سود سهام خود در ماه ژوئن منتظر بمانند.

اسفندماه سال گذشته سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شد. اما در این بین 8 شرکت در پرداخت های خود کوتاهی کردند و به همین دلیل برخی از آنها نتوانستند سود سهام خود را به موقع دریافت کنند.

بر اساس رصد سازمان بورس و اوراق بهادار، این شرکت ها اعلام کردند که سود سهام عدالت را در خرداد ماه واریز خواهند کرد. تا شرکت های سپرده گذاری بتوانند در خردادماه به متقاضیان سود سهام پرداخت کنند.

برای واگذاری سهام به گروه های بازماندگان، ثبت سود سهام سال 1403 آغاز شد.

بر اساس مصوبه هیات وزیران، در سال جدید تمامی بازماندگان واجد شرایط، سهامی به ارزش 10 میلیون تومان دریافت می کنند که به صورت اقساط یک و ده ساله با 50 درصد تخفیف تلفنی توزیع می شود. سامانه مشاوره و رهاسازی برای اقدامات در جهت سهامدالت. منظور من این است که. اما قبل از ثبت نام باید مراحل ثبت نام را در Sejam انجام دهید.

افرادی که برای دریافت اقدامات مورد نظر ثبت نام کرده اند اما به هر دلیلی ثبت نام آنها صورت نگرفته است، افرادی که پس از پایان مهلت ثبت نام تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار گرفته اند و یا فرزندانی که در لیست قرار نگرفته اند. تحت پوشش.

ابراهیم بازیان درباره وضعیت موجود و تصمیمات در خصوص تخصیص سهام به بازماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام بازماندگان بیان کرد: بر اساس قوانین بودجه سال های 1401 و 1402 مقرر شده بود بخشی از تخصیص سهام انجام شود. در قالب بسته پورتفولیو که شرط آن تصویب هیئت مدیره بود انجام شود. دولت مجبور شد شرکت هایی را که در لیست واگذاری قرار دارند، تحویل دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل برخی موانع قانونی، تصویب بسته پیشنهادی سازمان خصوصی به هیات مدیره دوات در خصوص واگذاری سهام پرتفوی به سهام بازمانده تکمیل نشد.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: شرایط واگذاری در آخرین جلسه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی با حضور رئیس جمهور تصویب شد و امیدواریم به زودی ارائه و تصویب شود. بسته ای برای پرتفوی شرکت های بورسی که می تواند 5 میلیون سهم باقیمانده را پوشش دهد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا