اخبار روز

مشکلات خود را با پیاز حل کنید! اثرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز

اگرچه هر نوع سبزی فوایدی برای سلامتی دارد، اما برخی سبزیجات مانند پیاز خواص بسیار ویژه ای دارند. یک پیاز به طور کلی برای سلامت قلباستخوان ها و روده ها به خوبی شناخته شده اند و حتی فواید دیگری نیز دارند که ممکن است بسیاری از افراد را شگفت زده کند. با این حال، اگر به پیاز حساسیت دارید، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

افزایش باروری

ناباروری مردان در گذشته با معاینات، جراحی ها و آزمایش های متعدد درمان می شد، اما امروزه می توان از طریق نوشیدن الکل به این امر دست یافت. آب پیاز این مشکل به سادگی حل شد، زیرا استفاده از طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان ها، که پیاز حاوی مقدار زیادی از آن است، تأثیر بسیار مثبتی بر باروری دارد.

به سینوس ها کمک کنید

به گزارش نمناک، راهی عالی برای توقف و کاهش سرعت خونریزی بینی، استفاده از پیاز! کافی است نیمی از پیاز را بردارید، مستقیماً زیر بینی قرار دهید و سپس آن را بو کنید، زیرا پیاز به دلیل داشتن ویتامین C و بیوفلاونوئیدها، مجرای بینی را کمتر مستعد خونریزی می کند. یکی یکی دیگر از مزایای مثبت پیاز زمان است گرفتگی بینی مجرای بینی را شل می کند و نفس کشیدن را برای ما آسان می کند.

جلوگیری افسردگی و بهبود خلق و خو

پیاز حاوی اسید فولیک یا ویتامین B9 است. این ویتامین با تجزیه آمینو اسید هموسیستئین از افسردگی جلوگیری می کند و خلق و خوی شما را تقویت می کند. به بیان ساده، این اسید آمینه ناخواسته از تولید هورمون های خوب در بدن جلوگیری می کند.

جلوگیری پوسیدگی

پیاز می تواند به پیشگیری از بیماری ها در بدن کمک کند، اما فواید زیادی برای سلامت دهان و دندان نیز دارد. علاوه بر این، جویدن پیاز خام به تقویت دندان ها و مبارزه با باکتری های موجود در دهان کمک می کند. فقط مقداری پیاز را به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوید زیرا می تواند از پوسیدگی دندان نیز جلوگیری کند.

جلوگیری سرماخوردگی و آنفولانزا

پیاز سرماخوردگی را درمان می کند سرفهتب و گلو درد مانع.

پیاز خود را تکه تکه کنید، آن را به مدت ۶ تا ۸ ساعت در آب آشامیدنی خیس کنید و ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری سه بار در روز میل کنید.

رفتار گوش درد

گوش های ما یکی آن‌ها یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن هستند و می‌توانند تحت تأثیر موارد زیادی مانند صداهای بلند قرار بگیرند. سفر با هواپیما درد داشته باشید و برخی از پزشکان استفاده از قطره گوش را برای تسکین درد توصیه می کنند. اما پیاز پخته نیز می تواند کمک کننده باشد. پیاز را در آب بجوشانید تا نرم شود و سپس آن را روی پارچه و روی گوش قرار دهید تا گوش درد برطرف شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا