عمومی

همه چیز در مورد تبلیغ کسب و کار در گوگل

تبلیغات در گوگل چیست؟ چگونه کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟ هزینهٔ تبلیغ کسب و کار در گوگل چقدر است؟ آیا با این روش، وب‌سایت شما در صفحهٔ اول گوگل قرار می‌گیرد؟ این‌ها سؤالاتی است که اگر قصد تبلیغ وب‌سایت خود در گوگل را داشته باشید، ذهن شما را مشغول خواهد کرد. درواقع امروزه یکی از روش‌های پربازده برای جذب مشتری به‌صورت مستقیم، تبلیغ در گوگل است. در این حالت وب‌سایت شما با کلمهٔ کلیدی هدف، در صفحهٔ اول گوگل قرار گرفته و دقیقاً به کاربران موردنظرتان نشان داده می‌شود. این یک روش کارآمد برای رسیدن به فروش بیشتر و کسب سود است.

در این متن، موضوع تبلیغات کسب‌وکارها در گوگل را بررسی می‌کنیم. اگر شما هم صاحب یک وب‌سایت هستید، تا انتهای متن همراه ما باشید تا با این روش آشنا شوید.

منظور از تبلیغ کسب و کار در گوگل چیست؟

در هر ثانیه میلیاردها جستجو در گوگل انجام می‌شود و در اکثر نتایج جستجو، شما می‌توانید تبلیغات گوگل را ببینید. این نوع تبلیغ، روشی مؤثر برای هدایت ترافیک مرتبط به وب‌سایت شما است، دقیقاً زمانی تبلیغات به کاربران نمایش داده می‌شود که کلمات مشابه محصولات یا خدمات شما را جستجو می‌کنند.

Google Ads نام پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که به کسب‌وکارهای آنلاین اجازه می‌دهد در نتایج گوگل دیده شوند. متداول‌ترین نوع تبلیغ کسب و کار در گوگل، تبلیغات مبتنی‌بر جستجو است که در صفحهٔ نتایج موتور جستجو (SERP)، برای جستجو‌های مرتبط با محصولات و خدمات تبلیغ‌کننده، نمایش داده می‌شود. درواقع تبلیغات گوگل، به فروش محصولات یا خدمات، افزایش آگاهی و ترافیک وب‌سایت شما کمک می‌کند. با ایجاد یک صفحهٔ لندینگ برای کسب‌وکارتان و تنظیم میزان بودجهٔ موردنظر، کمپین تبلیغاتی خود را در Google Ads مدیریت کنید.

همه چیز در مورد تبلیغ کسب و کار در گوگل

تبلیغ کسب و کار شما در گوگل به چه کسانی نمایش داده می‌شود؟

برای مدیریت بهتر تبلیغ کسب و کار در گوگل، می‌توانید باتوجه‌به معیار‌های مختلف، مخاطبان هدف خود را مشخص کرده و از بودجهٔ تبلیغاتی استفادهٔ بهینه کنید. ردهٔ سنی، سلیقهٔ افراد، جنسیت آن‌ها، موقعیت مکانی، نوع دستگاه مانند کامپیوتر، تبلت و گوشی و بازاریابی مجدد از ویژگی‌هایی هستند که برای تبلیغات در گوگل از آن استفاده می‌کنند. درواقع این شما هستید که مشخص می‌کنید چه کسانی تبلیغ کسب‌وکارتان را مشاهده کنند. در ادامه با این معیار‌ها دقیق‌تر آشنا می‌شویم:

  • ردهٔ سنی:

افراد با یک بازهٔ سنی مشخص تبلیغ را ببینند. به‌عنوان‌مثال، این امکان را دارید تا از گوگل بخواهید، محصولات و خدمات کسب و کار شما را فقط به خانم‌های ردهٔ سنی 20 تا 30 سال نشان دهد.

  • علایق افراد:

فقط به کسانی که به یک موضوع خاص مانند کتاب، ورزش، فیلم و سریال علاقه‌مند هستند، تبلیغ شما نمایش داده شود.

  • جنسیت:

براساس نوع جنسیت کاربران، مرد یا زن بودن، مشخص شود.

  • موقعیت جغرافیایی:

کاربرانی که در یک قاره، کشور، شهر یا حتی یک محلهٔ خاص زندگی می‌کنند، تبلیغ را مشاهده کنند.

  • دستگاه کاربر:

مخاطبان براساس دستگاه مورداستفاده مانند کامپیوتر، تبلت یا گوشی مشخص شوند.

  • بازاریابی مجدد (Remarketing):

این آیتم بسیار جذاب است، درواقع شما مشخص می‌کنید که تبلیغ کسب‌وکارتان به افرادی که قبلاً به سایت یا اپلیکیشن شما سر‌زده‌اند ولی خرید نکرده‌اند، نمایش داده شود.

همه چیز در مورد تبلیغ کسب و کار در گوگل

سازوکار تبلیغ در گوگل چگونه است؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، یکی از روش‌های تبلیغات در فضای اینترنت، تبلیغ کسب و کار در گوگل است. درحقیقت، شرکت گوگل با دریافت هزینه به شما کمک می‌کند تا در مدت‌زمان کوتاهی تبلیغات کسب‌وکارتان در نتایج اول جستجو نمایش داده شود.

در این روش، زمانی که کاربر کلمات کلیدی موردنظرتان را جستجو می‌کند، تبلیغ شما توسط گوگل در رتبهٔ اول، نمایش داده می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که اگر کاربران بر روی لینک سایت شما کلیک کنند، مبلغ آن از بودجهٔ تبلیغاتی تعیین‌شده کسر خواهد شد. البته پیشنهاد می‌شود این کار را توسط شرکت‌های پارتنر رسمی گوگل و متخصص تبلیغات اینترنتی انجام دهید.

هزینهٔ تبلیغات در گوگل چقدر است؟

به‌طورکلی هزینه‌های تبلیغ کسب و کار در گوگل، به عوامل مختلفی مانند کلمات کلیدی، موقعیت جغرافیایی، بودجه کمپین‌های تبلیغاتی و … بستگی دارد. درواقع هر کسب و کار آنلاینی می‌تواند برای تبلیغات محصولات و خدماتش متناسب با میزان سرمایه‌ای که در نظر دارد، از تبلیغات گوگل استفاده کند.

البته این بودجهٔ تبلیغاتی، به کلمات کلیدی هدف و رقابت در آن‌ها نیز بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، هزینهٔ هر کلیک برای کلمهٔ «بیمه خودرو» بسیار بیشتر از کلمهٔ «مداد» خواهد بود. همچنین باتوجه‌به موقعیت مکانی، می‌توان گفت هزینهٔ تبلیغات برای یک وب‌سایت ایرانی کمتر از وب‌سایت‌های خارجی در کشور‌های اروپایی و آمریکایی محاسبه می‌شود.

طراحی بی‌نقص صفحه فرود و تحقیق درمورد کلمات کلیدی هدف، روش‌هایی است که از هدررفتن هزینه‌های تبلیغاتی شما جلوگیری می‌کند. البته برای این منظور نیز می‌توانید از شرکت‌های معتبر طراحی سایت کمک بگیرید.

چرا از تبلیغات برای کسب و کار خود در گوگل استفاده کنیم؟

گوگل به‌عنوان محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین موتور جست‌وجو در دنیا، مرجعی برای پرسش‌های کاربران است. گوگل درواقع روزانه چندین میلیارد کوئری مختلف را دریافت می‌کند. این موتور هوشمند جست‌وجو در پاسخ به کاربران خود، نتایجی را به‌صورت طبیعی و پولی نمایش می‌دهد. نتایج پولی آن، همان تبلیغات کسب‌وکارهای مختلف در گوگل است.

نکتهٔ مهم این است که براساس تحقیقات آماری منتشرشده، به‌طور متوسط تبلیغ کسب و کار در گوگل به‌ازای هر یک دلار، درآمدی در حدود ۸ دلار را برای صاحبان کسب‌وکارها به‌همراه دارد. امروزه بسیاری از شرکت‌ها، صنایع مختلف و مشاغل کوچک و بزرگ از تبلیغات گوگل برای بهتر دیده‌شدن و فروش بیشتر استفاده می‌کنند. در این حالت ممکن است اگر به‌صورت طبیعی در یک کلمهٔ کلیدی هدف جایگاه خوبی در رتبه‌بندی گوگل داشته باشید، رقبای شما با استفاده از تبلیغات در همان کلمهٔ کلیدی، در رتبهٔ بالاتری از شما قرار بگیرند.

همه چیز در مورد تبلیغ کسب و کار در گوگل

سخن پایانی

همان‌طور که می‌دانید، تبلیغات در گوگل یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید برای یافتن مشتریان جدید و رشد کسب و کار خود از آن استفاده کنید. درواقع گوگل ادز، بزرگ‌ترین و پرکاربردترین پلتفرم تبلیغات آنلاین جهان است که کسب و کار شما را به میلیون‌ها مخاطب بالقوه در سراسر اینترنت نمایش می‌دهد. اگر شما نیز قصد تبلیغات کارآمد در گوگل را دارید، می‌توانید از وی دیجیتال مارکتینگ، مشاور و مجری تبلیغ کسب و کار در گوگل، کمک بگیرید. آیا تابه‌حال از تبلیغات گوگل استفاده کرده‌اید؟

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا