عمومی

اختلاف ساعت تهران و استانبول چقدر است؟

اختلاف ساعت ایران و ترکیه چقدر است؟ این سوالی است که برای بیشتر کسانی که مقصد ترکیه را برای گردش و یا دیگر مقاصد انتخاب می‌ کنند مهم تلقی می ‌شود. این اختلاف بر اساس اختلاف ساعت تهران و استانبول تعیین می ‌شود. موقعیت جغرافیایی ترکیه و شهر زیبای آن یعنی استانبول که یکی از شهرهای بزرگ و پرتردد است، باعث جذب مسافران زیادی به منظور کار، گردش، تحصیل و… می ‌شود که برخی از آن‌ها به صورت موقت و برخی دائمی در این کشور می ‌مانند.

اختلاف ساعت تهران و استانبول

اختلاف ساعت ایران و ترکیه

اختلاف ساعت ایران و ترکیه سوال بسیار مهم اکثر مسافران به مقصد ترکیه است که باید آن را به طور دقیق بدانند. اختلاف ساعت در ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی ترکیه نسبت به ایران حدود 2 و نیم ساعت است. اختلاف ساعت بین این دو کشور چگونه ایجاد شده و شکل های مختلف آن چیست؟ عموماً در اول فرودین که ساعت ها یک ساعت به جلو کشیده می شوند که این اختلاف به 2 و نیم ساعت می رسد. زمانی که ساعت رسمی ترکیه نیز در 8 فرودین یا 28 مارس، یک ساعت جلو کشیده شود مجدداً اختلاف آن ها به یک و نیم ساعت خواهد رسید.

بنابراین این اختلاف ساعت همچنان باقی می ماند تا اینکه در اول مهر ساعت ایران یک ساعت به عقب کشیده شده و این اختلاف به نیم ساعت می رسد. اختلاف ساعت تهران و استانبول تا اوایل آبان (3 آبان) ادامه پیدا می کند تا اینکه دوباره ترکیه یک ساعت، ساعت خود را به عقب می کشاند.

ساعت استانبول

اگر قصد هماهنگ کردن خود با ساعت استانبول را دارید باید از آن آمار دقیق داشته و از سایت های مشخصی آن را مشاهده کنید. ساعت های نشان داده شده در سایت های معتبر منبع اصلی خود را از منابع رسمی زمان ترکیه می گیرند. خوشبختانه کشور ترکیه نیز تمامی شهرهای آن از یک ساعت واحدی استفاده می کنند و داشتن هر یک از آن ها کافی است. بنابراین ساعت های دقیقی که در وب سایت های گوناگون قرار داده می شوند ساعت رسمی ترکیه بوده و تفاوتی ندارد که به ساعت ازمیر و استانبول و… به صورت مجزا دسترسی داشته باشید.

همچنین در تمامی مواقع از سال نیز ساعت آن یکسان نبوده و مدام در حال تغییر خواهد بود؛ به گونه ای که گاهی اختلاف نیم و گاهی یک و نیم و دو و نیم می شود. یک فرودین یعنی 20 مارس این اختلاف یک و نیم ساعت استو تا حدود 28 مارس و مجدداً با جلو رفتن ساعت ایران در این تاریخ این اختلاف به دو نیم ساعت ارتقاء پیدا می کند. زمانی که ساعت ترکیه در 8 فروردین به جلو کشیده شود این اختلاف کمتر شده و به یک و نیم ساعت می رسد.

اختلاف یک و نیم ساعتی تا اول مهر باقی می ماند اما در اول مهر با عقب کشیدن ساعت ایران این اختلاف به حداقل ترین حالت ممکن خود یعنی نیم ساعت خواهد رسید. اختلاف نیم ساعته استانبول و تهران چیزی حدود یک ماه بیشتر طول نمی کشد تا اینکه در 3 آبان دوباره ساعت ترکیه به عقب کشیده و اختلاف مجدداً به یک و نیم ساعت کشیده می شود.

اختلاف ساعت تهران و استانبول

مزیت دانستن اختلاف ساعت بین تهران و استانبول

دانستن اختلاف ساعت بین کشور مبدأ و مقصد یک مسئله بسیار مهمی است که آگاهی از آن مهم و خالی از لطف نیست. موقعیت های جغرافیایی متفاوت این دو کشور سبب ایجاد اختلافات اندکی شده است که همیشه باید این اختلاف را مد نظر داشت. دانستن اختلاف ساعت به دلیل اختلاف مکانی بین این کشور برای رسیدن به موقع به پرواز یا دیگر سفرهای زمینی ضروری است. گاهی اوقات افرادی که به ترکیه سفر می کنند دانستن اختلاف ساعت بین تهران و استانبول را یک امر بسیار ضروری در نظر می گیرند. قرارهای کاری، رزرو هتل و محل استراحت، بلیط های رفت و برگشت و… همگی نیازمند آمار دقیق ساعت این دو کشور هستند.

بنابراین اختلاف ساعت را پیش از تمامی این کارها و هماهنگ کردن هر یک از آن ها در نظر داشته باشید. چنانچه اگر اتاقی برای رزرو در زمان معینی هماهنگ کرده باشید اگر این تفاوت را ندانید سر موقع به آن نمی رسید و مجبور به منتظر ماندن می شوید. علاوه بر این، در مواقع پرواز این مشکل حادتر نیز می شود و اگر دیر به فرودگاه برسید؛ ممکن است پرواز را از دست داده و متضرر شوید.

اختلاف ساعت ایران و اترکیه

کلام پایانی

بیشتر کشورهای خارجی از جمله ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی که نسبت به ایران دارد از اختلاف ساعتی برخوردار هستند که این اختلاف بر اساس پایتخت دو کشور تعیین خواهد شد. اختلاف ساعت تهران و استانبول از نیم ساعت تا دو و نیم ساعت متغییر است. دانستن این اختلاف می تواند به مسافران کمک های زیادی داشته باشد. برای مثال ساعت رزرو هتل برای اقامت یا ساعت پرواز به شدت نیازمند آگاهی دقیق از اختلاف ساعت خواهد بود. بنابراین برای جلوگیری از مشکلات این چنینی، درباره این اختلاف، از سایت های مختلف ساعت ها را مشاهده کنید.

Recent search terms:

  • https://baztabonline com/blog/اختلاف-ساعت-تهران-و-استانبول-چقدر-است؟/

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا