اخبار روز

لیلا زارع: در بحث فیلمسازی نباید خود را به جشنواره های دولتی محدود کنید

به گزارش خبرگزاری مگتو، در مرحله اول این رویداد سینمایی، 65 فیلم کوتاه داستانی برای رقابت اصلی انتخاب شدند.
لیلا زارع بازیگر سینما و تلویزیون و یکی یکی از اعضای هیئت انتخاب بخش داستان کوتاه برداشت خود را از فیلم های ارائه شده در جشنواره بیان کرد: برخی از فیلم های ارائه شده بسیار خوب بودند و من از تماشای برخی از آنها به قدری ضعیف بودند که جایی برای بحث وجود نداشت. تعداد زیادی از فیلم‌ها نیز در برخی زمینه‌ها متوسط ​​یا خوب و در برخی زمینه‌ها ضعیف یا عموماً بسیار متوسط ​​بودند و از طریق بحث در جلسه انتخاب یا حذف شدند.
زارع درباره ایده‌های مربوط به اقوام و مضمون آثار گفت: برخی از فیلمسازان جوان به دنبال مضمون فیلم‌های موفق یا مضامین تکراری هستند که خودنمایی کرده‌اند و فراموش می‌کنند که یک مضمون فقط باعث موفقیت یک فیلم نمی‌شود. جنبه فنی و تمام جزئیات و نوع نگاه به موضوع، نوع روایت و بسیاری از نکات مهم دیگر تعیین کننده موفقیت یک اثر است.»
وی با بیان اینکه چنین مشکلی در آثار ارسالی به اولین جشنواره ملی فیلم ایران کم و بیش قابل مشاهده بود، افزود: البته تنوع مضامین در بین آثار با موضوع اقوام نسبتاً رضایت بخش بود نحوه بیان، در مضمون و در تمام جزئیات، به طوری که حتی در ارائه مضامین تکراری نیز شاهد آثار موفقی بودیم.

بازیگر فیلم «ما همه خوبیم» گفت: خوشبختانه ترکیب هیات انتخاب به گونه ای بود که علاوه بر بحث فنی، یکسری از فیلم ها هم واقعاً با همه مطابقت داشت نظرات و برخی از نظر همه ما آثار ضعیفی بود، اما بیشتر آثار به تفصیل و با تمام نقاط ضعف و قوت مورد بحث قرار گرفت و از بین آنها آثار مطلوبتر انتخاب شد.
زارع در خصوص کار بازیگران آثار منتخب گفت: می توانم بگویم در میان فیلم های راه یافته به بخش رقابتی مرحله اول جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، برخی از نقش ها واقعا قابل توجه هستند. من بازی های درخشانی از بازیگران حرفه ای و کمتر شناخته شده دیده ام.»
وی درباره همکاری بخش خصوصی و دولتی در برگزاری رویدادهای هنری گفت: به نظر من باید خدا را شکر کنیم که چنین جشنواره‌های خصوصی برگزار می‌شود زیرا این فرصت را به فیلمسازان می‌دهد تا با شرکت در آن آثار خود را بیازمایند و به انتخاب خود راه پیدا کنند. و افراد آسیب پذیر زودتر شناسایی می شوند. فکر می‌کنم اگر فقط به جشنواره‌های دولتی در حوزه فیلمسازی اکتفا کنیم، به زودی با محدودیت‌ها و کشف ناقص استعداد در این صنعت مواجه خواهیم شد.»
اولین دوره جشنواره ملی فیلم اهالی فرهنگ و هنر مؤسسه فصل هنر و بنیاد ایران شناسی به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام ریشه سرزمین ایران» 26 تا 30 اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود.

۲۲۰۵۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا