اخبار روز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: 26 هزار و 500 خودرو در انبارهای غیر رسمی پیدا کردیم/ حمایت مسئولان از خودروهای شوتی

رحیمی ادامه می دهد: تنها در یک پارکینگ غیررسمی 12 هزار و 500 خودرو کشف کردیم و ادامه این تحقیقات به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.
وی با اشاره به یک مورد دیگر از احتکار خودروسازان می افزاید: اواخر سال گذشته مطلبی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه تعداد قابل توجهی از خودروهای نیسان در… یکی پارکینگ های غیررسمی در حال احتکار بود که بلافاصله پلیس امنیت اقتصادی وارد موضوع شد و در جریان تحقیقات پلیسی مشخص شد در این پارکینگ غیررسمی دپو و انباری به اضافه 14000 دستگاه نیسان زامیاد و وانت پادرا نیز وجود دارد. احتکار شده و اینکه در این بین مردم برای خرید خودرو پول داشتند و با وجود این همه خودرو هیچ خودرویی به مردم تحویل داده نشد، پس از هماهنگی با تعزیرات اقدام به توزیع خودروهای مذکور کردیم و این روند حتی تا روز 29 ادامه داشت. اسفند سال گذشته و همچنان ادامه دارد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ادامه داد: من نگران احتکار اعم از مایحتاج روزمره و خودرو هستم و باید با تخلفات در این حوزه برخورد قاطع تری صورت گیرد.

لزوم حل مشکل تیراندازی خودروها
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در پاسخ به سوالی مبنی بر راهکارهای پلیس برای کاهش خطر تیراندازی به خودروها در مناطق مستعد قاچاق تاکید می کند: در این زمینه ابتدا باید به علل و عوامل پیدایش خودروها اشاره کنم. مشکل تیراندازی ماشین خودروهای قراضه حاصل واردات غیرقانونی کالاهای قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی است که از کشورهای همسایه و گاهاً از چین به سواحل و بنادر و در مواردی به برخی از شهرهای غربی کشورمان وارد می شود.
وی با بیان اینکه علت شکل گیری خودروهای ناخواسته فراوانی کالاهای قاچاق در این مناطق است که در شهرهای مرزی و بنادر انبار می شود و البته باید به اعماق کشور حمل شود، تاکید کرد: چون این کالاها وارد کشور شده است. به صورت غیرمجاز و شهرهای مرزی، بنابراین غیرقانونی باید به اعماق کشور و شهرهایی مانند تهران و سایر کلان شهرهایی که این کالاها از آنجا می آید نفوذ کند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور ادامه می دهد: در سال های اخیر به ویژه در سال 1402 رویکرد همه جانبه ای را در پیش گرفته ایم اما متاسفانه هر سال بر تعداد این خودروها افزوده می شود.
رحیمی تاکید می کند: بخشی دیگر آسیب هایی است که به اقتصاد کشور وارد می شود، چرا که از این خودروها برای انتقال مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق به اعماق کشور استفاده می شود که خلاف قانون است.

حمایت برخی مسئولان از پدیده تیراندازی خودرو!
سردار رحیمی همچنین می گوید: به صراحت باید بگویم که با وجود آسیب ها و آسیب هایی که کشور و اقتصاد ما متحمل می شود، برخی افراد در مسئولیت دولت رسما و علنا ​​از خودروهای شوتی دفاع می کنند.
وی در ادامه به برخورد قانونی بسیار ضعیف با این گونه مجرمان و متخلفان اشاره می کند و می افزاید: در سال های 1401 و 1402 بر اثر رفتار غیرعادی و غیرقانونی رانندگان خودروهای تیراندازی، 1224 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و بیش از 1600 نفر جان باختند. مجروح و مجروح که ممکن است بسیاری از آنها برای همیشه پایین بمانند و این اعداد بسیار قابل توجه و قابل تامل است و لذا این دوستان باید از رفتار اشتباه خود دست بردارند.
سردار رحیمی از توقف 24 هزار دستگاه خودروی ناخواسته در سال گذشته و افزایش 50 درصدی نسبت به سال قبل نگران کننده است.

استان های دارای بیشترین قاچاق کالا
رحیمی درباره استان هایی که بیشترین قاچاق کالا را دارند نیز می گوید: باید استان ها را به دو دسته تقسیم کنیم. مهم ترین استان ها شامل استان های مبدا قاچاق می باشد که البته عمدتاً شامل استان های جنوبی بوشهر، هرمزگان، خوزستان و بخشی از سیستان و بلوچستان و همچنین استان های کردستان و آذربایجان غربی با استان های کولبری برای تشکیل شبکه و شبکه می شود. کاروان های قاچاق کالا و به اعماق. عمده کالاهای قاچاق در کشور در تهران بزرگ و در استان‌های اصفهان و البرز انبار و از آنجا به سایر نقاط کشور حمل می‌شود. ما اتحادیه ها، پاساژها و فروشگاه هایی داریم که کالاهای قاچاق را به مردم می فروشند.

21302

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا