اخبار روز

خبر جدید گندم کاران/ قیمت گندم ثابت شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، علیقلی ایمانی مدیر عامل بنیاد ملی گندم کاران کشور و دبیر خانه کشاورز استان گلستان از بارش باران در استان های مختلف کشور به کشاورزان خبر داد. مهر وی بیان کرد: با توجه به بارندگی در برخی مناطق و دمای بالا، محلی برای آفات گندم از جمله زنگ زرد، لکه سفید، پیری و … پدید آمده که کشاورزان را ملزم به نظارت مستمر مزارع می کند.

مهر وی نوشت: وی افزود: در برخی مناطق علیرغم اطلاعیه کشاورزان سهل انگاری کردند و به مزارع گندم خسارت وارد کردند. اما اکثر گندمکاران سمپاشی را به هر ترتیبی انجام دادند، حتی اگر سم کافی وجود نداشت، و توانستند از آسیب عمده جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: با اطلاع قبلی و هشدارهای داده شده، زنگ زرد و سایر آفات در بسیاری از استان ها تقریباً کنترل شده است.

وی تاکید کرد: نظارت بر مزارع باید با دقت بیشتری انجام شود چرا که هم اکنون در اکثر استان های کشور شاهد بارندگی هستیم و پس از آن با رطوبت و گرما مواجه هستیم که محیط مناسبی برای رشد آفات است.

پیش بینی تولید

ایمانی در ادامه سخنان خود به خرید تضمینی گندم در سال زراعی 1402-1403 اشاره کرد و گفت: سال گذشته کل تولید حدود 13 میلیون تن بوده که بیش از 10 میلیون تن خرید تضمینی بوده است. پیش بینی می شود امسال با افزایش تولید، خرید تضمینی این محصول استراتژیک به حدود 11 میلیون تن برسد.

وی بیان کرد: در صورت کنترل عوامل طبیعی پیش بینی نشده می توان 13 میلیون تن گندم در کشور تولید کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور یادآور شد: در مزارع گندم استان های شمالی به دلیل خشکسالی و رطوبت و همچنین افزایش دما شرایط برای ظهور آفات مساعدتر است. همچنین 15 استان کشور بارندگی بالایی را تجربه می کنند که باعث شده گندم کاران توجه بیشتری به مزارع خود داشته باشند.

نگرانی گندمکاران

ایمانی با رفع نگرانی گندمکاران در خصوص خروج تضمینی محصولاتشان گفت: یکی یکی از دغدغه های کشاورزان مطالبات است و امیدوارند امسال پرداخت مطالبات کشاورزان مانند سال گذشته با تاخیر چند ماهه مواجه نشود.

وی درباره قیمت خرید تضمینی گندم نیز گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم 17 هزار و 500 تومان در هر کیلوگرم و قیمت خرید تضمینی گندم دوروم مصرفی در صنایع غذایی مانند ماکارونی 18 هزار تومان است.

۲۲۳۲۲۵

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا