اخبار روز

قیمت طلا در بازار طلا دوباره افزایش یافت


به گزارش مانیبان، آخرین گزارش ها از بازار طلا و سکه حکایت از افزایش 50 هزار تومانی قیمت طلا و 286 هزار تومانی قیمت سکه دارد.

به این ترتیب هر گرم طلای 18 عیار 50 هزار تومان رشد را تجربه کرد و به قیمت 3 میلیون و 712 هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با 286 هزار تومان افزایش 43 میلیون و 394 هزار تومان فروخته شد.

بر اساس این گزارش، هر مثقال طلا در بازار با 210 هزار تومان افزایش به 16 میلیون و 78 هزار تومان رسید.

آن طور که از روند بازار نشان می دهد، سکه بهار آزادی 415 هزار تومان، ربع سکه 100 هزار تومان و سکه گرمی 200 هزار تومان افزایش یافت. به این ترتیب قیمت سکه بهار آزادی به 40 میلیون و 405 هزار تومان، نیم سکه 25 میلیون و 500 هزار تومان، ربع سکه 15 میلیون و 600 هزار تومان و سکه گرمی 7 میلیون و 200 هزار تومان رسید.

این در حالی است که حباب پول امامی با 379 هزار تومان افزایش به 6 میلیون و 772 هزار تومان رسید.

اما جهش قیمت در بازار طلا و سکه در حالی رخ داد که قیمت ها در ابتدای ساعات معاملات دیروز روندی نزولی داشتند. بنابراین در چند لحظه سکه امامی حتی به زیر کانال 43 میلیون تومانی هم رسید.

به گزارش خبرگزاری مگتو، عملکرد هفتگی بازار سکه امامی حکایت از افت 2.4 درصدی قیمت سکه امامی دارد. به این ترتیب قیمت هر قطعه سکه امامی یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان کاهش یافت. هر گرم طلای 18 عیار نیز طی هفته گذشته 22 هزار و 800 تومان افت قیمت را تجربه کرد.

محمد کشتی آرای فعال بازار طلا درباره وضعیت بازار سکه و طلا می گوید: در دو روز گذشته قیمت جهانی طلا تغییری نکرده است. این در حالی است که تا روز جمعه قیمت هر اونس به دلیل تنش در خاورمیانه با افزایش همراه بود. برخلاف این روند، قیمت ارز در بازار کاهش یافت و همین عامل باعث شد تا قیمت طلا و سکه از روز شنبه نسبت به پایان هفته گذشته کاهش یابد.

وی می افزاید: به طور کلی روند دو روز ابتدایی هفته کاهش قیمت بوده و با توجه به ثباتی که در بازار ایجاد شده، معاملات نیز عادی است، تقاضای کاذبی در بازار وجود ندارد و لا. حباب ارز دستخوش تغییرات جزئی شده است.

کشتی آرای در گفت و گو با پیش بینی آینده بازار طلا اظهار می کند: در هفته اخیر به دلیل آرامش حاکم بر بازار ثبات برقرار شده است اما این روزها نمی توان بازار را پیش بینی کرد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا