اخبار روز

حمایت آلمان از اجرای احتمالی حکم دادگاه لاهه علیه نتانیاهو

دو روز پس از درخواست دادستان دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت رهبران تل آویو، سخنگوی دولت فدرال اعلام کرد که کشورش به اجرای تصمیمات دیوان کیفری بین المللی پایبند است.

گزارش چیزی مهردو روز پس از درخواست دادستانی دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی، آلمان اعلام کرد که در صورت اجابت درخواست دادستان به قانون پایبند بوده و حکم را اجرا خواهد کرد.

برلین اعلام کرد که آلمان نیز در صورت صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سوی دادگاه کیفری بین المللی، از این حکم پیروی و از تصمیم این دادگاه حمایت خواهد کرد.

شبکه خبری الجزیره شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که استفان هبستریت، سخنگوی دولت فدرال، پایبندی کشورش به اجرای تصمیمات دیوان کیفری بین المللی را اعلام کرده است.

به نوشته این رسانه های عربی، رسانه های خبری آلمان اعلام تصمیم دولت آلمان برای صدور حکم احتمالی دادگاه لاهه علیه رهبران تل آویو را به این معنا تفسیر کردند که اگر حکم بازداشت علیه رهبران تل آویو صادر شود، برلین « نتانیاهو «در خاک خود دستگیر شد.

استفان هیبستایت، سخنگوی دولت فدرال روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا آلمان حکم دادگاه کیفری بین‌المللی را اجرا خواهد کرد، گفت: «شکی نیست که ما تابع قانون هستیم».

وی افزود: آلمان اساساً حامی دیوان کیفری بین‌المللی است و در این سمت باقی خواهد ماند.

تل آویو امروز با این اظهارات از متحدان غربی خود خواست تا با تصمیم دادگاه لاهه مخالفت کنند. اما سخنگوی دولت فدرال در این نشست خبری از دادن پاسخ روشن به درخواست این رژیم خودداری کرد.

لازم به ذکر است که کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین المللی، نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را به نسل کشی در نوار غزه و استفاده از قحطی به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان غزه متهم کرد. .

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا